Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
MirceaM

Interfata ISO-9141/2

Recommended Posts

Ar putea cineva sa gaseasca / elaboreze / recomande o schema de interfata pentru conectare intre un laptop (pe com) si linia K din conectorul de diagnoza al masinii? Din cate inteleg cam toate masinile europene cu injectie fabricate dupa 1990 dispun de conector de diagnoza. Am gasit cateva scheme dar nu am certitudinea ca sunt corecte iar opiniile despre aceasta chestiune le consider utile.Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Zerro, uite cum se face pentru ISO.

(Se gaseste si ceva informatie despre "Data stream" pentru ALDL, nu stiu cat de completa este. )

 

Consideram ca avem un laptop conectat prin interfata seriala (COM) si printr-o interfata exterioara (din asta din care vreau sa-mi fac si eu una) cu linia K din conectorul de diagnoza. Dam drumul in laptop la un program existent sau avem in vedere sa scriem un asemenea soft.

- Laptopul trimite catre ECU succesiunea "010C07" (6 caractere ASCII, pe care ECU ii va intelege ca 3 octeti: 0x01, 0x0C si 0x07) ceea ce inseamna: ECU, te rog sa-mi comunici "Engine speed" (turatia).

- ECU raspunde cu o succesiune de octeti din care anumiti 2 octeti consecutivi sunt O1 = 0x32 si O2 = 0xC0 (exemplu).

- Apoi softul din laptop face calculul:

RPM = (O1 * 256 + O2)/4 = (50*256+192)/4 = 12992/4 = 3248.

Deci turatia = 3248 rotatii pe minut.

 

Asa cum am dat aici acest exemplu (care e corect, mai putin valorile octetilor, care sunt imaginare - dar plauzibile!) m-ar interesa un document cu explicatii detaliate despre tot ce se poate face pe linia K. 0x0C din exemplul de mai sus se numeste PID (Param ID). As vrea o lista cu toate PID-urile posibile.

Exista si o interogare mai deosebita, anume PID 00 inseamna "Get supported PIDs".

 

In mod standard, nespecific unei marci de masina (deocamdata).

Am scris un soft care este deja functional (testat, simulat, inclusiv 2 pc-uri legate pe seriala) dar imi trebuie o interfata.

Link to comment
Share on other sites

Sunt tot felul de site-uri cu informatii dupa cum exista si informatie care se gaseste greu sau nu poate fi gasita. Apoi mai intervine gandirea, deductia, rationamentul etc..Informatia este utila insa a face creatie reprezinta altceva decat a citi pe ici pe colo, chiar altceva decat a acumula.

Link to comment
Share on other sites

Ar putea cineva sa recomande o schema de interfata si soft pentru comunicatie cu ECU Magneti Marelli G6 ?(Peugeot 205, 309, 405, 306, Citroen BX, poate si altele) Nu ma intereseaza raspunsuri superficiale de genul "... inainte de 1996 era una iar dupa 1996 este altceva...".Apreciez raspunsurile de la oameni care inteleg ce se intampla, in general apreciez oamenii care gandesc si creeaza. Cu aceia care doar utilizeaza ce au creat altii sunt doar ingaduitor...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines