Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
kkkabuu

Intarziere la conectare

Recommended Posts

Salut.ma poate ajuta cineva cu o schema o intarziere la conectare.la alimentarea montajului dupa citeva secunde sa actioneze un releu,eventual timpul de intarziere sa fie reglabil.la 12v.Am o schema da am probleme cu ea.daca ma poate corecta cineva la schema asta.Precizez ca sunt incepatorCe se intimpla.la alimentare repetata si rapida se conecteaza direct(nu mai intarzie)

555 e pus ca osCilator (metronom) si nu ca temporizator..practic intarzierea se face prin numararea impulsurilor de catre 4017..cautati pe net TEMPORIZATOR CU 555. schema asta nu e ce va trebuie. temporizatorul e mai simplu(fara CD4017)

post-45184-139829609045_thumb.jpg

Da schema e un temporizator.da la deconectare.eu vreau la conestarea lu S1 sa stea citeva secunde si dupa aia sa cupleze releu.

releul poti sa folosesti oricare sectiune NC (normal closed =normal inchis ,NO- normal open,normal deschis) si jonglezi cum vrei , intai construieste l si o sa vezi ca e exact ca iti trebuie.

am sumulat cu Livewire.si ai dreptate cu inchis deschis de la releu.da eu am nevoie cind conectez sa inceapa numararea si sa blocheze releu.la schema asta cind decuplez S1 incepe numararea.asta nu gasesc eu.doar ce am postat.

Cristi.Am simulat schema ta cu (Livewire) .dar fara rezultat.la conectare releu se cupleaza fara a fi intarziat nici la conectare nici la deconectare.Deci eu asi fii vrut: sa presupunem ca e alimentat de la baterie.Deci cind cuplez bateria sa stea releu in regim normal si dupa citeva secunde sa se cupleze releu si sa ramina cuplat pana la decuplare.si regimu sa se repete la fiecare conectare.