Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
edy87

Contactor 13.8v

Recommended Posts

Salut colegi am si eu nevoie de o schema care sa actioneze un releu cand trece de pragul de 13.8v ,iar cand scade de acesta tensiune sa intrerupa circuitul,am incercat vreo 2 scgeme cu un tranzistor,dioda zener si cateva rezistente si nu functioneaza ,doresc realizarea DRL pe proiectoare iar in momentul pornirii motorului tensiunea de incarcare creste pe la 14.4 undeva la pragul13.8 sa se aprinda automat. Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

releu de incarcare ....scheme berechet pe net ... :rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de incarcare actioneaza pe dos!Se poate face foarte usor cu un TL431, o sa revin cu o schema!Dar ce titlu pt acest subiect :nebunrau: Ar fi trebuit ceva de genul "cuplare automata la 13,8V"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de incarcare actioneaza pe dos!

Mai pune un tranzistor,si a rezolvat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi venea in minte un titlu potrivit , nu merge cu releu de incarcare ceva in principiul acela , o poza cu montajul care am incercat sa il fac si nu mi-a reusit

post-83132-139829751256_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa rost de un releu de incarcare electronic de dacie(ar trebui sa se gaseasca usor si mai ales ieftin),si cu el nu o sa comanzi sarcina(la borna DF) ci un alt tranzistor care iti va comanda LED-urile exact cum vrei tu.La nevoie poti chiar reproduce unul,ca nu e mare inginerie,si il completezi cu inca un tranzistor la iesire,care iti va inversa comanda fata de cum era original.Ce-ai vrut tu sa faci cu montajul ala nu imi e prea clar,dar daca o sa folosesti o jucarie din aia sigur iti va merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i exact ce vrea el, ca daca masina nu mentine peste 14,4V? Poate alternatorul masinii mentine 14,4V, cu toate sarcinile (greu de crezut, la relanti!), dar releul de dacie cupleaza la 14,5V...+ pierderi pe fire pana unde e pus releul de inccarcare. Da, se poate modifica sa cupleze la o tensiune mai mica, dar asta nu insemna ca merge de-a gata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt relee care au plus aplicat permanent,si plusul de comanda e luat de pe instalatie,de dupa cheie,deci se poate compensa si acea cadere daca e cazul...cat tine alternatorul e alta treaba,si e valabil indiferent ce montaj ar folosi.Oricum trebuie sa modifice ca sa inverseze comanda pe iesire...o calibrare si eventual o aducere pe punctul dorit de cuplare-decuplare e oricum mai usor decat sa se apuce sa experimenteze fel de fel de scheme,plus ca cele de pe releele industriale au si compensare termica,prag ferm de actionare,sunt incasetate pt auto,in comparatie cu ce voia el sa faca.Asta nu inseamna ca e obligat sa foloseasca asa ceva...sunt destule scheme de comparatoare pe net,deci distractia e de partea lui,asta a fost doar o sugestie,fara a avea pretentia ca e cea mai buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

decat sa se apuce sa experimenteze fel de fel de scheme

:rade: Am eu cateva variante reglabile care merg la marele fix, cu sub 12 piese! Doar ca pe 24V. Pt 12V, trebuie sa le recalculez.Asta e varianta de decuplare la o tensiune prea mare: viewtopic.php?p=1414868#p1414868 . Pt cuplare, trebuie doar rearanjate niste piese (fara a creste numarul lor!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma indoiesc sa nu fie montaje eficiente...numai stii ce ma omoara pe mine de fiecare data?Bagatul intr-o cutie,carcasa sau cum vrei sa-i spui.Fac un montaj in cateva minute si dupa aia muncesti o zi sa-i faci o cutie,care la auto trebuie sa fie si cat de cat etansa. De aia prefer lucrurile de gata cand e posibil. :rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai mica cutie tip doza electrica :da . Incape montajul si un releu. Mai greu de gasit insa (la hornbach).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si atunci vin si intreb,daca releul de dacie e gata incasetat,trebuie doar putin "cosmetizat"...nu e mai simplu?Si daca as vrea sa cumpar de la hornbach,n-as putea decat poate sa fac un drum la Bucuresti sau in orice alt oras unde au punct de lucru...la noi nu au :rade:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de dacie nu e tocmai incasetat: ii ies fel de fel de fire/borne. Si nu e nici pe departe izolat contra stropirii.Apoi, parca stabilisem deja ca nu poate fi folosit in aplicatia asta, decat daca se desface pt a fi modificat pt scaderea tensiunii, la care se mai adauga si tranzistorul necesar pt inversarea semnalului si terminam cu faptul ca mai trebuie si un releu de putere, care, cu siguranta, nu incape in carcasa originala a releului.Deci, pt o treaba bine facuta, acel releu de incarcare modificat, ar trebui bagat impreuna cu releul de putere intr-o carcasa, care sigur e mai mare decat cea pt montajul propus de mine (de vre-o 2 ori).De-a gata se poate cumpara un modul de DRL, de la diversi insi care le manufacureaza, cu tot cu cutii miniaturale (50% din solutia propusa de mine). Basca functii suplimentare (temporizare la pornire/oprire, luminiozitate reglabila etc), pt cele facute cu microcontrollere.Uite cat de mic e montajul propus (varianta de deconectare la subtensiune, pt acumulator descarcat):post-8163-139829752166_thumb.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu este vorba de cutie ca oricum montajul il bag in interiorul masinii,am sa incerc schema cu releul de dacie dar faza este ca mie nu imi trebuie sa fie anclasat releul cand pun contactul sa imi stea proiectoarele aprinse , decat in momentul pornirii motorului,am pornit si la interval de 1-2 secunde s-au aprins iar dupa ce opresc motorul se sting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci ca sa ne intelegem mai bine eu m-am gandit:pun cheia in contact nu se intampla nimic,pornesc motorul si la interval de 1-2 secunde respectiv un 13,8v cand ajunge incarcarea in baterie sa anclaseze in releu care sa inchida circuitul catre proiectoare si sa il tina anclasat indiferent de tensiunea debitata de alternator sa zicem un 14.4v. iar cand opresc motorul alternatorul nu mai debiteaza curent tensiunea la borne scade (sub 13.8sau mai jos) releul sa se declanseze deschizand circuitul . Va multumesc mult si ma bucur ca ma ajutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.