Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung Fartools ML400-documentatie, pareri


Guest dobre_alex2003

Recommended Posts

Guest dobre_alex2003

Buna ziua,ma poate ajuta cineva cu cartea pt un strung Fartools ml400?de fapt problema mea ,este ca nu reusesc sa aranjez rotile dintate pt filete,probabil nu citesc eu corect tabelul(e posibil pt ca nu sant de meserie) sau strungul cumparat(de la cineva dar parea nefolosit,din pacate a venit fara carte,cheie universal..) are o piesa montata gresit,o piesa lipsa..,sa va expilic ce am dedus eu din tabel(ma intereseaza pas de 3):pe "A" trebuie sa pun o roata de 49pe "B" trebuie sa pun o roata de 105si ca ambele roti(A si B) sant pe acelasi ax(cel din mijloc nu cel de la surubul de ghidare) iar 49 trebuie sa calce pe prima(de la stanga la dreapta cum stai cu fata la strung,cea care se invarte mai repede) dintre cele 2 roti fixe care se invart odata cu universalulpe "C"(cel care angreneaza surubul de ghidare) trebuie sa pun roata de 30.Insa in configuratia asta 105 nu ajunge fie la 49 fie la 30..un coleg de pe forum spunea ca ar lipsi o piesa pt reglaj longitudinal asa ca trebuie sa specific faptul ca din poza nu reiese dar pe piesa de reglaj(de forma triunghiulara din poza)ai reglaj sus-jos prin canalul care se vede in poza si reglaj stanga dreapta prin slabirea axului intermediar si culisarea lui stanga drepata asa ca nu crea ca ar mai fi o alta piesa poate doar una la fel dar cu reglaj mai mare sus jos practic ar trebui sa fie canalul cu un cm mai mare in jos sa imi permita sa ating 49 cu 105)daca cineava are rabdare imi explice cum trebuie sa procedez corect, pt ca ma indoiesc ca voi gasi cartea lui ,as fi foarte recunoscator,multumesclegat de strung pt cei interesati de acest model eu sant foarte multumit de cum se prezinta am si lucrat cateva piese pe el(la nivel de incepator)e un strung de 400mm foarte solid are undeva la 130kg,ca dezavantaj ar fi schimbarea vitezelor pe curele(unde iarasi cam bajbai...) dar avand in vedere ca era nou(am primit la el vaselina uscata si factura de cumparare in original din 2008 :) )sant destul de multumit ramane sa vad cum rezolv problema cu filetele..

post-80574-139829710559_thumb.jpg

post-80574-139829710573_thumb.jpg

post-80574-139829710579_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

poate reusesti sa-ti dai seama din video asta cum trebuie sa le aranjezi. Clar trebuie sa jonglezi cu acea piesa ptr. reglaj. Nu mi-am dat seama ca exista pe acolo, de aceea am presupus ca-i lipsa.

Problema cu turatiile le poti rezolva cu un convertizor de frecventa + un ventilator suplimentar care sa bata pe motor cand folosesti turatiile mai mici.

Bafta!

Link to comment
Guest dobre_alex2003

multumesc pt rabdare,pun si poze dar nu se va intelege mai nimic pt ca pozitia de facut poza e in unghi...explicatie:in poza deja existenta cele 2 axe(cea a surubului de ghidare pt roata 30 si cea marcata cu galben pt roata 105 si 49 sant deja reglate astfel incat 30 sa calce pe 105 logica mea spune ca aceasta pozitie e obligatorie si nu poate exista alta deoarece 30e fixa pe surubul de ghidare iar 105 nu se regleaza decat stanga dreapta din axul marcat cu galben de aici rezulta pozitia din poza..acum: radicand de piesa triunghiulara aceasta se roteste in jurul axei surubului conducator si astfel49 care se afla in spatele 105-ului ar trebui sa atinga cele 2 roti fixe numai ca din pacate nu se intampla asa pt ca in interiorul canalului de regalre e un surub(care nu se vede in poza pt ca e scos) iar daca ridic piesa pana unde trebuie partea de jos a canalului trece cu totul de surub si nu mia am practice cu ce sa o fixez,iar partea de sus de sus bate in rotile fixe...am incercat sa intorc cumva piesa...ma gandesc sa nu fi avut 2 astfel de piese una pt stanga una pt drapta si sa o aibe montata pe dea gresita...chiar nu inteleg pe net nu am gasit nimic si doar daca are cineva peaca carte sau pdf ceva...multumesc.

Link to comment
Guest dobre_alex2003

a si inca ceva,am incercat sa le aranjez pt alt tip de file si deabia la 1.25 am reusit sa le ating pe toate intre ele dar cand am cuplat sania,a plecat ca din pusca am avut timp doar sa apas stop si sa fug(surubl de ghidare e ascuns si nu a realizat cat de repede se invarte....)...din fericire nu am rupt nimic doar un micsemn de portcutit..de aici deduc ca poate totusi citesc gresit tabelul,si in filmuletul de pe youtube (acolo e un strung cu cutie de viteze deci un pic diferit de al meu care e pe curele..)dar vad ca 105-ul atinge rotile fixe asa determinand o viteza mult mai mica a surubului de ghidare..insa daca le iau prin eliminare si mai fac 2,3 faze cu sania care demareaza catre univesal...are tot felul de limitarori de cursa si nu pot sa Il pornesc cu cutia deschisa decat daca ii demontez..as vrea o explicatie corecta...sa nu incep sa fac tot felul de improvizatii,multumesc.

Link to comment

Du-te si treci putin prin topicul meu "strung". Am un sistem identic pentru lira rotilor de schimb. Am pus acolo niste poze mai demult - undeva in prima parte a topicului. Concret, din ceea ce vad eu in poze iti lipseste surubul de fixare al lirei, care blocheaza pe canalul circular de jos, piulita si distantierele pentru roata de la surubul conducator. Poate ca le ai si doar nu se vad in poza. Procedura este urmatoarea: Daca vrei sa reglezi pentru avans mecanic, atunci rotile le montezi direct, cat mai aproape de lira si vei face jonctiunea cu prima roata (cea ascunsa) care vine din cutia papusii fixe. Daca insa vrei sa folosesti avansul de filetare, atunci trebuie facuta jonctiunea cu roata de deasupra aceleia si vei incepe prin a introduce mai intai un distantier corespunzator. Peste cele doua roti care trebuie montate - una pe surubul conducator si cealalta pe arborele scurt intermediar de pe lira, pui apoi mai multe distantiere specifice, pana poti sa faci strangerea cu piulita si saiba care lipsesc din poza. Acel arbore, trebuie insa sa culiseze pe un canal special de reglaj, pentru a putea sa folosesti mai multe seturi de roti. Dupa ce ai montat cele doua roti de pe lira si le-ai jonctionat impreuna, pui surubul de blocare a lirei si rotesti in jurul lagarului surubului conducator, pana vei veni cu a doua roata in angrenare cu una dintre cele care ies din cutia cu angrenaje. Strangi surubul pe canalul circular impreuna cu o saiba plata speciala si reglajul este gata. Asa cum spuneam, du-te si vezi pozele de pe topicul "strung".

Link to comment
Guest dobre_alex2003

am cutit topicul strnug(toate cele 38pagini,am trimis si email in franta la producator,si in romania la importator...)in topig am gasit niste poze cat de cat apropiate de realitate pe la pagina 4 dar cu reglaj doar pt avans automat..nerelevant insa eu deja sant la next level am primit din franta 10 foi scanate(le am salvate la birou)din care 3 sant mai apropiate de ce am nevoie din pacare am asa :filetage au tour equipage a deux/quatre/six roues nimic pe 3 roti...Si sa va rapsund la intrebare am asa:am surubul de fixare,distantieri,toate rotile,saibe etc(intradevar nu sant montate in poza,si pt ca strungul e montat in pivnita poze din care sa se si vada pot face doar in weekend cand sant ziua acasa seara nu se intelege nimic din cauza umbrelor...dar le am, am tot am si 2 doua gauri de reglare a canalului sus jos in jurul surubului de gihdare...am incercat toate combinatiile 105 cu 30 pe ax si 49 la surub de ghidare 30 cu 49 pe ax etc cea mai propiata de realitate este intradevar ce de pe tabel 49(sa calce pe prima roata (cea ascunsa) care vine din cutia papusii fixe pe acelasi ax cu 105 si 105 sa calce pe 30 care este de capatul surubului de ghidare,in situatia asta ar trebui practic sa tai cam 4mm din partea de sus a piesei triunghiulare(sa nu loveasca in cele 2 roti de la cutia universalului)si sa mai dau o gaura mai sus cu 4mm fata de cele 2 deja existene,in situatia asta ma intreb cum trebuie sa procedez sa fac rost de documentatie...ma gandesc ca sa refac piesa chiar si porfesional la un atelier(imi este foarte la inedemana..) tot ma obliga sa intervin asupra uni produs nou oarecum in necunostinta de cauza..o carte ar fi de mare ajutor..multumesc

Link to comment
Guest dobre_alex2003

sant convins :) dar pe strungul meu in tabel am 2 maxim 3 si la pas de 3 am 3 ,respectiv A=49,b=105,c=30..deci trei nu?gresesc?eu aici am nevoie de ajutor,ma gandesc ca e o chestie de genul intorce invers nu stiu ce..sau cupleasza a+b+c pe un singur ax si mai pune nu stiu ce....daca erau 4 roti trebuia sa fie si in tabel 4..

Link to comment
Guest dobre_alex2003

am mai gasit 2 poze din care sper sa se inteleaga ma bine problema mea..reglajul axelor e exact ca in poza initiala(doar ca am pus si rotile pe axe),in poza "105cu30" sant montate toate rotile(49 nu se vede pt ca e sub 105) iar in poza "49nu" pt a se vedea ca 49 nu poate atinge nici una din cele doua roti fixe,a trebuit sa scot 105.Distanta aia de acolo nu stiu cum sa o elimin.. daca mut 49 spre rotile fixe atunci 105 nu mai atinge 30-ul...multumesc

post-80574-139829711005_thumb.jpg

post-80574-139829711011_thumb.jpg

Link to comment

Demonteaza cele 2 pinioane, le-am marcat cu rosu in poza, iar acel ''cioc'' sa-l misti pana trece ce acele pinioane. In felu' asta, zic eu, o sa apropii suficient cat sa calce pinioanele intre ele. SAU poate chiar in acel ''cioc'' trebuiesc montate pinioanele! La reglajul pinioanelor foloseste o coala A4. Adica cand le apropii/reglezi, intre ele sa pui hartie A4! Nu au voie sa fie stranse intre ele.

post-67498-139829711126_thumb.jpg

Link to comment

...filetage au tour equipage a deux/quatre/six roues nimic pe 3 roti...

Pai trei roti, nu trebuie sa folosesti decat la filetare pe stanga. Daca ai o asemenea lucrare, atunci va trebui sa faci alta lira pe care sa prevezi si posibilitatea atasarii unei a treia roti de schimb. Unele strunguri sunt insa dotate cu un mecanism interior de schimbarea sensului pentru filetare stanga.
Link to comment

Nu ai inteles ideea. Pentru schimbarea sensului nu trebuie ca cele doua roti sa fie montate pe acelasi arbore si sa fie astfel concentrice. Dimpotriva, ele trebuiesc montate pe arbori separati si sa fie in angrenare.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines