TIMIS STEFAN Posted December 13, 2013 Share Posted December 13, 2013 GHEORGHE ma numesc am un motor in 4 tinpi Lonbardini LA 490 a mers dar dadea rateuri când antro zi nu am mai putut sa-l pornesc am verificat sistemu de aprindere si nu dadea scateie am schinbat bujia;am verificat si curatat platinile si condensatoru si ami idica ca sunt bune toate,am crezut ca ar fi din bobina,am pus bobina noua nouca si tot nu da scanteie deloc.Mi se pare ciudat pt.ca si magnetul de pe volanta atrage foarte bine,nu mai stiu ce sai fac daca poate cineva sa-mi dea un sfat mi-ar fi de mare folos va multumesc. Link to comment
aly4quad Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 fisa ai masurat-o cu un ohmetru? ar trebui sa aibe minim 4 kiloohmi dar nu mai mult de 40kohmi. Link to comment
TIMIS STEFAN Posted December 15, 2013 Author Share Posted December 15, 2013 fisa ai masurat-o cu un ohmetru? ar trebui sa aibe minim 4 kiloohmi dar nu mai mult de 40kohmi.Multumesc pt.sfat am masurat si fisa are 3.8 kiloohmi si pare sa fie buna,toate par sa fie bune pe aparat dar scanteie nu face deloc nu stiu ce sai mai fac cu bobina noua si toate verificate sa nu faca nimic scanteie mi se pare ciudat nu stiu de unde ar fi problema. Link to comment
en Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 ...Mi se pare ciudat pt.ca si magnetul de pe volanta atrage foarte bine,nu mai stiu ce sai fac daca poate cineva sa-mi dea un sfat mi-ar fi de mare folos va multumesc.Si eu am motor Lombardini LA490, pe un motocultor Goldoni.1-Cand montezi bobina magnetoului,trebuie sa bagi o coala de hartie intre intrefierul bobinei si magnetul de pe volanta,dupa care strangi pe pozitie definitiva bobina magnetoului.Dupa montare,tragi incetisor hartia si asta e tot. In felul asta,obtii distanta corecta intre intrefier si magnetul de pe volanta. Chestia cu hartia,este data in manualul de service,pe care il gasesti mai jos.2-Aici ai manualul de service pentru motorul LA490: http://www.centroricambitroisi.com/MANU ... 90_510.pdfSpor la treaba! Link to comment
GEO 53 BN Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Ma gindesc,ca problema nu este intrefierul, incorect reglat.Oricum distanta dintre volanta si miezul bobinei nu este foarte mare,ca atare un pic de scinteie tot ar trebui sa apara.Intrefierul reglat cu coala de hirtie,asigura ,cred, cea mai puternica scinteie.Problema poate fi condensatorul.Ai verificat condensatorul? Ce capacitate are,sau ar trebui sa aiba,acel condensator?Zici ca platinile sint bune,curatate,reglate.Ai verificat daca la rotirea motorului cu mina, platina sa inchide si deschide?Nedeschiderea sau neinchiderea platinei face ca sa nu apara scinteie. Link to comment
TIMIS STEFAN Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Multumesc pt,sfat orce ideie mi de folos am facut exact asa anca de prima data am pus o cartela de reancarcare de 0,5mm dar nimic antre tinp am inprovizat cu o bobina de dacie1310 care am alimentato la o baterie ca sa ma conving ca platinile si condensatoru sunt bune si am pornito acum ma duc cu gândul din nou la bobina ca nu e buna lucru ciudat pt,ca este noua nouca am luato din ITALIA cu 100Euro apreciez orce ranspuns,GHEORGHE, Link to comment
en Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Multumesc pt,sfat orce ideie mi de folos am facut exact asa anca de prima data am pus o cartela de reancarcare de 0,5mm dar nimic...O cartela de reincarcare,cred ca are in jur de 0,4-0,5mm. O coala de hartie obisnuita,sa zicem format A4, nu cred ca are mai mult de 0,1mm.Ti-am dat o trimitere spre manualul de service;cred ca e "vocea" autorizata care te ajuta sa-ti rezolvi problemele la modul tehnic,ci nicidecum dupa ureche. Link to comment
TIMIS STEFAN Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 O sa ancerc si cu o coala de hartie cum zici tu dar an cartea service scrie sa introduci un cartolino de 0,5-0,6mm platinile anchid si deschid regulat la fiecare rotatie al motorului si condensatorul are o valoare de 0,30UF, Link to comment
en Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 O sa ancerc si cu o coala de hartie cum zici tu dar an cartea service scrie sa introduci un cartolino de 0,5-0,6mm platinile anchid si deschid regulat la fiecare rotatie al motorului si condensatorul are o valoare de 0,30UF,Cu cat distanta intre intrefier si magnet este mai mica,cu atat curentul indus in bobina este mai mare. Pentru reglajul platinilor se foloseste lera cu lamele calibrate,asa zisi "spioni". Link to comment
madcox Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Dar butonul ce opreste motorul functioneaza corect? L-ai testat? Link to comment
aly4quad Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 ia incearca cu un ohmetru platina sa nu dea la masa, acolo ai saibele izolatoare din textolit care ar trebui izola platina de masa (gnd). O alta conditie de baza la dacia 1310 era ca sa nu existe nici o fisura in capacul delcoului, verifica si acest aspect. Link to comment
philipo4you Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Motorul are senzor de lipsa ulei?Daca are acel senzor si nu are nivelul de ulei corespunzator in baie, atunci nu veti avea nici scinteie la bujie ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now