Florin berdila Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 si daca am un motor trifazat de 2 kw acelasi calcul fac sau in loc 220 v introduc in calcul 380v Citează Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 Calculul lui Andrei ignora randamentul, factorul de putere si faptul ca cei 2kW (de pe eticheta) nu-s puterea electrica.Grosier, daca randamentul e 90% si cosfi e 0.8, atunci la 230Vca avem cam 12A curentul nominal. O siguranta de 16A poate fi la limita.Cum spunea Validae, ce cabluri ai?LE: La trifazat 380V ai cam 4A. NB: O regula grosiera, la 380V ai cam de 2 ori puterea in kW. Adica la 5kW ai 10A, la 2kW ai 4A, etc. Regula asta e doar ca sa ai o idee, altfel, citeste placuta motorului. Citează Link spre comentariu
v67 Postat Noiembrie 30, 2016 Partajează Postat Noiembrie 30, 2016 P=UxIx cos fi pe eticheta gasim kw putere la arbore nu putere absorbita din retea , pentru trifazat P =1,73 UxIxcos fi socul de pornire 3..5 in conditia sa nu depaseasca 35 a (pentru cupru-25 aluminiu) numai bine Citează Link spre comentariu
steleverzi Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 Salut, ca sa nu deschid topic, intreb si eu aici. Va rog sa-mi explicati si mie cum functioneaza o siguranta fuzibila automata, ce reprezinta butoanele alea ? Va multumesc. Citează Link spre comentariu
validae Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 Butonul negru este cel care armează siguranța, adică stabilește contactul electric. Cel roșu este de întrerupere manuală a contactului (când se lucrează pe instalație de exemplu). În interior siguranța are un mecanism cu arc care ține închise contactele electrice (după armarea manuală), dar care poate fi declanșat foarte ușor de către un sistem format dintr-un electromagnet și un bimetal. Astfel, siguranța va întrerupe contactele rapid în cazul depășirii unui curent instantaneu foarte mare (în cazul unui scurtcircuit de exemplu) prin intermediul electromagnetului, sau la depășirea lentă a curentului nominal după un anumit timp (supracurent cauzat de însumarea prea multor consumatori sau creșterea curentului unui motor în suprasarcină) prin bimetal. Ambele sisteme de siguranță sunt conectate printr-un sistem tip trigger (trăgaci cu prag sensibil) la mecanismul cu arc ce asigură închiderea contactelor electrice. Citează Link spre comentariu
v67 Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 '' Va rog sa-mi explicati si mie cum functioneaza o siguranta fuzibila automata,''este intreruptor magneto-termic ,explicatia data de validae este valabila Citează Link spre comentariu
Ticu Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 (editat) Salut, ca sa nu deschid topic, intreb si eu aici. Va rog sa-mi explicati si mie cum functioneaza o siguranta fuzibila automata, ce reprezinta butoanele alea ?E siguranta automata, fara "fuzibil". Siguranta fuzibila (care se topeste) este un fir calibrat care se topeste atunci cand intensitatea curentului care il strabate depaseste o anumita valoare (exprimata in Amperi). Editat August 6, 2017 de Ticu Citează Link spre comentariu
v67 Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 colegul steleverzi i-a dat o denumire improprie este o siguranta automata-denumire uzuala ,un intreruptor automat magnetotermic ,prin apasarea ,,butonului,, negru armam deci intindem resortul si cuplam ,inchidem contactul,prin actionarea ,,butonului rosu,, deblocam mecanismul de zavorire si decupleaza ele prin starea in care se afla am putea numi semnalizare mecanica Citează Link spre comentariu
iop95 Postat August 6, 2017 Partajează Postat August 6, 2017 Siguranta trebuie sa nu reactioneze la curentul de pornire, care este de 6-10 x curentul nominal, functie de motor. Deci trebuie sa aiba curentul nominal de cel putin 6x curentul nominal. Curentul initial de pornire este la fel si in sarcina si gol. Cu cat sarcina este mai apropiata de cuplul motor cu atat va dura mai mult accelerarea pana la turatia de regim. DIn acest motiv, unele instalatii "cu pornire grea" folosesc sigurante cu caracteristici lente (necesita un timp mai mare de declansare dupa depasirea curentului nominal). Deci, alegeti o siguranta de 6-7x In; siguranta protejeasca la scurtcircuit instalatia respectiva; in cazul unui scurt-circuit net, curentul va fi sigur mai mare si siguranta va declansa. Pentru protectie la surpsarcina, cand curentul prin motor este in zona 1.05 - 2 In, e nevoie de un releu termic. Citează Link spre comentariu
steleverzi Postat August 7, 2017 Partajează Postat August 7, 2017 Va multumesc, nu stiu ce m-as face fara voi Citează Link spre comentariu
sesebe Postat August 7, 2017 Partajează Postat August 7, 2017 (editat) Se pot comanda, pt ca în magazine nu am văzut dar online mi-am comandat, siguranțe cu alți timpi de răspuns. Cele uzuale ce se găsesc prin magazine sint clasa C (ex C10 de 10A, sau C16 de 16A). Eu mi-am luat online din clasa B - cu răspuns mai rapid și cunosc pe cineva care a trebuit să-și cumpere din clasa H - foarte lente. Editat August 7, 2017 de sesebe Citează Link spre comentariu
wally_gatter Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Am citit tot topicul pana acilea si am gasit niste ineptii extraordinare si periculoase scrise. Nu am sa citez pe nimeni ce a scris. Dar , sa incepem asa: Dispozitivul de protectie , siguranta sau ''siguranta aia automata'' PROTEJEAZA CONDUCTORUL NICIDECUM CONSUMATORUL FINAL !!! . Pentru motoare se foloseste tot timpul siguranta automata cu curba de raspuns C sau D , in cele mai multe cazuri este curba D. In proiectarea unui circuit final care alimenteaza un consumator se foloseste curentul de design care trebuie sa fie mai mic sau egal cu cel al dispozitivului de protectie (siguranta) care la randul lui trebuie sa fie mai mic sau egal cu curentul suportat de catre conductorul electric care iarasi la randul lui trebuie sa fie mai mic sau egal cu curentul specificat pentru o anumita grosime a conductorului (calcul generat dupa aplicarea factorilor externi de mediu in functie de pozarea respectivului cablu). Am vazut doar cateva raspunsuri pertinente in topic, care de exemplu au luat in calcul selectivitatea si discriminarea intr-un circuit final de lla punctul de distributie pana la consumator , care au luat in calcul factorul de putere si eficienta , restul au dat cu parerea empiric vorbind , posibil sa fie micii artizani ai unui urmator incendiu. Nu va jucati cu electrosecuritatea si cu proiectarea unei instalatii electrice. un conductor care nu este corespunzator protejat poate duce la evenimente nedorite cum ar fi incendiile. Daca nu sunteti siguri de designul unui circuit final folositi elementul de protectie subdimensionat , asta dandu-va o siguranta in utilizare pana gasiti un electrician adevarat. Spor la mesterit Citează Link spre comentariu
iop95 Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Incendii apar de regula din cauza lipsei protectiei la suprasarcina... si mai putin din cauza scurtcircuitului. La motoare protectia la suprasarcina se face cu relee termice, nu cu sigurante. E tare asta cu "electrician adevarat"... Citează Link spre comentariu
patrikpetrica Postat Martie 3, 2022 Partajează Postat Martie 3, 2022 La 30.01.2014 la 21:02, andreivlad1999 a spus: Dr.L a spus: Conductorul ala de 4mm^2 de cupru e deja protejat de siguranta generala de 25A, n-are nici o sansa sa fie suprasolicitat! Acesta este un raspuns la obiect. Multumesc. 25 amperi la cupru și 20 la aluminiu Citează Link spre comentariu
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.