Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modul pozitii SUA


Guest dumy132

Recommended Posts

Guest dumy132

Dupa multe alte cautari pe net am reusit singur sa imi dau seama cum este facut marele modul. Am atasat o mica schema, insa tot am nevoie de ajutorul vostru pentru a alege componentele caci nu sunt mare electronist. Diode cred ca sunt ok 1N5400 (inca astept confirmarea cuiva priceput) si in cazul rezistentei sper sa ma sfatuiasca cineva; as vrea ca becul sa lumineze la 40-50% din puterea maxima (21W).

post-33922-139829701468_thumb.png

Link to comment

In lampile spate americanesti se utilizeaza becuri de 12V / 21+5W: 5W pentru luminile de pozitie si 21W pentru frina / semnalizare. Se gasesc de cumparat la orice magazin de piese auto sau supermarket / hypermarket.

 

Posted Image

Link to comment

Pina la inceputul anilor '70 toate autovehiculele fabricate in Romania aveau acelasi sistem de iluminare / semnalizare cu cele americane (SR, IMS, TV, Bucegi / Carpati, Dacia 1100) avind in lampile fata un singur bec cu filament dublu pentru pozitie / semnalizare.

Link to comment

Nu face aceste modificari, o sa ai probleme cu politia rutiera, te lasa fara talon cum te vede.Orice modificare neomlogata la sistemul de iluminare - semnalizare se lasa cu amenda si ridicare talon.Tu fa ce modificari vrei, dar macar sa stii la ce te poti astepta.Daca te risti, risca-te cu niste xenoane, alea macar au avantajul ca vezi drumul cu ele ...

Link to comment
Guest dumy132

Nu se suspenda talonul pentru astfel de modificari. Sunt pozitii SUA, care exista pe toate masinile care circula la noi dar fabricate petru piata americana. Va multumesc pentru sugestii dar inca nu am primit un raspuns la intrebarea mea "Ce componente sa folosesc".

Link to comment

alea macar au avantajul ca vezi drumul cu ele ...

Si dezavantajul ca nu-l mai vad ceilalti :rade: Ca sa alimentezi becul de 21W cu cca 7V,va trebui sa folosesti o rezistenta de cca 3,3 ohmi la min10...11W Diodele vor trebui sa suporte minim 2A,deci nu te poti juca cu 1Nxxxx.La ce-ti foloseste chestia asta,nu pot sa-mi inchipui cand ai becuri dedicate,dar cu siguranta politistul nu va ghici ce ai tu acolo daca becul de 21W il vei aprinde mai putin,iar pe frana la maxim.Probabil stai bine cu timpul,si stii cum se zice,dracu'daca n-are ce face isi cantareste coada :rade: PS-daca in timpul pierdut cu asemenea modificari,citeai o carte de fizica,erai mai castigat si nici nu mai asteptai sa-ti calculeze altii valoarea unei rezistente.
Link to comment
Guest dumy132

Repet, este vorba de FARURI, nu de stopuri. Eu pana acum nu am vazut bec de frana in far, si am diploma de Inginer in Ingineria Autovehiculelor. Oricum iti multumesc pentru raspuns, iar la restul comentariilor prefer sa ma abtin.

Link to comment

Greseala mea,stiind ca dublu filament se folosesc doar pe spate,a fost o exprimare reflex,desi tot nu mi se pare ok sa mearga semnalizarea pe post de pozitie...dar cum eu n-am o diploma in domeniul ingineriei autovehiculelor probabil nu are rost sa ma exprim.Succes

Link to comment

Pana la urma doresti sa folosesti dlr adica sa iti lumineze faza scurta ori lunga? Ori doar la semnalizatoarele din fata?Daca vrei doar pt semnalizatoare (alea din fata ) trebuie sa folosesti un montaj PWM ( nu cu rezistente cum ai desenat in poza de mai sus ) + o automatizare pentru a iti activa / dezactiva pwm -ul in momentul cand folosesti semnalizarea ori avariile.

Link to comment

Eu am pe masina montat un astfel de montaj, e pus pe faza scurta, becuri halogen de 55w.Dupa pornirea motorului la 10 secunde se aprinde faza scurta la ~40% din putere. Pana acum nu m-a oprit nici un politist sa ma intrebe de sanatate sau de ce nu am faza de intalnire aprisa :rade: La pornire pozitie se opreste circuitul, are un fir de referinta legat la alimentarea pozitiei.Montajul l-am cumparat si nu pot sa te ajut cu nici o schema. Cum a scris realalex este montaj PWM dar controlat de un integrat programat si din niste jumperi reglezi puterea si timpul de pornire...este cam cat o cutie de chibrituri.

Link to comment
  • 5 months later...

Inca unu pe care-l deranjeaza certificatu de inmatriculare in buzunar ... si ceva banuti ... fo 450 lei in 48 ore

 

Bre da voi decretu lege a ciculatiei rutiere l-ati citit macar odata ? Sau ati luat permisu de-ala de se vinde prin tancioc ?

 

Este INTERZISA orice modificare la sistemele  de iluminare semnalizare ale automobillului, se sanctioneaza cu ridicarea talonului si amenda intre 900 - 1800 lei jumate in 48 ore.

 

In rest, decit succesuri la modificari, baietii  !!

Link to comment

Aceasta este schema? Va rog nu mai schimbati culoarea luminilor la ceasuri pentru ca ramaneti fara talon, aceasta este schema 2!Totusi parca mai scria ca nu avem voie sa montam lumini cu alta intensitate si culoare decat cea de fabrica, nu ai specificat asta! Iar chestia asta la unele masini gen golf 5, passat...se activeaza din modulul masinii...deci sunt legale! Sau sunt altul care lucreaza in politie si imi permit, te-ai gandit la asta?Rog sa incheiem ironiile acestea..posteaza doar daca poti ajuta...nu in lipsa de ocupatie, nu pari important!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines