Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
enjoy

Tarod rupt, cum se procedeaza

Recommended Posts

Cum se scoate un tarod (M3) rupt din piesa? L-am fortat si s-a rupt, e si primul, cel cu o liniuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea poti sa l mai scoti ....eu unul am incercat sa l gauresc dar cum tarodul e un material dur ,burghiul imi ''fugea'' de pe el ..si asa am renuntat din al mai scoate si am dat alta gaura si am facut filet ...cred ca la tine nu poti face asta ?dar ai folosit ulei la tarod cand l ai folosit pt filet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai la indemana un flex cu discul cel mai subtire, sau un dremel cu disc de taiat, se poate cresta un sant in bucata de tarod din piesa si se scoate cu o surubelnita.Binenteles dupa ce aplici ceva ulei pe langa varful tarodului.Asa mai poti scoate si suruburile rupte sau cu capatul uzat. Incalzirea piesei (daca e posibila) usureaza mult sarcina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau cu un dornulet , punctator subtirel , pozitionat , inclinat pe marginea tarodului si lovit usurel cu ciocanul , in sens invers sensului de ... filetare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca piesa nu este complicata se face alta.Daca in schimb nu se poate face alta se poate freza cu o freza Widia de Ø2.5mm sau una de Ø2mm, piesa prinsa bine in menghina si turatie mare. Este riscul de a deteriora freza sau chiar sa o rupi dar posibil sa si scoti tarodul.Eu din experienta personala am frezat doar de la tarozi M4 in sus... pana la M12.Totul depinde de piesa si cat de importanta este aceasta; nu se poate pune o poza sa putem veni cu solutii concrete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarodul are 3 canale pentru span si am incercat sa-l desfiletez cu 2 bolduri mai groase si un patent insa fara succes, e primul tarod din set si e intepenit bine. E o piesa mai complicata, facuta la rugamintea unui prieten. M-am uitat si pe la americani, n-are rost sa ma mai complic, o sa refac lucrarea. Multumesc pentru sfaturi!(Si ca sa-mi stric ziua si mai tare l-am rupt si pe al 2-lea, cel cu doua liniute intr-o alta piesa, :) am crezut ca scap de plata transportului pentru un alt set de tarozi, folosind direct cei 2 ramasi. E marimea M2.5, nu am gasit decat la doua magazine online din Bucuresti)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut o scula din aia cu electroeroziune la un atelier de reparat tractoare .O foloseau pentru a scoate prezoanele rupte in bloc.Principiul era cel al soneriei , lichid de lucru petrol , motorina .Durata de lucru era un pic mare.Ca idee eu zic sa pui lampa de gaz pe piesa si sa racesti cu ceva spray WD40 ,mai incalzesti , racesti si incerci sa`l rotesti cumva. Daca l`ai rupt sa fii sigur ca asa la rece nu prea iasa.Eu am rupt unu de 6mm da am avut noroc ca am reusit sa`i sudez un "cap" pe care sa pot pune un cleste, a iesit insa dupa incalzit .Daca nu, electroeroziunea.Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

producatorul de scule sandvik coromant are niste scule speciale pt torozi si alte minuni de genu rupte in gauri! scula nu arata nici ca o freza nici ca un burghiu este ceva aparte ! se produce standard

Share this post


Link to post
Share on other sites

despre ce vb eu este o scula rotativa care se prinde in madrina cu penseta er ori in alte sisteme profesionale scula are diametrul gauri corespunzatoare tipului de filet!ex: m10=fi 8.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista ulei special pentru filetare sau pasta pentru filetare. Trebuie folosita neaparat, mai ales in cazul filetelor mici pina la 6 mm.Deasemenea, mare atentie la diametrul gaurii initiale. Una mai mica decit trebuie poate duce la blocarea tarodului de initiere a filetului si apoi toata lucrarea este compromisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rupt un tarod M6 în aluminiu de 15, chiar zilele astea. N-am dormit o jumătate de noapte... Am rezolvat cu acid azotic, simplu, destul de rapid, fără urme. Se pare că la aluminiul nedestinat așchierii, gaura premergătoare trebuie să fie ceva mai mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat cu acid azotic, simplu, destul de rapid, fără urme.

Detaileaza un pic metoda,acidul nu ataca si Al si astfel sa largeasca gaura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Acidul azotic ataca aluminiul, insa afinitatea pentru fier este mult mai mare si in acest mod combinatiile sale cu aluminiul se vor rezuma la unele superficiale. Daca acidul se aplica cu o pipeta (prin picurare) doar pe ramasita de tarod rupt, atunci actiunea asupra aluminiului va fi minimala. Dupa reactie, trebuie spalat din abundenta cu jet de apa sub [email protected]: Nu gaura este de vina, ci tarodul. Tarozii pentru aluminiu sunt speciali, avand o geometrie diferita de a celor pentru otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.