Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
molioa

Bobina din delcou - reconditionare

Recommended Posts

...in timp se coace izolatia, si se exfoliaza, de aici apar probleme la aprindere. Ati refacut izolatia, ce si cum ati folosit? Ar merge izolarea cu panza din bumbac, lac, urmata de uscare in etuva?Este bun lacul pentru lemn? La ce temperatura / timp se face recoacerea? Izolarea cu banda teflon n`ar merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest

salut, mai bine schimbi bobina ca sa nu ai surprize.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand a aparut descarcarea la suprafata,poti fi sigur ca la interior ai cel putin cateva straturi din bobinaj carbonizate,deci asemenea operatiune nu prea are la ce ajuta,pt ca sa zicem nu va mai conturna la suprafata(desi ma indoiesc sa reusesti o asemenea izolare,fie si pt ca trebuie inlaturat stratul de carbon deja format),dar in interior tot va conturna intre spire,deci baza mare pe asemenea bobina nu vei mai avea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge refacuta Dorule, vorbim de o bobina care preia semnal de la un magnet care se roteste in fata ei pentru a da impulsuri spre modulul de aprindere electronica > merge la tensiune de max 1V, se defecteaza datorita conditiilor termice - condens grele in care lucreaza, nu datorita tensiunii sau curentului care trece prin ea. Eu asa am inteles, fiind plasata in delcou, pozitia vorbeste de la sine. ( GM > Opel - Daewoo, VW vechi au asa aprinderea )In nici un caz nu e vorba de o bobina de inductie, pentru care e valabil tot ce ai spus tu mai sus ! Bobina de inductie se schimba nu se repara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact! denumirea ei, parca e "bobina indus". Izolatia se coace de la temperatura motoruli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greseala mea,am dedus ca e vorba de bobina de inductie,nu senzorul inductiv din delco...aia se poate intr-adevar reface izolatia,si cel mai bine am lucrat cu rasina epoxi(tip bison),in loc de lac.Rezista bine si la temperatura,rigidizeaza toata tarasenia si cu greu mai poate face necazuri.Am interpretat gresit din neatentie despre ce e vorba,si recent mi-a adus un prieten o bobina de renault,care se monteaza pe fiecare bujie,si tot asa,conturna de la interior la partea metalica...a crezut ca o poate salva,dar fara nici o sansa,cand am decopertat portiunea carbonizata si i-am aratat ce e la interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la unele Reno-uri sint bobine de inductie pe fiecare bujie, se numesc bobine "creion", boala Reno veche, trebuie sa ai in permanenta in portbagaj 1-2 "creioane" de-alea, de bune ce sint... noroc ca sint ieftine, 100-120 lei /buc, daca asta poate fi numit ieftin... :jytuiyuAvantaj ca au suprimat fisele de bujii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greseala mea,am dedus ca e vorba de bobina de inductie,nu senzorul inductiv din delco...aia se poate intr-adevar reface izolatia,si cel mai bine am lucrat cu rasina epoxi(tip bison),in loc de lac.Rezista bine si la temperatura,rigidizeaza toata tarasenia si cu greu mai poate face necazuri.Am interpretat gresit din neatentie despre ce e vorba,si recent mi-a adus un prieten o bobina de renault,care se monteaza pe fiecare bujie,si tot asa,conturna de la interior la partea metalica...a crezut ca o poate salva,dar fara nici o sansa,cand am decopertat portiunea carbonizata si i-am aratat ce e la interior.

Posteaza te rog o imagine daca se poate cu rasina aia, s-o pot cauta si eu prin magazine. Si cum se procedeaza, dai cu pensula?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa arata,nu mai am tuburile ca le-am terminat de mult si am folosit poxipol pt alte nevoi,dar asta se comporta bine pt ce ai nevoie.De manjit,poti maji cu ce vrei,ori cu penson si pe urma il arunci sau cu orice altceva cu care poti pune adezivul,si ca sa ai certitudinea ca intra in toate locasurile,poti incalzi putin piesa...eu de regula puneam pe abajurul lampii de birou,si ce avea de curs ca era in exces,curgea,dar ce ramanea,se impregna bine intre spire(puneam totul pe o bucatica de hartie,ca sa nu manjesc totul pe acolo).Poti folosi si un uscator de par sau price sursa de caldura ai la indemana(nu depasesti 60 grade pe cat posibil).

post-20793-139829612561_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am facut:-Dupa curatarea bobinei (cu atentie) cu o pensula si alcool tehnic, am uscato, am cufundato in nitrolac, dupa care i-am tras 2 straturi panza de bumbac, peste care lac cu pensula cat a cuprins, inca o cufundare, intins lacul cu pensula, apoi uscare in cuptor 2 ore la 35 grade. Functioneaza ca noua....sa stie si altii interesati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Asa am facut:-Dupa curatarea bobinei (cu atentie) cu o pensula si alcool tehnic, am uscato, am cufundato in nitrolac, dupa care i-am tras 2 straturi panza de bumbac, peste care lac cu pensula cat a cuprins, inca o cufundare, intins lacul cu pensula, apoi uscare in cuptor 2 ore la 35 grade. Functioneaza ca noua....sa stie si altii interesati.

Asa am facut si eu, dar dupa cateva zile la mine no mai vrut deloc...as fi curios la tine cat o sa tina.Am montat una noua si e ok acum...n-am idee de ce nu o tinut,mai ales ca am desfacut bobina veche si nu am gasit nimic suspect. :nas:viewtopic.php?f=21&t=139070

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.