cearda Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Va salut,am realizat urmatorul test pe un motor de aparat de cafea care avea magnet,la invartirea cu mana am obtinut urmatoarea valoare: (140volt in al doilea test,tot cu mana am invartit). Intrebarea mea este:daca as bobina un asemenea motor cu sarma mai groasa ar scoate mai multi amperi si ar scadea voltii ? Bineanteles folosind puterea vantului. Va multumesc. http://www.youtube.com/watch?v=_rpWkpx4sY0 Link to comment
validae Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Se poate creste curentul prin marirea grosimii sarmei (atat cat permite spatiul) automat tensiunea va scadea. Totusi, varianta este dezavantajoasa din cauza franarii magnetice care reduce randamentul.Pentru incarcarea unor mici acumulatori de cativa A/h (pentru iluminatul aleilor cu leduri de exemplu) ar merge si asa. Link to comment
cristian_draghiescu Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 la invartirea cu mana am obtinut urmatoarea valoare: (140volt in al doilea test,totcu mana am invartit)Acest gen de "teste" nu este şi nu va fi niciodatăconcludent. Montaţi pe rând câteva sarcini diferite(crescând treptat puterea acestora) şi măsuraţi defiecare dată tensiunea la borne şi curentul absorbit.De exemplu, (având 140 V în gol) puteţi monta pe rândbecuri de 15 W, 25 W, 40 W, 60 W şi 100 W.Veţi antrena generatorul nu cu mâna; când veţi aveacuplată o sarcină, acest lucru va fi extrem de dificil derealizat (sau chiar imposibil).Dacă veţi lucra cu turaţii cunoscute şi practic stabileindiferent de sarcina folosită (de exemplu antrenândgeneratorul pe un strung sau cu o bormaşină serioasăcăreia îi cunoaşteţi turaţia), atunci puteţi întocmi untabel foarte util în care veţi completa tensiunea şicurentul pentru fiecare caz în parte (deci având acelesarcini cuplate). Cu ajutorul lui puteţi apoi trasa ocurbă foarte sugestivă a puterii livrate în funcţie desarcină. Ar fi şi mai de folos dacă aţi putea întocmimai multe tabele (aşadar, mai multe grafice), fiecarecorespunzând antrenării cu o altă turaţie.Doar în acest mod vă puteţi face o idee cât de câtcorectă asupra capabilităţii generatorului. O simplămăsurare a tensiunii în gol, cu rotorul "învârtit" manual(cu o turaţie absolut arbitrară şi subiectivă) nu poateoferi nici cel mai mic indiciu asupra posibilităţilor deutilizare.Acum sper că aţi înţeles de ce am folosit ghilimeleleîn prima mea frază. Link to comment
costinium6 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 ce faci cu anduranta acelui motor? energia este culeasa de pe rotor prin carbuni care calca pe lamele nu pe inele. era mai bun un motor cu magnetii pe rotor. carbunii care calca pe lamele se termina in cateva zile si pe urma zboara elicea la vecini. Link to comment
gica70 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Exact, acest motor nu a fost gandit pentru aceasta aplicatie; deci nu va rezista mult!E valabil pentru toti cei ce adapteaza motoare pe post de generator; sa se gandeasca bine daca noua sarcina (elicea) va fi potrivita pentru motor (generator).Aici avem solicitari axiale si radiale. Link to comment
cearda Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 ce faci cu anduranta acelui motor? energia este culeasa de pe rotor prin carbuni care calca pe lamele nu pe inele. era mai bun un motor cu magnetii pe rotor. carbunii care calca pe lamele se termina in cateva zile si pe urma zboara elicea la vecini.Inversam,facem sa se miste partea cu magnet si rotorul cu bobina sa stea pe loc si asa eliminam carbunii si lamele. Link to comment
gica70 Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Asta e o gluma, nu uita ca statorul nu e echilibrat! Link to comment
vfp_mihai Posted November 25, 2013 Share Posted November 25, 2013 ce faci cu anduranta acelui motor? energia este culeasa de pe rotor prin carbuni care calca pe lamele nu pe inele. era mai bun un motor cu magnetii pe rotor. carbunii care calca pe lamele se termina in cateva zile si pe urma zboara elicea la vecini.Inversam,facem sa se miste partea cu magnet si rotorul cu bobina sa stea pe loc si asa eliminam carbunii si lamele.interesanta miscare , intrebarea e , pe unde tragi firele de transport , prin centru axului , minim un fir va trebui gasita o solutie , celalalt il pui la masain alta ordine de idei il poti folosi asa cum e el bobinat ,cu tensiunea obtinuta alimentezi o sursa in comutatie coboratoare si vei obtine o tensiunea cat de cat , al un amperaj mult mai bun .spor Link to comment
eugeniusro Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 interesanta miscare , intrebarea e , pe unde tragi firele de transport , prin centru axului , minim un fir va trebui gasita o solutie , celalalt il pui la masasporDaca folosesti o cale de curent prin masa nu iti afecteaza lagarele? La rulmenti cel putin efectul de scanteiere pe calea de rulare distruge stratul dur de cementare si apoi distruge rapid rulmentul, nu stiu ce efecte poate avea pe lagare de alunecare din bronz. Link to comment
vfp_mihai Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 ba da are efect negativ asupra rulmenutlui, dar suprafata de contact este destul de mare se pot transporta cativa amperi maxim 10, insa nu e recomandat oricum pierderile sunt mari , vaselina nu e asa de buna acolo si apar probleme , din acest motiv am intrebat cum face transportul electricitatii eficient din generator pana la baterii.spor Link to comment
Adierea Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 interesanta miscare , intrebarea e , pe unde tragi firele de transport , prin centru axului , minim un fir va trebui gasita o solutie , celalalt il pui la masasporDaca folosesti o cale de curent prin masa nu iti afecteaza lagarele? La rulmenti cel putin efectul de scanteiere pe calea de rulare distruge stratul dur de cementare si apoi distruge rapid rulmentul, nu stiu ce efecte poate avea pe lagare de alunecare din bronz.Ce treaba au rulmenti ? partea exterioara a rulmentului se invarte cu elicea , partea interioara a rulmentului ramane fixa , capat bobina legat pr ax , legatura alimentare pe ax . Este o ideie buna cu unele mici modificari . Carbuni cred ca rezista destul de bine tinand cont de diferenta de turatie dintre antrenarea cu elicea si regimul de functionare normala .Lagarele pot rezista daca elicea are lagare proprii iar legatura mecanica a generatorului se face cu un cuplaj . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now