Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

A/C semnal modularPWM


Vizitator coyotu

Postări Recomandate

Vizitator coyotu

Buna ,ma ocup cu diagnoza la clime auto (incepator)si la masinile mai noi compresoarele sunt variabile, adica au o electrovalva pe compresor care primeste un semnal PWM (Pulse Width Modulation )din cate am citit ea este variabila intre 10 si 500Hz in fuctie de comanda primita si o tensiune de 12v fixa, problema cu care ma confrunt eu, cum pot sa-i dau un semnal PWM ca sa vad daca fuctioneaza corect electrovalva cat si compresorul,se poate construi un astfel de generator?Multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator coyotu

...am revenit cu o completare ,cam asta trebuie sa stie generatorul :Supply voltage DC, ranged of 12 ... 15VCurrent draw 70 mA (consumed by the tester itself without load)Control signal generator Frequency range 20Hz - 1000Hz Frequency adjustment accuracy 1Hz Output amplitude 0V up to supply voltage Type of control ground switching and power supply switching Duty cycle range 0% ... 100% Duty cycle accuracy 0.1% Number of outputs 2Control signal measurement Frequency range 20Hz ... 1000Hz Input signal amplitude 0V up to supply voltage Threshold level 2.5VProtection Over-voltage supply over 18V Over-current built-in output short circuit protection and fuse (6.3A) datele sunt luate de la un aparat conceput special pentru ce doresc eu

Link spre comentariu

se poate construi un astfel de generator?Multumesc

Se poate.Cu placere.Ca sa nu fie raspunsul chiar telegrafic si la obiect,iti spun si cum...ia legatura cu un electronist bun,comuta-i butonul pe "da"(treaba ta cum o faci sau cu cat o faci) si restul vine de la sine,atat timp cat ai datele problemei...si vad ca le ai.
Link spre comentariu
Vizitator coyotu

La masinile mai noi cam toate au compresor variabil , diagnoza nu faceam pana acuma de acea vreau sa ma apuc ,a venit un prieten cu o diagnoza la un Audi a6 si nu a gasit nici o eroare pe partea de clima,si am ajuns la concluzia ca compresorul este defect, dar din curiozitate am schimbat electrovalva, am montat compresorul inapoi,si surpriza , fuctiona la parametri normali . Se gaseste pe internet generator de semnal conceput special pentru verificarea ECV(electronic control valve) dar pentru mine este foarte scump ,undeva la 600 euro.

Link spre comentariu

am desfacut si eu cateva valve de pe compresoarele de clima si le alimentam la 12V direct de la baterie sa vad daca lucreaza. o valva noua e destul de scumpa si daca nu esti 100% convins ca ea este buba e greu sa dai verdictul. nu mi- am batut capul cu treaba asta dar sunt convins ca exista o modalitate de a verifica electrovalvele astea cumva. imi poti da o adresa unde este de vanzare dispozitivul ala?

Link spre comentariu

imi pare cam trasa de par prezentarea dispozitivului. din ce am inteles se conecteaza o mufa direct in compresor, adica in electrovalva si din toata treaba asta aparatul iti spune cat de bun este/ nu este compresorul. mai spune acolo ca poate diagnostica mai multe defecte ce tin de sistemul de climatizare. intrebarea este cum?! am mai citit pe unele forumuri si un baiat zicea ca iti poti da seama de functionarea electrovalvei prin cuplul lui la putere maxima( electrovalva deschisa la maxim) eu tind sa cred ca totusi valva respectiva functioneaza clasic inchis/deschis. de ex:ventilatorul radiatorului de ac pleaca odata cu compresorul, acelasi lucru se intampla si la cele cu electrovalva,atata timp cat ea este pe deschis functioneaza si ventilatorul... poate gresesc, sunt sigur ca cineva de pe forum ne poate raspunde la intrebare.

Link spre comentariu
Vizitator coyotu

Pai se face in felul urmator ,se conecteaza scula la ECV,se pun manometrele pe joasa si inalta presiune,se porneste masina , cresti sau scazi semnalul pe ECV si urmaresti manometrele ,ventilatorul de obicei pleaca cam la 150-200 Psi depinde si de modelul masini .Eu consider ca e obligatoriu asa o scula pentru a pune un diagnostic cat mai corect, un compresor nou este in jur de 500 euro iar o electrovalva 50 euro.Tu de ex. cum iti dai seama cine este de vina ,compresorul sau ECv?Cum afli daca ECU trimite semnal la compresor?Apropo ce parere ai de diagnoza de la AUTOCOM CDP,(clona)?merita sa cumpar?

Link spre comentariu

Intr-adevar interesanta treaba.

Am insa o nelamurire: cum stii sa setezi frecventa/factorul de umplere?

Varianta cea mai simpla e cu un banal 555 si 2 potentiometre: dintr-unul reglezi frecventa, iar din alalat factorul de umplere.

Mai urmeaza partea de putere de pe iesire: un driver (totem pole cu 2 trz) si un mos-fet.

Ia uite, reglajele sunt si independente :da

http://www.rmcybernetics.com/projects/D ... rator2.htm

N-ai nevoie de SW1, un singur cond (de o valoare calculata cu un calculator online) acopera domeniul.

Montajul il alimnentezi printr-un LM7809. Si la iesire, ce am scris mai sus (alimentate dinaintea lui LM7809!).

Link spre comentariu

sunt si eu interesat de un asemenea montaj, care ar fi pretul si cam cum arata ?ps. la munca folosim op-com si vag-com, cu altceva nu am lucrat si nu stiu sa iti raspund. noi prima data intram pe modulul de clima si citim codurile de eroare daca exista, dupa care masuram direct pe firele ce duc spre compresor cu multimetrul pe cc, daca exista tensiune masuram curentul.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări