Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul ucenicului AFCtin


Postări Recomandate

Referitor la roata dintata rupta, incearca sa vezi daca totusi nu`i fonta.Ia un cutit de strung si incearca sa o zgirii ca pe piulita aia de Al.Daca face span e ceva fier.Daca iasa "pilitura" e fonta.Zic asta ca tocmai am sudat simbata un umar la o flansa de fonta chinezeasca.La scinteie arata ciudat, tare putine stelute fata de ce am mai incercat insa la ruptura arata ca fonta sise rupea, nu se taia cu clestele.S`a sudat mai bine decit m`am asteptat dar cu electrozi dedicati (Ni) iar un cordon circular de aprox. 15 cm a durat cam 45 min......Grig

Link spre comentariu

Fa aceeasi poza in formatul 1200x800 pixell (sau foarte putin mai mic) si atasez-o din nou pe topic...........

Buna seara,Multumesc pentru ajutorul promis.Atasez poza cutiei cu angrenaje marita. Axul principal al masinii si axul surubului conducator sunt unite cu o linie rosie. Adaug si tabelul de avansuri si filete care are si o schema cinematica. Mentionez ca roata fixa de 40 dinti de pe arborele principal se afla sub fulia curelei de transmisie de pe axul principal.Urmeaza si poza din lateral al cutiei de angrenajeCu stima AFCtin

post-44103-139829768345_thumb.jpg

Tabel filete si avansuri 2.zip

post-44103-139829768399_thumb.jpg

Link spre comentariu

...Distanta aproximativa intre axul arborelui principal si axul surubului conducator este de 155mm...

Cu ce ai masurat-o? Este nevoie de o cota cat mai precisa, deoarece eu trebuie sa studiez in AutoCAD toate combinatiile pe care le ai indicate in lista de avansuri. Asadar, ar fi bun un subler de 0...300 mm, sau chiar 0...500 mm.Ai doar trei avansuri de lucru cu valorile de 0,083 mm/rot; 0,125 mm/rot si 0,159 mm/rot. Asta inseamna ca ai un pas de 2 mm la arborele filetat pentru avansuri, deoarece am gasit urmatoarele raporturi de transmitere de la arborele principal la arborele de avans: 0,041666; 0,0625 si 0,079545. Ultima roata (F) nu exista fiind inlocuita cu un distantier pasiv. Avansurile pentru filetare presupun valori mai mari, deci raporturile de transmitere vor fi si ele mai mari. Asta inseamna ca in functie de varianta, sunt inlocuite fie roata B, fie roata E, fie roata F, fie combinatii de 3 luate cate doua dintre cele trei precizate, cu distantiere pasive. Roata degradata, este probabil cea mai mica, adica cea cu 20 de dinti. Deci in acest moment, nu mai poti utiliza avansul cel mai mic, care este si cel mai util. Fiind necesare raporturi mai mari, inseamna ca anumite trepte de transmitere nu se mai utilizeaza. De exemplu, in cazul avansului de 0,3 mm/rot de la filetare, roata A are doar rolul de roata intermediara si nu se ia in calcul. Raportul total este dat doar de treptele: (40/C)x(D/F)=(40/80)x(24/80)=0,15 care se inmulteste cu pasul de 2 mm al arborelui filetat si da avansul de 0,3 mm/rot. Rotile B si F sunt inlocuite de distantiere pasive. Deoarece nu ai decat doua raporturi de transmitere in loc de 3, este necesara inversarea sensului de rotatie, lucru pe care il realizeaza tocmai roata A. Cam in felul acesta se realizeaza avansurile de filetare.In designul actual al lirei, poti folosi doar doi arbori intermediari si deci cel mult trei raporturi de transmitere. Prin reproiectarea lirei, ai mai putea introduce inca un arbore intermediar. In acest mod rotile cu numar mic de dinti le poti scoate din utilizare. Problema este ca pentru patru raporturi de transmitere, vor exista roti care nu isi vor mai gasi locul in ecuatie, in schimb va trebui sa construiesti altele cu un numar diferit de dinti. Eu am conceput un asemenea sistem pentru strungul meu, cu scopul de a mari valoarea maxima a pasului filetului, care poate fi executat pe strung, de la 3 la 4 sau chiar la 5 mm. Ma gandeam ca forta de aschiere in cutit, ar fi totusi prea mare. Dar acum m-am linistit. Daca tu cu un surub cu pas de 2 mm, poti realiza un pas maximal de 3 mm, atunci si eu cu un surub de avans cu pasul de 3 mm, pot realiza suruburi cu pasul de 4 mm. Daca strungul tau nu este prevazut cu un mecanism (angrenaj) suplimentar de schimbare a sensului, atunci nu poti realiza filete pe stanga decat prin roti intermediare intercalate in actuala configuratie a rapoartelor necesare lantului de filetare. Aceasta nu o vei putea face decat tot prin introducerea unui arbore suplimentar si deci prin reproiectarea adecvata a lirei rotilor de schimb.
Link spre comentariu

...Distanta aproximativa intre axul arborelui principal si axul surubului conducator este de 155mm...

Cu ce ai masurat-o? Este nevoie de o cota cat mai precisa, deoarece eu trebuie sa studiez in AutoCAD toate combinatiile pe care le ai indicate in lista de avansuri. Asadar, ar fi bun un subler de ........................
Buna seara, Am reluat masuratorile cu unsubler de 200mm 0.02 precizie astfel:Am cuprins intre falcile sublerului exteriorul arborelui principal al masinii si exteriorul unui umar al surubului conducator obtinand 179,6 mmAm masurat diametrul exterior al arborelui principal obtinand 35,8 mmAm masurat diametrul umarului surubului conducator obtinand 16,66 mmDin cota mare a scazut cate 1/2 din diam arborelui si umarului surubului:179,6-((35,8/2)+(16,66/2))=153,37Deci distanta intre axe ar fi 153,37 mmAm atasat o poza si o schitaSper sa fie corecta metoda meaCat priveste introducerea posibilitatii de inversare sensului avansului, al treilea ax, si celelalte inbunatatiri ,acestea sunt binevenite. Sunt dispus sa cheltuiesc pentru o noua garnitura de roti proiectate si apoi fabricata ca la carte.Multumesc mult pentru sprijinCu stimaAFCtin ucenic strungar

post-44103-139829768686_thumb.jpg

post-44103-139829768699_thumb.jpg

Link spre comentariu

Se aproximeaza la 153,4 mm. Incearca sa pui o poza clara cu lira, dintr-o pozitie cat mai frontala si mai da-mi diametrul gaurii pe care se centreaza, lungimea de gabarit a lirei si un desen in sectiune normala pe canal, cotata. Exista un capac de protectie care acopera toata zona respectiva? Cum se fixeaza? La mine, sta in niste balamale si se inchide cu o cama spatiala improvizata.Ca sa verific cat de bine am transpus poza in plan confirma-mi daca dimensiunile de gabarit ale conturului spatiului unde se monteaza fuliile si lira cu roti de schimb sunt: 231 mm inaltime si 212 mm latime, cu toleranta de +/- 1 mm.Roata de 40 de dinti, este taiata direct pe arborele principal, sau este demontabila?

Link spre comentariu

Se aproximeaza la 153,4 mm...........

Buna seara,Lira se centreaza pe o gaura de 28,2 mm si are lungimea de gabarit de 170 mm. atasez poza si schita solicitata.Capacul de protectie se prinde pe doua prezoane cu doua piulite speciale randalinate (daca doriti si poza va rog spuneti-mi)Ca sa nu gresesc cotele de gabarit am intocmit o schita cu cotele ridicate de mine de pe papusa fixa.Roata de 40 de dinti (reperul 136) este detasabila asa cum rezulta din schita "explodata" a strungului. N-u pot atasa aceasta schita nici macar arhivata ca nu intra :jytuiyu Am atasat un detaliu din schita. sper sa va fie de folos. :da Sper ca n-am omis nimic din ce mi-ati cerutCu stima

Lira(1).zip

post-44103-139829769387_thumb.jpg

post-44103-1398297694_thumb.jpg

post-44103-139829769426_thumb.jpg

Link spre comentariu

Referitor la roata dintata rupta, incearca sa vezi daca totusi nu`i fonta.Ia un cutit de strung si incearca sa o zgirii ca pe piulita aia de Al.Daca face span e ceva fier.Daca iasa "pilitura" e fonta. ...........Grig

Buna ziua, Am urmat sfatul dvs si am zgariat o roata din garnitura cu un cutit de strung. Am obtinut usor o dara (vedeti poza atasata) si "pilitura" nu span. Deci rotile ar fi de fonta. Voi incerca s-o sudez conform indicatiilor dvs, daca gasesc pe la cineva un aparat de sudura electic si un electrod de nichel.Cu stima AFCtin ucenic strungar.

post-44103-139829769573_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pe mine ma interesa inaltimea (cota de 260) si latimea - pe care nu mi-ai dat-o - pentru ca am trasat direct conturul in AutoCAD dupa fotografie. Acum, ori nu a fost poza facuta cat mai frontal, ori nu ai masurat corect distanta dintre axe. Repeta acea masuratoare si mai fa o poza cat mai clara si dintr-o pozitie cat mai frontala a conturului. Iata ce mi-a iesit mie in AutoCAD, punand la scara dupa distanta dintre axe de 153,4:post-27597-139829769641_thumb.pngIn mod normal, ar fi trebuit sa cad pe niste cote foarte apropiate de cele reale (+/-1 mm) daca cota de 153,4 ar fi fost corecta.

Link spre comentariu

Buna seara,Revin cu pozele cerute si masuratorile refacute.Am refacut masuratoarea distantei dintre axele pe exteriorul axului principal si pe diametrul umarului unde se fixeaza lira.Distanta pe diametrele exterioare 185,06Diametrul axului exterior 34,8Diametrul umarului pe care se prinde lira 28 (vedeti schita de masuratori de mai jos)Distanta intre axul arborelui principal si axul surubului conducator:185,06-((34,8/2)+(28/2))=153,16 fata de 153,4 rezultat din masuratoarea anterioara deci cota s-ar confirmaAm remasurat cu o rigla metalica inaltimea si am picat tot pe 260 mm (vedeti scita de masuratoare anterioara)Spuneti-mi va rog ce ar mai trebui sa masor.Cu stimaAFCtin ucenic strungar

post-44103-139829769651_thumb.jpg

post-44103-139829769672_thumb.jpg

post-44103-139829769687_thumb.jpg

Link spre comentariu

Acuma mi-am dat seama, de ce nu imi iese conturul folosind scalarea dupa distanta dintre axe. Ai fotografiat foarte de aproape si perspectiva deformeaza spatiile, inclusiv distanta dintre axe pe care eu o foloseam la scalare. Daca ai AutoCAD, atunci pot sa iti trimit fisierul si sa il modifici in conformitate cu cotele corespunzatoare. Daca nu atunci ar trebui sa faci o schita cotata pe hartie, unde sa pozitionezi centrele tuturor arborilor, inclusiv placa aceea metalica in relief (cea hasurata in desenul meu) si sa o atasezi aici. Este obligatoriu ca toate contururile sa corespunda, pentru a nu fi depasite de rotile dintate montate pe lira. Nu mi-ai raspuns (sau nu am vazut eu) daca exista un capac de inchidere/protectie? In mod normal ar trebui sa existe. Foloseste urmatoarea schema de cotare:post-27597-139829769751_thumb.png

Link spre comentariu

Buna seara,Asa este am fotografiat de foarte aproape caci altfen n-am loc. :jytuiyu Srungul are un capac de protectie care se prinde in 2 prezoane (vedeti detaliul din schema "explodata"). Pun si o poza.Tiparesc schita dvs si m-apuc sa masor din nou. Cand am schita gata o postez pe topic.Cu stimaAFCtin ucenic strungar

post-44103-139829769934_thumb.jpg

Link spre comentariu

O mentiune, pe care am uitat sa o fac. Cotele incadrate, trebuie sa fie foarte exact masurate, astfel incat sa se verifice si distanta dintre axe - 153,2/153,4.

Link spre comentariu

O mentiune, pe care am uitat sa o fac. Cotele incadrate, trebuie sa fie foarte exact masurate, astfel incat sa se verifice si distanta dintre axe - 153,2/153,4.

Buna seara,Am sa incerc sa fiu ff exact in ridicarea cotelor. Cu stima,AFCtin ucenic strungar
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări