Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dimensionare eclise sudate.


Recommended Posts

Intentionez sa sudez cap la cap doua tevi cu sectiune rectangulara.Dimensiunile sunt 20/40 mm sau 50/50mm , oricum am mai multe dimensiuni dar exemplific cu acestea 2.Tevile ce se imbina au dimensiuni egale ale sectiunilor.Pentru intarirea zonei sudate as vrea sa sudez niste eclise pe doua dintre laturile opuse. ( nu ca nu as avea incredere in sudura mea dar pt "linistea sufleteasca") :rade: Eclisele vor avea aceeasi grosime ,sau putin mai mare decat a peretelui tevii rectangulare ,in jur de 3-4 mm.In cazul tevii cu dimensiunea de 20/40 mm eclisa se sudeaza pe latura de 40 mm.Acum intrebarea : ce lungime ar trebui sa aiba aceste eclise ?Eu ma gandeam ca in ambele cazuri un 50 de mm. lungime ar fi suficient.Apreciere "ochiometrica" si fara nici o baza .Exista o regula , sau se calculeaza foarte complicat?Daca nu este postat unde trebuie si ar trebui mutat la "tehnica sudurii" OK, dar acolo se discuta mai mult de scule de sudura.Multumesc pt .timpul Dvs.

Link to comment
  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu am vazut in topic la ce folositi tevile...sfatul meu pentru tevile dreptunghiulare ar fi sa sudati eclisele deasupra si dedesutul lor asa ar da mai multa rigiditate, referitor la groismea acestora hmm cred ca 3-4 chiar si 5 mm ar fi OK (repet depinde la ce le utilizati) iar pentru tevile rectanglulare cu toate laturile egale (patrata) taiati o bucate de teava mai mare de cca 3-4 cm si folositi-o ca si guler pe care sa il sudati bine pe toate laturilemai jos am sa incerc sa ma fac cat mai bine inteles printr-o imagineBafta! astept pozele de la final! :da

post-57601-139829756137_thumb.png

Link to comment

Pun niste poze cu ce vreau sa fac. Lungimea totala este de 10 m.Barele sunt de maxim 6 m la depozit.Nu pot sa pun eclise decat pe lateralele tevilor rectangulare ce formeaza aceasta platforma.Partea superioara trebuie sa ramana plana , fara denivelari produse de eclisePlatforma o sa suporte o incarcatura maxima de 2,5 tone.

Link to comment

Mai aveti varianta sa introduceti in interiorul tevilor o alta , cu o lungime de aprox 10xsectiunea transversala, centrata fata de imbinare. Anterior , practicati pe generatoare , 4-6 gauri strapunse cu diametrul de 10-12 mm si ulterior introducerii miezului si sudati prin aceste gauri pina la umplerea lor, urmata de polizarea sudurilor.In acest mod , aveti sansa sa deformati mai putin constructia metalica si nu aveti elemente in relief.( la sudarea cap la cap si ulterior a ecliselor, aveti 100% sanse ca ansamblul creat sa se deformeze si sa fiti nevoit sa il indreptati pe o presa - lucru nu prea accesibil unui atelier mai putin dotat ).

Link to comment

Varianta propusa de colegul andu2008 am folosit-o si eu la constructia unui peridoc pentru barca, numai ca la mine tevile erau rotunde de 2 toli. Nu mai stiu ce dimensiune avea teava de la interior dar lungimea ei era de vreo 25 cm si am taiat-o pe generatoare sa intre fortat in cea exterioara. Sudura in gauri la una din tevi, ciocane sa intre si cealalta si apoi sudura in gaurile din a doua si pe imbinarea dintre cele doua exterioare. Finisat bine si daca nu te uiti cu atentie, nici nu vezi sudura!Eu as suda eclisele pe interior, cel putin la partea superioara, prin metoda gaurilor date inainte in teava exterioara si fixarea provizorie a ecliselor cu o bucata de lemn ce va fi scoasa dupa terminarea sudurii.Cat despre grosime, in cazul acesta nu prea ar mai conta, cu cat mai groasa cu atat mai bine! Eventual folosit cornier laminat la cald, taiat cu flexul sa se potriveasca in interiorul tevilor rectangulare.

Link to comment

Multumesc mult pt raspunsuri. Nu ma gandisem la varianta "eclisarii" la interiorIdeea cu cornierul la interior cred ca am sa o aplic deoarece pt varianta cu o alta teava in interior nu cred ca pot gasi una care sa intre in tevile mele. Iar a modifica una mi se pare prea laborios.Aceasta solutie cred ca ma scapa si de eventualele deformari produse de care s-a pomenit.

Link to comment

Adaosul de profil pe interior e OK daca nu`i foarte solicitata sudura.Pina la urma ala te ajuta sa sudezi mai bine cele 2 capete de profil si are marele avantaj ca iese frumos. E perfect pentru balustrade unde si esteticul primeaza.Sudura a 2 eclise pe exterior duce la o imbinare cel putin la fel de tare ca un profil continuu.Aproximarea aia, data mai sus, mi`a aratat`o un sudor batrin, o aplica pentru repararea fisurilor la sasiul camioanelor.Asa, la prima vedere o placa de otel de 2 ori grosimea profilului pare mult insa daca asa a zis mosul,asa am zis si eu. Eu cind am folosit eclise, le`am facut din aceeasi grosime cu profilul , eventual un pic mai groase dar nici alea nu erau folosite la sasiu.Grig

Link to comment

Eu practic as avea de "eclisat " 6 suduri pe teava de 40 /40/3 asta dupa niste modificari de ultima ora. 2 la platforma ,pe lateralele lungi si 4 pe cele 2 "grinzi cu zabrele".Am sa incerc varianta cu profil "cornier" la interior mai intai si daca e prea laborioasa sau nu imi inspira incerdere dupa ce e sudata ii mai sudez 2 eclise pe laterale conform sugestiilor de mai sus.Inca odata multumesc celor ce cu amabilitate m-au ajutat cu info . Dar e ciudat ca nu gasim ceva teorie pt aceste imbinari. Pt cele cu suruburi sau nituri am gasit pt sudura nu.

Link to comment

Este suficienta teorie si despre imbinarile sudate , dar pentru asta ar trebui sa cunosti bine eforturile la care sunt supuse piesele, ce material utilizezi pentru constructia sudata si se dimensioneaza lungimea cordonului de sudura.Din teoria sudurii ( o intreaga biblioteca ) , functie de grosimea materialului de baza se alege grosimea ecliselor ( fiecare tip de sudura are o anumita patrundere ) si de aici se ajunge la lungimea cordonului.Dumneavoastra stabiliti importanta constructiei si vedeti daca merita sa apelati la calcule riguroase sau la dimensionari empirice rezultate din experienta.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines