Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
catax4u

motor 2.2kW in sarcina face probleme

Recommended Posts

Va salut. Am legat un motor monofazat de 2.2kW, condensatorul inseriat cu bobina de pornire si bobina de lucru alimentata paralel. La mers in gol porneste frumos, insa in sarcina se opreste(antreneaza o pompa de apa de gradina si propritarul a zis ca pus la munca nu duce). Ma surprinde treaba asta, mai ales la puterea lui. Condensatorul lui este cel original de cand a fost cumparat(motorul e al unui prieten) si daca nu ma insel, din cate imi aduc aminte din magazin era legat inseriat condensatorul cu bobina de pornire, l-a randul ei inseriata cu bobina de lucru si pornea mai greoi, turatie mai mica. Oare sa nu duca o pompa de apa? la puterea lui....

Link to comment
Share on other sites

verificati ;1 rulmenti sa nu aibe vaselina intarita 2 rotoru sa nu frece de stator 3 mai verificati si condesatoru care se poate defecta si nu mai defazeaza cum trebuie si in consecinta acea bobina lucreaza drept frana electrostaticala 2,2kw ar trebui sa scoata cam cat o pompa de pompieri cu ajutaj de 2 toli jumate (cel putin eu am asa ceva in sat la un vecin si iriga cu ea gradina dintr-o balta )

Link to comment
Share on other sites

Dar ati masurat tensiunea la bornele motorului in sarcina ? Poate la fata locului exista o cadere mare de tensiune pe cablurile de alimentare (nu toti dau importanta sectiunii cablurilor). In astfel de conditii, motorul nu poate asigura o functionare corecta in sarcina.

Link to comment
Share on other sites

Este posibil si asta, eu nu l-am vazut montat la pompa acolo, doar ce mi-a zis amicul meu. Dupa parerea mea, la cat de frumos a pornit cand i-am facut proba dupa ce i-am facut legaturile ma mira sa aud ca in sarcina face figuri. Pornit fara sa fie pe suport, se misca cu totul de pe loc cand e alimentat. O sa intreb sa vad ce cablu de alimentare foloseste.

Link to comment
Share on other sites

Posibile probleme:

- tensiunea de alimentare livrata de EON, CEZ insuficienta(cu mai mult de 10% sub valoarea nominala) ;

- cablu de alimentare lung si subdimensionat(eventual tinut colac sau bobinat pe suport);

- pompa are nevoie de un motor mai puternic;

- pompa este partial blocata mecanic;

- motorul este partial blocat mecanic(rulmenti, freaca rotorul in stator etc).

Ar trebui masurata tensiunea la bornele motorului cand acesta este in sarcina (asa cum a spus si colegul @validae) si curentul maxim consumat. Curentul maxim consumat ar trebui comparat cu valoarea trecuta pe placuta de identificare a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines