Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
bogdanbogdyy

pornire tractor iarna

Recommended Posts

salut de curand am achizitionat un tractor antonio carraro de 50 cp e mai vechi ca an de fb . probl este ca nu are buji incandescente si iarna am o pornire mai greoaie . stie cineva cum as putea sa ii fac o adaptare ceva ? . a si are un fel de decompresor , adica il trag si invarte motorul foarte usor app in gol ce rol are ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai unde sa l adapostesti iarna ...c am greu ...una cu flacara ...incazlzita baia de ulei ,robot de pornire ....metode eficente de pornire ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

o rezistenta care sa incalzeasca aerul pe admisie ar fi una dintre metode,asa are unchiul meu la un tractor vechi nemtesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu decompresorul in cazul motocicletelor se foloseste la pornire. Se trage putin la pornire pentru a usura pornirea la pedala deoarece cateodata este cam dificil sa dai la pedala la un monocilindru. Cu el tras putin se dadea la pedala si la detonare se inchidea.Incearca si tu sa tragi decompresorul putin sau de tot si sa dai la automat. Daca nu se inchide singur inchide-l tu in timp ce dai la electromotor.Cat despre bujii, cu siguranta se poate face o improvizatie buna si de durata dar trebuie vazut cum arata galeria, ca sa incalzesti aerul din ea caci alta varianta nu este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decompresorul cred ca foloseste la oprirea motorului. Pentru pornire mai usoara se poate face un circuit auxiliar de preancalzire a aerului de admisie si un preincalzitor pentru motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu nu se foloseste la asta. Daca opreste motorul prin "taierea" combustibilului clar decompresorul nu a fost ptr asta conceput.Ramane sa ne spuna proprietarul daca asa il opreste sau nu. ( banuiesc ca nu odata ce a intrebat de rolul lui )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema lui e pornirea...de oprit vede el cum il opreste :rade: La vechile motoare de pe ford tranzit era montata pe galeria de admisie o rezistenta de incalzire a aerului,si pana pe la -15 grade isi facea treaba,pornea mai bine decat cele cu bujii incandescente(din acea vreme,e vorba de anii 90-95),insa la temperaturi mai joase,de la -20 incolo,era aventura...festila cu flacara,spray si multi sfinti pomeniti,dar o lua pana la urma daca nu era congelata motorina,si bateria rezista efortului depus.Cum bujii incandescente e mai greu de montat,ramane tot solutia pe admisie a aerului viabila.Taximetristii de la noi se lauda ca la logan mai baga la un plin de motorina,10l de benzina...nu stiu cat de ortodoxa e treaba asta,dar ei spun ca in perioadele cand se anunta cancer afara si fac treaba asta,nu au nici o problema dimineata...eu am tot diesel,dar n-am avut curaj sa fac asa ceva.E drept ca nici n-am simtit nevoia,indiferent ce a fost afara,dar probabil e si asta o metoda de luat in calcul la motoare mai putin mofturoase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amestecul motorinei cu benzina o fac si cei cu Tir-urile si se pare ca functioneaza. La fel de bine functioneaza si aditiv anti-inghet bagat in motorina. Cel putin nu am am mai avut probleme la -10 grade ca alta data. Dar bujii tot am.

Ca si idee de incalzire a a erului din admisie se poate folosi un incalzitor electric ce se gaseste pe Golf II si III, Passat 32B/35i, Scirocco, Polo, Caddy, AUDI 80, 100, Coupe, etc. Acesta este montat pe galeria de admisie dar cred in cazul nostru merge montat mai in "aval", acolo unde este posibil, de ex intre galerie si filtru. In cazul in care se dovedeste ca aerul incalzit mai in "aval" se raceste pana ajunge in motor se mai poate monta unul caci nu sunt atat de scumpe.

O alta varianta ar mai fi confectionarea unei noi admisii pentru a adapta aceasta piesa cat mai aproape de intrarea in motor. Nu ar fi atat de complicat pentru cineva caruia ii place sa mai surubareasca.

Pun doua link-uri de pe ebay. Intr-unul este jucaria ca si piesa si in celalat cu tot cu admisie ptr a se vedea montajul.

http://www.ebay.de/itm/Vorwarmer-032129 ... 2332e25097

 

http://www.ebay.de/itm/Ansaugbrucke-Vor ... 3a6fdfee15

 

Am gasit si la 26 de euro NOU la "ei".

 

Cu siguranta cu cateva zeci de lei se poate cumpara de la dezmembrari fara probleme, eventual cu tot cu releu/relee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzina in motorina mai bagam si eu cand aveam citroen bx si pot zice ca n-a crepat motorul,la 10L motorina puneam 1L benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pt rasp . si tin sa mentionez ca inca nu am incercat sal pornesc cu flacara pt k porneste si fara adik dau mai mult la automat si porneste . si despre decombresor e cum miati spus voi . il trag si (rupe ) uleiul fiind gros il misca in gol. cineva mia zis sa incerc sa ii pun un termoinjector pe admisie cum au dt 445 . pt ca ma multi miau spus sa nu il iau cu flacara ca in timp devine un " obicei" sa zic asa . .multumesc pt rasp inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa mentionez . nu se opreste din decompresor . il opresc normal din acceleratie . daca tractorul e pronit si trag decompresorul nu se opreste din el . dupa cum am mentionat banuiesc ca e pt prima ponire sa rupa putin uleliul fiind gros .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti porni cu flacara ca nu "se invata" asa. Este un fier. Fiarele nu se invata, nu se dezvata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc pt ca omor la baterie aiurea . oricum pornirea iarna mai am de rezolvat ca pana acuma iam facut o revizie tatala semeringuri leam schimbat la cutie la trompe. tot ce mi sa parut mai suspect . si am uitat sa mentionez mai sus ca racirea e pe aer . multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decompresorul ajuta la pornire pe timpul iernii. Eu am un tractor japonez, facut in 2008 si pe timpul iernii nu porneste fara a actiona decompresorul. La mine cineva il tine cuplat cu mana(fiind o tija cu arc in dreptul chiuloasei) pentru cateva secunde in acest moment eu actionez cheia in contact, iar cand ii da drumul la tija se mai invarte o data de 2 ori si a pornit, asta depinde si de cat e de frig afara. Cand e mai frig de -20 grade trebuie actionat decompresorul mai mult timp pentru a porni motorul sau se repeta pana porneste. :sparge: Dar mai bine uitati-va la un motofierastrau Stihl (de fabricatie mai recenta) ca este acelasi sistem. :da :da

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.