Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Testare tranzistori si ce as gasi echivalent?


ionescu liviu

Recommended Posts

Salut!Am o problema cu un ECU, l-am desfacut si am masurat tranzistorii din el. La 3 dintre ei constat ca, plecand de la premisa ca am constatat corect care sunt B C E, gasesc continuitate si intre B-E si invers, E-B. Pana la urma nici nu cred ca mai conteaza ce pini sunt, din cate imi dau eu seama uitandu-ma la schema simpla a tranzistorului, cu 2 diode cap in cap, nu ar trebui sa imi indice si intr-un sens si intr-un altul, nu?Sunt 2 tranzistori 5401DM la care daca masor intre pinii exteriori am intr-un sens ~1700 si in celalat sens ~1090, la ambii tranzistori aceleasi valori. Si mai e un tranzistor 5104DB la care intre pinii exteriori masor 230, in ambele sensuri.Si mai sunt 2 tranzistori mai mici la care nu gasesc acest fenomen, ba chiar cred ca am dibuit care sunt treminalele BCE.Daca ceilalti 3 ar fi defecti oare i-as gasi sa ii cumpar? Sau ceva echivalent? Ca pe net nu gasesc deloc datasheet-ul lor, o sa mai fac sapaturi pt ca tot gasesc persoane care au mai avut problema cu ei.

Link to comment
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ionescu liviu

    4

  • dan-a2

    1

  • valentin23

    1

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nu ma pricep asa mult la electronica ca sa stiu ce fac ei exact :jytuiyu dar ECU e de la un ford ka 2001 si nu mai da scanteie la 2 cilindri si am inteles ca e de la ECU pt ca el da scanteie la 2 cilindrii odata, si mai sunt multi care au avut problema asta, si la alte marci de masini, chiar cu acei tranzistori care ii am si eu la acest ECU. Si masina a fost la service, crezand ca e bobina, initial am dus-o la service cu 3 cilindrii mergand si am luat-o de acolo in 2 cilindrii, cei de acolo spunand ca nu era de la bobina, au testat si fisele, au probat cu alte fise, alte bujii. Au testat si supapele si nu e de la ele. Eu cred ca defapt bobina era si inca mai e defecta si defapt ea a ars ECU. Nici eu nu stiu ce sa mai cred. Ori il repar pe acesta ori iau altul pt ca am dat mail la un service care repara ECU si mi-au spus ca il pot face si costa intre 300 si 400 de lei si mai bine caut alt ECU din dezmembrari pt ca se invarte pe la 150 de lei doar ca trebuie sa imi dea si cheie la el ca sa mearga.Dar pana una alta nu stiu daca e defect cel de-l am acum sau nu. De-asta intreb aici daca tranzistorii astia au ceva sau nu. Daca trebuie sa ii dau jos de pe placa ii pot da jos sa ii masor, nu e problema. Doar ca nu stiu exact cum sunt lipiti de placa pt ca un pin, colectorul banuiesc, nu este cositorit la cablaj ci face contact direct cu spatele de fier al tranzistorului, tablitza aceea din spate.

Link to comment

Am dezlipit de pe circuit baza si emitorul la toate 3 tranzistoarele si am descoperit ca cel de-al 3-lea, 5104DB, e functional, am identificat care e baza si care e emitorul, una are rezistenta un pic mai mica, iar celelalte 2 sunt decedate, complet, nu pot masura nimic. Problema e ca nu le pot da jos de tot de pe circuit, a ramas colectorul lipit de circuit cumva, colectorul dupa cum spuneam nu are pinul cositorit de cablaj ci face contact cu tablitza din spate a tranzistorului pe care nu stiu cum sa o dezlipesc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines