Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
cristi_ony

ceasuri vw golf rb8,piesa impuscata

Recommended Posts

Buna seara , am si eu un golf 4, 1.4 benzina cod de motor axp cu 2 usi , am si eu urmatoarea problema la ceasurile de bord la care s a impuscat o piesa ( ceasuri RB 8) cu calculator de bord, ma poate ajuta cineva cu o schema sau cu ceva poze sau daca a mai patit cineva acest lucru, partea de imobilizare merge masina porneste pot sa vad consumul instantaneu dar nu imi mai merg geamurile electrice si acele din bord nici unu nu mai merge ? Atashez si niste poze

post-32557-139829772592_thumb.jpg

post-32557-139829772613_thumb.jpg

post-32557-13982977263_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa refaci traseul acela intrerupt si sa incerci.Piesa aia e un amarat de condesator,ar trebuii sa iti porneasca si fara sursa aceea.....Refa cablajul acela sarit in zona unde a fost condesatorul.Acolo se pare ca nu a fost nimic lipit,daca te uiti atent padul din dreapta e bombat ca si cum nimic nu a fost acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa fie la fel ca cel din stanga, un condensator ceramic. La 25V, cam 0,47uF (dupa marime).E bine sa il pui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mai mult ca sigur s-a impuscat sursa aia de deasupra, ar trebui sa cauti alta, spune ce scrie pe ea sa vedem daca s-o gasi pe undeva. Acolo unde crezi tu ca ar fi fost o piesa care lipseste nu a fost nimic lipit, de altfel cine a mai desfacut borduri isi da seama de asta. Sint niste paduri neocupate pentru echipari superioare, si piesa aia care a " explodat " nu a explodat degeaba, probabil ( sigur ) sursa de deasupra nu-si mai face treaba, trebuie schimbata.Se cauta se cumpara si se schimba dupa o verificare atenta de cineva care stie ce are de facut.Oricum talciocurile de sh sint pline de borduri de-astea de golf demolate.Sa recuperezi motorasele de la ace ca i-o trebui cuiva pe la fun Logan, sint la fel. ( de turcesti ! )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult pentru raspunsuri , azi o sa desfac iar ceasurile ca sa citesc ce scrie pe acea sursa dar ea e neagra doar dar nu este strapunsa, oricum o sa o schimb sa vedem poate o merge, va multumesc in o data, o sa revin dupa ce refac traseul poate o merge

Share this post


Link to post
Share on other sites

am desfacut azi bordul si am mai desfacut un bord de la un prieten si imi lipseste acel condensator si cablajul refacut, sursa aceea scrie pe ia 4276DV AB113 sau 42760V AB113 ca nu se intelege da parca mai mult e d, si pe condensator scrie kj5, asta seara o sa incerc sa fac cablajul sa vedem daca merge, multumesc inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut si poze la niste ceasuri bune si am gasit si ce este aceasta sursa dar nu stiu caondensatorul care este ? care condensator sa fie cel scris cu rosu sau cel scris cu albastru?

post-32557-139829774913_thumb.jpg

post-32557-139829774924_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E evident ca cel lipsa e condensatorul de valoare mica,cel de 100nF(sau cat o fi pe cablajul bun,ca nu e critica valoarea),desi imi vine greu sa cred ca din cauza lui a fost toata tarasenia(cred ca ala a fost mai degraba o victima colaterala).Vezi ce tensiune ai pe bordul bun,si simuleaza conditiile de lucru la banc,cu o sursa ce poate livra curent limitat,altfel,daca motivul arderii cablajului e dat de alta piesa cu consum mare,vei avea surpriza sa-ti arunce intre ochi si noul integrat stabilizator.In mod normal,la probe(dupa refacerea traseelor) ar trebui sa mearga si fara acei condensatori,mai ales cu bordul jos,numai ca dupa ce vezi ca totul e ok,trebuie verificati cei ramasi pe cablaj, si eventual inlocuiti cu altii buni,in conditii reale,pe masina,trebuie montati la locul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mai intalnit un ceramic ce a ars o siguranta de 14A (alimentat la 72V), intr-un UPS.Deci e posibil sa fie si vina lui.N-ar fi rau de montat acolo o siguranta de 1-2A, pt primele probe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dar nu stiu caondensatorul care este ? care condensator sa fie cel scris cu rosu sau cel scris cu albastru?

Nu te supara pe mine, daca pui asemenea intrebari mai bine du-te la cineva care a trecut printr-o scoala de electronica...daca vrei sa - l repari pe bune ...Incearca reparatia singur decit daca vrei sa inveti si iti asumi ca o faci pe banii tai, aia e altceva ... aici vei primi ajutor decit in vorbe ... stricaciunile le faci tu singur ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca reparatia singur decit daca vrei sa inveti si iti asumi ca o faci pe banii tai, ...

Fix asta face :rade: Probabil are deja un bord functional si incearca sa-l carpeasca si pe asta,ca nu scoate nimeni bordul de pe masina sa i-l dea lui material didactic :rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de aia intreb si eu ca sa invat ca altfel daca stiam nu mai intrebam, si acum si asa bordul e distrus si pana gasesc altul tot ca al meu pot sa fac niste teste ca si asa e stricat, mai mult de atat nu am ce sa i fac, o sa copiez memoria pentru immo ca sa o am si restul e defect, o sa refac azi traseul si o sa incer daca merge , multumesc pentru raspunsuri,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am alte ceasuri , un vecin cu un golf care are ceasuri rb 4 a fost amabil sa ma lase sa i fac poze la ceasurile lui ca sa vad ce piese imi lipsesc, nu gasesc ceasuri cu computer cum e al meu si daca tot dau un ban macar sa fie cu computer si cu geamuri eletrice ca unele ceasuri care le am probat nu merg geamurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca defectul e doar pe sursa,ma tem ca ai multe care sa-i faci si sa nu-i convina sau sa-l scoata definitiv din uz,asa ca merita sa-si bage nasul careva cu ceva experienta si sa incerce o alimentare corecta.Daca nu merge,abia atunci poti sa spui ca nu ai ce-i face mai rau decat acum...pana nu incerci alimentarea corecta,n-ai de unde sti starea celorlalte componente,si daca ai noroc restul sa fie bun,atunci se poate sa-i faci si mai rau decat e acum,cand poate fi vorba de o banala problema de alimentare(la modul optimist vorbind).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa va multumesc mult pt ajutor, am rezolvat cu ceasurile si nu o sa coste decat 50 de bani acel condensator si refacearea cablajelor, azi am refacut cablajul si am pus o lita foarte subtire de proba sa vad daca merg si au mers imi merge turometru , benzina, apa tot chiar si geamurile electrice , maine dimineata o sa ma duc sa vad daca gasesc sa cumpar acel condensator si o sa l lipesc , multumesc mult inca o data, o sa pun maine sau daca nu luni cand o si gasi piesa si poze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.