anddy Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Salut tuturor,Se pare ca am o problema cu bateria sau cu masina.Bateria, un rombat premier de 60Ah are ochiul magic negru de cateva luni, desi cat a fost cald a pornit fara probleme de cand e ger invarte mai din greu.Am fost cu ea la garantie pt. ca are abia 1 an si am primit raspunsul ca e descarcata. E a doua oara cand ma duc cu ea din cauza ochiului magic. Tipul de la magazin a zis ca bateria se descarca si e posibil sa consume ceva la masina....ca oricum bateria nu se incarca pe masina chiar daca ma mers intr-o zi 500km...bla bla. Si pe bateriile astea rombat scrie ca doar daca e ochil magic alb este de controlat in service.Inainte sa ma duc la electronist auto am masurat eu cu aparatul inseriat pe borna de + si imi ia 45mA cu toate oprite si masina inchisa.Precizez ca tensiunea de incarcare este de 14V cu faza scurta pornita+aeroterma+muzica.Doua intrebari am:-e mare consumul de 45 mA din baterie cand masina este oprita si inchisa?-pe cerificatul lor de garantie ar trebui sa-mi treaca ca mi-au oprit bateria sa o incarce pe redresor? Link to comment
doru3160 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 In primul rand berbecul de la garantie trebuia sa verifice consumul in gol si incarcarea inainte de a-ti inmana certificatul de garantie.Daca n-a facut-o e treaba lui.Consumul de 45mA nu e in masura sa descarce o baterie de pe o zi pe alta,indiferent cat de frig ar fi,daca bateria e in toate mintile si incarcarea iti merge ok(desi ar fi fost bine sa fie mai mic).Ceea ce te sfatuiesc,este sa nu te orientezi de starea bateriei dupa gluma aia de indicator tip ochi magic sau cum ii spune fiecare.Eu am avut 5 ani pe masina un rombat la care nu se vedea nimic dupa cateva luni de cand am luat-o,si n-am avut probleme.Cel mai bine e sa masori si sa vezi ce ai in gol si in sarcina.Daca tensiunea scade sub 11V cand dai la demaror,e clar ca nu mai e buna,daca nu are conditii externe care sa o aduca in starea asta.Daca refuza sa o schimbe(cum se intampla in mai toate cazurile) te duci la un service autorizat,faci o verificare a instalatiei electrice,si cu rezultatul te duci la reprezentanta si i-l lipesti pe frunte,ca sa nu mai aiba cu ce-ti scoate ochii. Link to comment
maxim_sedilec Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 sincer ...e proasta bateria , 45mA e normal spre putin , acu' aia care trebuie sa o schimbe in garantie sigur vor avea alta parere !!! la mine consumul "in stand by" e peste 250mA si e normal asa... bine si bateria e ceva mai mare 100A. pune si tu o baterie ca oamenii, schimba marca ! Link to comment
crispus Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Pai 0.045 * 24 = 1.08Ah... Oricum nu e mult, 2 leduri aprinse. Depinde de masina, dar ceasul si alarma cred ca ar consuma mai mult... Link to comment
doru3160 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 60Ah e rezonabil,dar depinde si ce motor are.E pacat ca rombat-ul a inceput sa dea rasoale pe piata,pt ca odata pierduta increderea clientilor in marca,cu greu se recastiga,si o vreme faceau chiar baterii bune.Numai ca acum 2 ani am patit-o si eu cu una,la care s-a intrerupt un element...era iesita proaspat din garantie Link to comment
anddy Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Asta ma gandesc si eu, sa ma duc la electrician auto sa imi controleze instalatia si sa-mi dea o hartie la mana.Cand am cumparat bateria mi-a fost controlata doar tensiunea de incarcare, iar faza cu ochiul magic nici eu nu am bagat-o in seama...am zis ca o fi defect ca e de mai multe luni asa, dar acum la -5 grade invarte ca o baterie de 5 ani.Masina nu are alarma, are doar un montaj cu led care palpaie, cd-playerul care sta in stand-by, un subwoofer activ cu fir de remote+, ceasul si posibil si ECU. Cam toate astea papa curentul de 45mA.maxim_sedilec bateria nu e mica, are 60Ah 580A curent pornire. Cea veche era un banner de 45Ah 380A curent pornire si a tinut 6 ani.Pt. un benzinar de 1.8 e de ajuns 60Ah. Link to comment
gcom61 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Eu am un consum de 120mA (0.12A) in stand-by iar in instructiunile masinii spune clar ,ca daca masina nu este folosit mai mult de 30 zile sa se deconecteze bateria.Cat despre tipul de baterie,toata admiratia; am avut o asemenea baterie pe D1300 si,batranul meu era suparat ca nu mai porneste.Cand m-am uitat la data de fabricatie ,era....'96 iar reclamatia lui babacu a venit in aceasta toamna.Nu am crezut ca poate fi din '96 si fiindca a fost cumparata de noua am cautat garantia (si ea uitata precum bateria)si intradevar bateria a fost cumparata in feb.'97. Link to comment
anddy Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Merg masina cel putin odata pe saptamana, chiar daca nu plec cu ea tot o pornesc si o las 10 minute sa mearga, muzica nu ascult cu motorul oprit, luminile nu le pot uita deschise.Apropo..l-a garantie cand am fost ieri nu a putut sa-mi opreasca bateria la incarcat ca nu avea sa-mi dea alta in schimb. Mi-a zis ca are 15 baterii rombat aduse la garantie si nu mai are sa dea baterie de imprumut pe perioada garantiei. Link to comment
validae Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Asta spune multe despre ,,calitatea,, bateriilor Rombat din pacate.Sunt si eu posesor de astfel de baterie, o am de 3 ani si acum o tin in casa, altfel nu-mi porneste dimineata cu motorul inghetat.Noroc ca stau la parter Link to comment
Guest nanutza Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Daca bateria iti este tinuta la reprezentanta unde ti-au verificat curentul de incarcare si consumul sunt obligati sa iti dea alta baterie la schimb sa te folosesti de ea ori sa iti prelungeasca garantia cu un numar de zile echivalent cu cel care a stat in service .A stat o saptamana in service se prelungeste garantia cu o saptamana.Este dreptul tau sa ceri asta. Link to comment
anddy Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 De incarcat o tine o seara...si a doua zi ma cheama sa o iau. Nici nu stiu cu ce redresor o incarca ca totul se pretrece "in spate".Voiam sa stiu daca tipul de la magazin mi-o opreste o zi la incarcat nu ar trebui sa treaca in scris in certificatul de garantie? Link to comment
maxim_sedilec Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 maxim_sedilec bateria nu e mica, are 60Ah 580A curent pornire. Cea veche era un banner de 45Ah 380A curent pornire si a tinut 6 ani.Pt. un benzinar de 1.8 e de ajuns 60Ah.nu mai MARE , mai buna !!! VARTA, BOSCH ... cand mergi cu ea la "service" si aia o incarca , e clar ca n-au altceva de gand decat sa te plimbe pe drumuri pana renunti ... ce "service" crezi ca se poate face la o baterie "fara intretinere" ??? trebuiau sa o schimbe direct cu una noua si gata .... Link to comment
anddy Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Da, am inteles rau, acu imi pare rau ca nu am luat tot Banner...am vazut rombat premier si mi-au spalat creierul valorile inscrise pe ea.Astept sa ma duc maine iar la garantie si sa fac o verificare de consum si incarcare la un service autorizat.Daca totul este ok la masina si bateria tot o sa se descarce e clar ca ar trebui sa o schimbe.Bineinteles cum e la noi in romania parca vorbesc singur cand le-am zis ca sa-mi fac verificarea la masina sa-mi schimbe bateria. Ei insista ca ochiul ala e negru si clar ca e descarcata din vina mea. Si am mai aflat ceva nou, citat de la tipul de la magazin care a fost in fabrica la rombat la cursuri:"bateria nu se incarca niciodata la masina, ajuta la pornire si atat, daca se descarca trebuie sa o aduci sa o punem la redresor.." Link to comment
doru3160 Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Inseamna ca cei care tin bateria ani de zile fara sa o dea jos de pe masina(printre care ma numar si eu) sunt niste fraieri care umbla cu bateria descarcata O sa-ti pun mai pe seara niste poze cu trasnaia aia de indicator,ca sa stii cum sa-l abordezi pe retardatul ala care n-a inteles nimic din specializarea de la rombat...la noi in targ e mai destupat putin,probabil au avut de unde alege... Link to comment
doru3160 Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Uite si marea inginerie de indicator al incarcarii...de fapt e un densimetru,bila verde pluteste cand acidul din baterie are densitate normala(1,28) si nu pluteste cand e mai mica acea densitate(cazul particular cand apa se evapora si acidul are densitate mai mare,oricum nu e acoperit,bila tot pluteste).Acum,tot din spusele omului de la rombat,spunea ca acea bila isi poate pierde din proprietati din cauza materialului prost imersat in acid,si dupa o vreme sa nu mai pluteasca indiferent de starea acidului,alt caz ar fi depunerea de pulberi in suspensie de pe placi si modificarea greutatii,sau mai simplu,acele depuneri ii schimba culoarea,o fac neagra, si pur si simplu lumina reflectata nu mai e verde in acel tub de sticla ce vine la exterior,ci neagra(adica nu e lumina reflectata),si atunci nu se vede nimic.Chestia aia e doar ca sa fie,dar de cele mai multe ori nu ajuta la nimic si fiind doar de decor,nu e bine sa cataloghezi o baterie ca fiind buna sau rea doar pe indicatiile pretioase obtinute cu ajutorul acestui dispozitiv minune.Asta ar fi trebuit sa stie reprezentantul rombat de la voi din targ,dar ori se face ca nu stie,ori chiar nu stie,cert e ca in ambele cazuri,tu ca si client n-ai nici o vina. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now