Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

ceasuri vw golf rb8,piesa impuscata


Recommended Posts

eu zic sa refaci traseul acela intrerupt si sa incerci.Piesa aia e un amarat de condesator,ar trebuii sa iti porneasca si fara sursa aceea.....Refa cablajul acela sarit in zona unde a fost condesatorul.Acolo se pare ca nu a fost nimic lipit,daca te uiti atent padul din dreapta e bombat ca si cum nimic nu a fost acolo.

Ce ti-am spus eu :aplauze pune un condesator de 100nF acolo si termina balciu..... scrie pe el 104 si il gasesti peste tot in tv,aparate radio..etc..Ori lasa fara..nu influenteaza cu nimic...
Link to comment

Merge fara acel condesator amarat de 100nF 100 de ani de acum inainte .In multe cazuri problemele se datoreaza punerii in scurt a acestor condesatori,de proasta calitate si fac mai multa paguba.De curand am avut la reparat o telecomanda de radar,cea folosita la Rutiera si din cauza unui condesator amarat care s-a scurtcircuitat a strapuns cablajul facand scurt cu al doilea strat distrugand si alte componente ,lasand in urma un crater imens in pcb....Condesatorul era pus fix pe bara de alimentare 12V paralel cu un electrolitic de 47uF/16v.Si aici este vb despre acelasi lucru!Teoretic e pus sa limiteze nivelul parasit,de pe alimentare..dar pana la teorie ne omara practica..asa ca... :sparge:

Link to comment

Va multumesc mult inca o data pentru sfaturile care mi le ati dat si am mai invatat ceva nou despre condensatori daca o sa pateasca cineva ca mine iarna din cauza geamurilor elecrice, ca din cauza acestora sa impuscat acel condensator, asa ca daca nu va merg geamurile electrice iarna nu incercati sa le fortati cum am facut eu.

Link to comment

Nu are a face nimic din ce-ai facut cu avarierea acelui condensator cu efectele vazute.Ala a murit prin deces,atat i-a fost datorita calitatii lui si punct(asta daca nu cumva a sarit de pe placa bun fiind,dar cand s-a evaporat traseul de cupru din cauza suprasolicitarii circuitului la fortarea geamului, a zburat si el de acolo...asta n-ai sa afli niciodata).De regula schemele astea sunt clocite de departamente speciale de proiectare,si fiecare piesa are rolul ei.Dupa cum vei constata,de multe ori chiar daca scoti acea componenta,montajul are sa mearga fara efecte vizibile,pt ca nici cei care ti-au recomandat scoaterea piesei de acolo,n-au avut nici curiozitatea nici posibilitatea de a afla ce rol si in ce situatii piesa respectiva isi face treaba.Dar eu tot timpul m-am ghidat dupa ideea ca n-am ajuns inca la nivelul unui asemenea colectiv de cercetare,ca sa hotarasc eu ce modificari sa fac pt a optimiza un montaj proiectat in regim industrial,pt ca in ideea asta orice montaj functioneaza si fara o siguranta,care in toata durata de exploatare e posibil sa nu faca nimic,dar de regula se lasa la locul ei.Asa si cu acei condensatori pusi pe intrarea unui stabilizator,e bine sa fie montati si ceea ce poti face,e sa cauti componente de calitate,fata de cele montate in regim industrial,unde componenta financiara are un cuvant greu de spus.Altfel,bine ca ai rezolvat-o si ai scapat numai cu atat...data viitoare vei afla si care e rolul acelui condensator,daca nu-l vei monta :rade:

Link to comment
  • 10 months later...
Guest pionier

Salutare. Ma poate ajuta cineva sa repar un bord de golf 4,ALH, din 1999, 1.9D, la care mi se aprinde si se stinge neintrerupt becul de la apa. Mai mult ledurile nu mai lumineaza de fiecare data la intesitatea maxima a lor si raman aprinse (nu toate) dupa ce scot cheia din contact.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines