Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor auto Einhell bt-bc 12


Guest roberto_HRC

Recommended Posts

Guest roberto_HRC

Buna dimineata, Am un redresor Einhell bt-bc 12 de aproximativ un an, si cum a venit frigul a fost nevoie sa il folosesc dar, spre surpinderea mea, nu mai incarca. Ca si constructie este simplu compus din transformator, punte redresoare, si un ampermetru. Am masurat tensiune de iesire din bobina, este de aproximativ 12 V, curent alternativ. Tensiunea de dupa puntea redresoare este de aproximativ 11 V. Am verificat si puntea de diode, acestea fiind ok. Sigurantele fuzibile sunt ok. Mentionez ca indicatorul de la ampermetru nu se misca deloc. Poate fi vorba de infasurarile din transformator? Va rog frumos sa imi spuneti ce anume as putea sa mai verific. Multumesc anticipat!

Link to comment
  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verifica siguranta de 20A sa fie intacta. Pune bateria pe incarcator si masoara-i tensiunea la borne.De obicei ampermetrul tinde catre 0 cand incarcarea bateriei este terminata. S-ar putea deci ca bateria ta de acumulatori sa fie incarcata deja si de aceea sa nu mai indice ampermetrul. S-ar putea sa ai si bateria defecta, cu elementi sulfatati etc.

Link to comment
Guest roberto_HRC

Siguranta de 20 A e intacta. Am verificat continuitatea ei si a cablajului care trece prin ea. Am incercat sa incarc 3 baterii. Starea bateriilor sunt ok, electrolitul e la nivel, nu prezinta sulfatari. Tensiunea initiala a bateriei, masurata cu multimetrul, era de aproximativ 12.5 V. La montarea redresorului pe baterie, s-a constatat o crestere a tensiunii pana la aproximativ 13 V, treptat. Problema este ca, bateria se incarca foarte putin. Am lasat-o o noapte intreaga la incarcat iar a doua zi nu am putut porni masina cu ea. Ce am putut constata e faptul ca redresorul nu mai debiteaza curent. Din experienta dumneavoastra, ce valoare a tensiunii ar trebui sa inregistrez dupa transformarea curentului, din 220 v?

Link to comment

Daca ar fi dupa experienta noastra, n-am sti mai bine decat tine cu aparatul la indemana,cu multimetrul in el.Din cate am inteles,e un redresor simplu cu traf si punte...monteaza la borne un bec de far si vezi ce indica ampemetrul.Daca indica,inseamna ca scula nu are nimic in schimb,bateria e posibil sa fie in "metastaza" si oricat ai incarca-o tot nu face fata.Daca nu indica nimic si becul nu se aprinde,o iei pe "firul apei" si masori sa vezi unde e intrerupt traseul...mai simplu de atat nu se poate.

Link to comment

Tu ai aparatul de masura in mana. Eu as verifica tensiunea de alimentare care trebuie sa fie de 230V, eventualele contacte electrice imperfecte in aparat, diodele puntii redresoare. Daca tensiunea este de 230V, nu ai contacte imperfecte, puntea redresoare nu este intrerupta etc atunci te poti gandi ca problema sta la baterie.Anul trecut a functionat redresorul pana l-ai tras pe dreapta?

Link to comment
Guest roberto_HRC

Da, redresorul a functionat. Tensiunea de alimentare este de 230 V. Ma ingrijoreaza faptul ca tensiunea la iesire din transformator e de 12V, iar dupa redresare e doar de 11 V. In mod normal valoarea tensiunii curentului transformat ar fi trebuit sa fie peste 13-14 V, nu? O sa incerc sa pun consumatori mai mari de 12 V, sa vad cum se comporta.

Link to comment

Nu e o regula...am vazut punti de la chinezi pe care picau si 5V.Nu asta e concludent(pana la un moment dat).Baga un consum comparabil cu cel al bateriei(4...5...6A) si vezi ce mai ai pe iesire.E posibil ca un contact prost sa-ti dea tensiune in gol,si cand bagi sarcina(bateria) sa ramai cu nimic.Totusi din cate spui,cred ca redresorul nu are nimic,e normal ca dupa redresare sa ramai cu 11Vcc in gol,ba daca ne gandim bine ar fi prea mult,din 12Vca.

Link to comment
Guest roberto_HRC

Am reperat un condensator de filtraj legat intre firele de 12 V, curent alternativ. O sa incerc sa il schimb pe acela in prima faza. Cum pot sa imi dau seama daca este strapuns condensatorul?

Link to comment

Nu poate fi strapuns acel condensator, fiindca ar trebui sa fi sarit deja siguranta, sau tensiunea la borne sa fie aproape zero (presupunand ca transformatorul nu poate da curent de scurtcircuit suficient sa arda siguranta).Cel mai probabil, cablurile foarte subtiri (tipic pentru chinezarii ieftine) limiteaza drastic curentul maxim. Schimba cablurile cu unele de sectiune mai mare (am vazut cabluri cu trei firisoare, ca la castile audio) si verifica curentul maxim debitat pe o baterie descarcata.Acum, e posibil sa fie si bateriile testate de tine in stare de uzura mai avansata.O baterie de acumulatori noua trebuie sa atinga la sfarsitul incarcarii o tensiune de circa 15V, dar una uzata, de trei ani sa zicem, va trebui sa atinga si 17V la incarcare maxima. Astea ti le spun fiind citite dintr-un pliant ce insotea o baterie auto pe care o am in prezent.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 10 months later...
Guest bassmafya17

va salut.am un redresor care cred eu ca e defect.acum scoate doar 8V,nu 12V.e simplu,un transformator,ampermetru,punte diode.am inteles ca ar fi puntea defecta.as vrea sa ma ajutati sa imi spuneti daca o pot masura cumva pt a sti ca de acolo e problema.sa nu cumpar degeaba punte.

puntea este : KBPC3510.

MULTUMESC

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines