Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bobina electrovalva


moduino

Recommended Posts

Va salut! Am achizitionat de curand o electrovalva cu bobina la 110v. Astazi i-am facut alta bobina pentru 220v dar se cam incinge. Pentru confectionarea bobinei am "transferat" sarma unei bobine dintr-un contactor romanesc care se alimenta la 220v. Contactorul avea 4500 spire sarma de 0.15mm. Ce ma sfatuiti sa fac? Sa-i mai adaug/scad ceva spire? Acum rezistenta ohmica este de aproximativ 350 ohmi.Am postat aici, deoarece electrovalva imi alimenteaza tancul de apa din casa. Rog un moderator, daca am gresit aria, sa-l mute unde trebuie.Va multumesc!

Link to comment
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • moduino

    5

  • miron1947

    2

  • Relav

    1

  • Dr.L

    1

Popular Days

Top Posters In This Topic

Pai, ca sa ii scazi curentul ar trebui sa mai adaugi spire in plus (daca ai loc). Curentul care trece prin bobina este dependent de sectiunea miezului. Sunt convins ca la contactor in bobina era un miez cu suprafata mai mare decat cea de la electrovalva.

Link to comment

OK, multumesc pentru raspuns. Incerc sa-i mai adaug niste spire (este loc suficient).Suprafelete miezurilor nu sunt foarte mult diferite, practic, miezul electrovalvei este cercul circumscris miezului contactorului care este patrat.

Link to comment

Nu stiu cum arata constructiv electrovalva ta dar banuiesc ca este de fapt un electromagnetcare deschide o supapa. Ce vreau sa zic este ca diferenta intre contactor si electromagnet de valvaeste ca in pozitia cuplat campul magnetic al bobinei contactorului se inchide pe cand la electromagnet poate ramane deschis. De unde si incalzirea mai accentuata.

Link to comment

S-a incalzit pana s-au scurtcircuitat ceva spire ca "da afara" siguranta... Cred ca ma las pagubas cu adaptarile, nu mai am rabdare sa bobinez iar peste 4500 de spire... Cumpar un traf 220v/110v de putere mica (bobina are 10W) si ii pun bobina originala de 110v... Asa am si o izolare galvanica.Va multumesc pentru lamuriri.

Link to comment

Mai bine cumparati o electrovalva de masina de spalat la 220V.Numarul de spire depinde si de sectiunea miezului, electrovalava initiala cate spire avea?Pe acelasi miez trebuiau bobinate un numar dublu de spire fata de cel pentru 110V si cu sectiunea 1/2 din cea initiala.

Link to comment

S-a incalzit pana s-au scurtcircuitat ceva spire ca "da afara" siguranta... Cred ca ma las pagubas cu adaptarile, nu mai am rabdare sa bobinez iar peste 4500 de spire... Cumpar un traf 220v/110v de putere mica (bobina are 10W) si ii pun bobina originala de 110v... Asa am si o izolare galvanica.Va multumesc pentru lamuriri.

S-ar putea sa nu rezolvi nimic nici cu traful coborator;nu ai specificat daca bobina se alimenteaza in cc sau ca.In cazul in care bobina este pentru cc si ii dai alternativ o sa se incalzeasca la fel de tare ca si cea bobinata de tine.Miezul contactorului este facut din tole ca sa poata lucra in ca,pe cand la electrovalva posibil sa fie din miez plin(daca este pentru cc);.Daca tot vrei sa pui un traf. coborator,pune un traf. de la 220v/24v;asa va fi mult mai usor sa rebobinezi bobina,spire putine si sarma mai groasa.Sau o electrovalva de la masinile de spalat vase;exista modele cu trei iesiri de apa.
Link to comment

Mai bine cumparati o electrovalva de masina de spalat la 220V.... electrovalava initiala cate spire avea?

Pai aceasta electrovalva o inlocuieste pe cea de masina de spalat care am montat-o initial dar nu face fata consumului de apa. Bobina initiala de 110v nu am desfacut-o. Am facut alta bobina pentru 220v. Se schimba foarte usor bobina.

;nu ai specificat daca bobina se alimenteaza in cc sau ca.

Bobina este pentru curent alternativ 50 Hz.
Link to comment

Daca tot vrei sa pui un traf. coborator,pune un traf. de la 220v/24v;asa va fi mult mai usor sa rebobinezi bobina,spire putine si sarma mai groasa.

Da, asta este solutia, mai ales ca traf de 24v am, multumesc!

Montati mai multe(2,3) in paralel, comandate simultan, pana obtineti o sectiune similara cu cea a electrovalvei de 110V.

Ma complic cu teuri etc...
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines