Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
pyu

sens motor

Recommended Posts

statorul e bobinat... motorul are 3 bobine, cu toate bobinele legate merge la 380, dar numai cu 2 bobine merge si la 220... nu stiu exact cum se numesc tipurile astea de motoare...

Cu rotorul in scurt-circuit. La 380 era simplu, schimbai doua faze intre ele, dar la 220 V ....... :smt018
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca tu il alimentezi doar cu o singura faza, el fiind trifazat.La un motor trifazat sensul de rotatie se schimba prin inversarea a 2 faze intre ele.Inca o chestie: Daca folosesti motorul in sarcina nominala si il alimentezi doar cu o singura faza, o sa ai neplacuta surpriza sa vezi cum iese fum din el. Daca il folosesti la o sarcina de 3 ori mai mica, atunci nu cred o sa ai probleme

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca tu il alimentezi doar cu o singura faza, el fiind trifazat.La un motor trifazat sensul de rotatie se schimba prin inversarea a 2 faze intre ele.Inca o chestie: Daca folosesti motorul in sarcina nominala si il alimentezi doar cu o singura faza, o sa ai neplacuta surpriza sa vezi cum iese fum din el. Daca il folosesti la o sarcina de 3 ori mai mica, atunci nu cred o sa ai probleme

nu iese fum din el la 220... chiar si in sarcina el merge fara probleme... fara condensator sensul ii poate fi dat la pornire... dar cu condensator nu stiu cum se schimba...
Link to comment
Share on other sites

Salut.Din ce ai scris tu nu reiese daca motorul respectiv are infasurarile legate in serie,stea sau triunghi.Pe capacul cutiei de legaturi trebuie sa existe o schema de principiu iar pe tablita motorului trebuie sa existe modul de legare pentru 220 V si 380 V.Daca e ce cred eu,probabil ai un motor trifazat cu triunghi pe 220V si stea pe 380V(pe tablite, la majoritatea scrie asa),care a fost modificat sa mearga in 220V,conexiune stea.Alimentarea e pe capetele a 2 bobine iar a treia bobina e folosita impreuna cu condesatorul pentru pornire.Condesatorul e conectat probabil la unul din firele de alimentare.Daca e asa poti sa legi condesatorul la celalalt fir de alimentare ,pentru schimbarea sensului.Da detalii despre motor (pe tablita trebuie sa existe detaliile pe care le-am scris mai sus).La acest tip de motoare,puterea nominala se obtine doar in sistemul trifazic de alimentare.In regim monofazic sau bifazic puterea disponibila scade drastic la acest tip de motoare "adaptate".PS:cumva folosesti doar doua bobine la el? Una legata direct la faza-nul(la firele comune care alcatuiesc steaua) iar cea de a doua inseriata cu un condesator la faza?Daca e asa trebuie sa inversezi capetele la una din bobine.Motoarele trifazate se ard daca raman in 2 faze.

Link to comment
Share on other sites

.Daca e ce cred eu,probabil ai un motor trifazat cu triunghi pe 220V si stea pe 380V(pe tablite, la majoritatea scrie asa),care a fost modificat sa mearga in 220V,conexiune stea.

aici ai dreptate... asa este nu stiam eu sigur treaba cu stea si triunghi ma gandeam sa nu zic o prostie ceva...cat despre restul am sa vad maine cum sunt facute conexiunile si cunm e pus condensatorul...10x
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines