Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
kappa_ii

probleme grave cu reductoare italienesti melcate- AJUTOR

Recommended Posts

am cumparat niste motoare + reductoare italienesti 4 bucati,reductoarele vin cu ulei in ele pentru ungere,dupa mai putin de o luna uleiul a curs .acum problema este urmatoarea. melcul este din otel- nu s-a uzat, dar s-a depus din alama - sau materialul din care este facuta roata, pur si simplu s-a lipit din materialul rotii pe dantura melcului !!am garantie la ele dar sincer nu stiu daca rezolv mare lucru.ma gnadeam sa fac alte roti din bronz grafitat sau fonta.fonta deja am - dar nu stiu cit de buna este pentru asa ceva, ulterior sa umplu reductorul cu vaselina.ce ziceti este o idee buna:?

Link to comment
Share on other sites

am cumparat niste motoare + reductoare italienesti 4 bucati,reductoarele vin cu ulei in ele pentru ungere,dupa mai putin de o luna uleiul a curs .

Uleiul se vede curs pe la semeringuri? sant dare de ulei pe corpul reductorului ?daca da vezi sa nu se fi scurs si in motor si sa-ti spele vaselina din rulmentul dinspre reductor.Am mai intalnit ansambluri motor/reductor care nu veneau cu ulei in reductor dar la care era atasata o eticheta pe reductor in care specifica cantitatea si tipul de ulei ce trebuie pus inainta de intrebuintare.Cat despre depunerea de material de pe roti pe axul motorului nu stiu ce sa zic poate ca se depaseste incarcarea mecanica la care este proiectat reductorul si deaici rezulta uzura rotilor combinat cu lipsa de ulei.Reductorul nu are surub sau vizor de control al nivelului de ulei? in cartea tehnica ar trebui sa specifice timpul de functionare si periodicitatea schimburilor de ulei.O singura data am intalnit cazul cand se scurgea ulei dintr-un reductor ,am schimbat toate semeringurile si uleiul tot curgea ,dupa masuratori exacte la axele reductoruli comparate cu datele furnizorului de semeringuri am ajuns la concluzia ca axe reductorului erau mai mici decat cota necesara semeringului ca sa faca etanseitatea .Ca soluti am folosit un ulei mult mai gros amestecat cu vaselina grafitata si scurgerile sau diminuat dar nu au incetat ,asa ca la o perioada bine stabilita se completa si gata.Precizez ca motorul era polonez dar pe carcasa reductoruli erau ceva semne din turnare cu caractere chinezeste de unde am tras concluzia ce era china desi firma furnizoare era din polonia.
Link to comment
Share on other sites

Salut.Nu folosi fonta pentru roata melcata ,fonta este casanta ,contine mai mult carbon decat otelul din care este facut melcul si il va distruge. Rotile melcate sunt facute in general din bronz (negrafitat), pentru ca este material antifrictiune si este mai moale decat otelul din care este facut melcul, tocmai pentru a se uza ea si nu melcul care este mai greu de facut si in foarte multe cazuri este direct din axul motorului.Nu recomand nici bronzul grafitat ,care din cauza procentului de grafit din compozitie este mult mai moale decat bronzul simplu.Bronzul grafitat este foarte bun la bucsi ,unde forta radiala nu este foarte mare .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines