Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Starter auto inside?


Recommended Posts

  • Replies 20
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acele aparate sant mai mult pentru necunoscatori . Am reparat unul din acela , fara schema , nu e mare lucru .Are inauntru un acumulator cu plumb , care trebuie mai intai incarcat bine de la reteaua de 220v . Daca au trecut un an doi peste el , fara sa fie folosit , e sulfatat beton si poate fi aruncat .El singur , aparatul , nu poate sa porneasca motorul . Rolul lui e de a ajuta in cazul unei baterii ceva mai descarcata , dar la o baterie complet descarcata , nu face fata , adica nu da peste cap motorul ptr pornire . Chestia cu acei amperi , sant de adormit copiii .

Link to comment

Graficul dl.gauss incepe cu momentul (primele 0.3secunde) in care electromotorul cu colector nu se roteste inca, drept urmare toata energia aia se disipa prin efect Joule. Practic tot circuitul e o sarma de cupru ~16mmp lunga de vreo 3m, intre + si - bateriei. De aia apar miile de amperi in desen; cand incepe sa se roteasca, demultiplicarea face curentul sa scada mult (turatia demarorului e cea nominala) , desi arborele cotit, (asa, la ochi) pare ca nu s-a rotit prea mult fata de momentul zero.La diesel vechi e si mai trist, pt ca pana la prima compresie soldata si cu aprindere, mai invarte ceva vreme, nu doar alea 3 secunde...

Link to comment

Am vazut cum acest aparat a pornit un camion polonez parcat la noi, care initial a incercat cu 3 baterii de 12 V legate serie, fireste slabe si ele chiar daca aveau fiecare 12V la 100Ah, si dupa aia a venit scula, camionagii au zis ca "du-te bă că nu merge" și după conectare ... a pornit "CAMEONUL".Revenind ontopic...Are cineva o schema sau trebuie sa mai sap...?

Link to comment
  • 1 month later...
Guest andishors

Si eu sunt interesat de acest subiect. Am cautat pe internet si am gasit foarte putine detalii. Ideea e ca aparatul trebuie sa debiteze in scurtcircuit un curent de peste 400A(in Ah se masoara capacitatea bateriei care nu are legatura cu curentul de pornire). Pentru a-l confectiona probabil exista nenumarate posibilitati. Cea care mi se pare cea mai viabila e urmatoarea: Citez: "alimentatorul e alcatuit din: traf, redresare si filtrare. Fara stabilizare. Pentru constructia lui am folosit 2 trafuri de 110V/12V(30A) - care aveau primarele in serie si secundarele in paralel, patru diode de putere (din acelea cu surub, montate fiecare pe cate un radiator) si un condensator de filtrare de 100.000u(/50V)"Nu mai stiu exact de pe site am luat textul, in concluzie nu imi apartine. Din punctul meu de vedere, daca trebuie sa lasi ceva timp bateria masinii sa se incarce pentru a porni, aparatul nu se poate numi robot de pornire sau starter ci simplu redresor. Starterul auto trebuie sa il conectezi la borne si ii dai la automat. Asa ar trebui sa se comporte. Ps: intrati prea mult in detalii si pierdeti esentialul, lucrurile sunt mai simple. Nu trebuie sa verificati regimuri tranzitorii! O alta realizare ar putea fi: un redresor(eventual cu un acumulator tampon) si o baterie de condensatori. Supraconductoare nu exista, inca!Astept critici si pareri din partea voastra! Sper sa iasa ceva util din discutia asta. Stima

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines