Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
coyotu

A/C semnal modularPWM

Recommended Posts

Buna ,ma ocup cu diagnoza la clime auto (incepator)si la masinile mai noi compresoarele sunt variabile, adica au o electrovalva pe compresor care primeste un semnal PWM (Pulse Width Modulation )din cate am citit ea este variabila intre 10 si 500Hz in fuctie de comanda primita si o tensiune de 12v fixa, problema cu care ma confrunt eu, cum pot sa-i dau un semnal PWM ca sa vad daca fuctioneaza corect electrovalva cat si compresorul,se poate construi un astfel de generator?Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

...am revenit cu o completare ,cam asta trebuie sa stie generatorul :Supply voltage DC, ranged of 12 ... 15VCurrent draw 70 mA (consumed by the tester itself without load)Control signal generator Frequency range 20Hz - 1000Hz Frequency adjustment accuracy 1Hz Output amplitude 0V up to supply voltage Type of control ground switching and power supply switching Duty cycle range 0% ... 100% Duty cycle accuracy 0.1% Number of outputs 2Control signal measurement Frequency range 20Hz ... 1000Hz Input signal amplitude 0V up to supply voltage Threshold level 2.5VProtection Over-voltage supply over 18V Over-current built-in output short circuit protection and fuse (6.3A) datele sunt luate de la un aparat conceput special pentru ce doresc eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate construi un astfel de generator?Multumesc

Se poate.Cu placere.Ca sa nu fie raspunsul chiar telegrafic si la obiect,iti spun si cum...ia legatura cu un electronist bun,comuta-i butonul pe "da"(treaba ta cum o faci sau cu cat o faci) si restul vine de la sine,atat timp cat ai datele problemei...si vad ca le ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e interesant subiectul, eu credeam ca electrovalva respectiva functioneaza gen inchis/deschis, nicidecum cu control pwm. din softul de diagnoza nu iti spune daca valva are probleme? ce soft folosesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile mai noi cam toate au compresor variabil , diagnoza nu faceam pana acuma de acea vreau sa ma apuc ,a venit un prieten cu o diagnoza la un Audi a6 si nu a gasit nici o eroare pe partea de clima,si am ajuns la concluzia ca compresorul este defect, dar din curiozitate am schimbat electrovalva, am montat compresorul inapoi,si surpriza , fuctiona la parametri normali . Se gaseste pe internet generator de semnal conceput special pentru verificarea ECV(electronic control valve) dar pentru mine este foarte scump ,undeva la 600 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...aaa si ECV se deschide in functie de semnalul primit ,de acea se numeste compresor variabil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

am desfacut si eu cateva valve de pe compresoarele de clima si le alimentam la 12V direct de la baterie sa vad daca lucreaza. o valva noua e destul de scumpa si daca nu esti 100% convins ca ea este buba e greu sa dai verdictul. nu mi- am batut capul cu treaba asta dar sunt convins ca exista o modalitate de a verifica electrovalvele astea cumva. imi poti da o adresa unde este de vanzare dispozitivul ala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi pare cam trasa de par prezentarea dispozitivului. din ce am inteles se conecteaza o mufa direct in compresor, adica in electrovalva si din toata treaba asta aparatul iti spune cat de bun este/ nu este compresorul. mai spune acolo ca poate diagnostica mai multe defecte ce tin de sistemul de climatizare. intrebarea este cum?! am mai citit pe unele forumuri si un baiat zicea ca iti poti da seama de functionarea electrovalvei prin cuplul lui la putere maxima( electrovalva deschisa la maxim) eu tind sa cred ca totusi valva respectiva functioneaza clasic inchis/deschis. de ex:ventilatorul radiatorului de ac pleaca odata cu compresorul, acelasi lucru se intampla si la cele cu electrovalva,atata timp cat ea este pe deschis functioneaza si ventilatorul... poate gresesc, sunt sigur ca cineva de pe forum ne poate raspunde la intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai se face in felul urmator ,se conecteaza scula la ECV,se pun manometrele pe joasa si inalta presiune,se porneste masina , cresti sau scazi semnalul pe ECV si urmaresti manometrele ,ventilatorul de obicei pleaca cam la 150-200 Psi depinde si de modelul masini .Eu consider ca e obligatoriu asa o scula pentru a pune un diagnostic cat mai corect, un compresor nou este in jur de 500 euro iar o electrovalva 50 euro.Tu de ex. cum iti dai seama cine este de vina ,compresorul sau ECv?Cum afli daca ECU trimite semnal la compresor?Apropo ce parere ai de diagnoza de la AUTOCOM CDP,(clona)?merita sa cumpar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar interesanta treaba.

Am insa o nelamurire: cum stii sa setezi frecventa/factorul de umplere?

Varianta cea mai simpla e cu un banal 555 si 2 potentiometre: dintr-unul reglezi frecventa, iar din alalat factorul de umplere.

Mai urmeaza partea de putere de pe iesire: un driver (totem pole cu 2 trz) si un mos-fet.

Ia uite, reglajele sunt si independente :da

http://www.rmcybernetics.com/projects/D ... rator2.htm

N-ai nevoie de SW1, un singur cond (de o valoare calculata cu un calculator online) acopera domeniul.

Montajul il alimnentezi printr-un LM7809. Si la iesire, ce am scris mai sus (alimentate dinaintea lui LM7809!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa iti fac eu asa ceva (am mai facut controlul in PWM pentru testarea actuatoarelor de la turbina la Mercede si BMW).Daca te intereseaza discutam pe email de pret : [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt si eu interesat de un asemenea montaj, care ar fi pretul si cam cum arata ?ps. la munca folosim op-com si vag-com, cu altceva nu am lucrat si nu stiu sa iti raspund. noi prima data intram pe modulul de clima si citim codurile de eroare daca exista, dupa care masuram direct pe firele ce duc spre compresor cu multimetrul pe cc, daca exista tensiune masuram curentul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.