Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

probleme cu releul de incarcare Dacie 1300


kasanova11141

Recommended Posts

Salut in primul rand.Am si eu o problema cu releul de incarcare electronic de pe masina...am fost si mi-am schimbat acumulatorul auto si cand sa-mi verifice tipu de acolo tensiunea de incarcare a gasit 15,8 v,drept urmare mi-a zis sa schimb releul ca sa-mi dea garantia la baterie, releul nefiind reglabil.in fine...ajung acasa..il desfac..il fac reglabi..si il reglez la tensiunea maxima de 14,4 v cu motorulturat si faza lunga aprinsa.dar daca nu mai turez motorul scade tensiunea pe la 13,6 v,cand ea ar trebui sa stea pe la 14 v.sa fie de la alternator?Cer parerile voastre cat mai repede.Multumesc :rolleyes:

Link to comment
  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niq_ro

    7

  • adrian_pintea

    1

  • margarit2001

    1

  • kasanova11141

    1

ai cerut o parere rapida.. deci e normal ce se intampla...trebuie sa ia la relanti 13,5-13,8V- motor turat 14-14,5V (indicat 14,2V)deci iti functioneaza normal

Link to comment
  • 1 month later...

teoretic se inlocuieste un divizor rezistiv cu un semireglabil, da' practic... nu prea vad cum, ca sunt turnate in rasina sau ceva gumat ..componentele sunt SMD.... deci se cam distruge mult pe acolo..asteptam cu interes solutia :smt006

Link to comment

sunt 2 tipuri de relele tip dacia:unele peste a caror placa s-a turnat un fel de spuma unele fara asa ceva- se pot modifica usordaca aveti noroc poate aveti fara spuma :weedman: cele imbracate in spuma, cu putina rabdare se pot "stripui" pentru a se putea modifica circuitulunele din ele sunt cu smd, insa se poate actiona usor in sensul modificarii circuitului deoarece cele cateva rez si diode sunt raspandite pe o suprafata destul de mare ghici ce se intampla daca variezi tensiunea pe tz de iesire?!in principiu daca instalatia electrica e ok, deasemenea alternator si releu, tensiunea nu are voie sa varieze mai mult de 2-3zecimi indiferent ca sunt faruri aprinse/stinse, motor mai mult sau mai putin turatreparat saptamana trecuta cateva....mai multeee :drinkers:

Link to comment

bun..si in cazul asta eu as inlocui divizorul rezistiv cu un divizor rezistiv reglabil....PS: facand o mica simulare, am constatat ca daca se face stap pe rezistenta aia de 33 ohmi scade pragul de actionare..de la 15,01V la 14,51V...

Link to comment
  • 7 months later...

pentru un releu de incare mecanic ce valoare are rezistenta aceea bobinata care se afla in carcasa ? cele 3 din exterior de sub talpa sunt intregi.... si este posibil daca rezistenta din interior arsa sa imi arda alte echipamente de pe masina (exemplu comutatorul electronic de pe gaz)

Link to comment

din aceasi carte mentionata mai sus, o schema de releu mecanic de se foloseste la dacie... PS: recomandarea mea este sa-ti cumperi unul nou (mecanic sau electronic), costa 25-30RON; daca reusesti sa-l repari pe cel defect ai unul de rezerva daca nu... asta e

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines