Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina gaurit la baterie auto ?


Guest onlyusp
 Share

Recommended Posts

Guest onlyusp

as dorii cateva sfaturi din partea dumneavoastra pentru ca vreau sa-mi iau o masina de gaurit cu acumulator si as dorii sa stiu cum sa fac sa o "leg" la o baterie auto ex:

SKIL merge cu acumulator NiCd de 12 V 1,2 Ah,

eventual sa leg intre baterie si masina o rezistenta ?

deci : daca este posibil as dori sa stiu cum as putea face asta ?

PS: vreau sa o folosesc fara grija acumulatorului

PPS : unde o folosesc nu am acces la 220V sau la vreo alta sursa de energie.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 21
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Guest onlyusp

msk frumos, da totusi tinand cont de faptul ca bateria auto are 50/60 Ah, nu crezi ca ar afecta masina de gaurit ?

Link to comment
Share on other sites

Guest onlyusp

ok, va multumesc foarte mult pentru sfaturi .....app. ce se intampla in cazul in care as depasi 5 m de cablu ?

Link to comment
Share on other sites

Teoretic curentul continuu se pierde mai mult pe cabluri lungi decat cel alternativ, trebuie sa alegi o densitate cat mai mica pe mm^2 ca sa limitezi pierderile, as recomanda cablu cu sectiune/suprafata de 4mm^2 cu care cred ca poti folosi linistit pana la 10m, acumulatorul auto are suficient curent la dispozityie ca sa compenseze pierderile iar bormasina consuma totusi destul de putin.

Link to comment
Share on other sites

Guest andreimihai3

Am cateva bormasini puse pe diferite tensiuni prin cablu de 2x2.5mm(diametru, nu suprafata cum umbla chinezii cu inscriptiile lor), mufa de microfon cu 4 pini si filet. http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=090-542 Imparti firul la capat in forma de V, pui + si - pe cate 2 borne. Mufa e foarte rezistenta, cred ca cea mai buna la astfel de aplicatie. Mufa mama o fixezi cu piulita in carcasa acumulatorului. Mai mult de 3-4 metri n-ai nevoie, presupunand ca acumulatorul e pe podea si pui suruburi in tavan... Un cablu prea lung de grosimea aia devine incomod. Am avut si o bormasina cu NiMh 12V/1.2Ah, o alimentam printr-un toroidal de 150W, punte 50A, 100.000uF. Tot in tocul acumulatorului poti pune un indicator de tensiune, dar cu praguri mai mici de 0.5V, cum are LM3914. Motivul: la o baterie de pornire din care poti trage 30% fara s-o distrugi, aia 0.6V inseamna cam toata plaja, de la 12.8-12.9 la 12.3-12.4V. Ar merge un indicator cu pas de 0.1V.

O scula pe 18V o alimentez cu 12V/4Ah+6V/4Ah fara probleme, cabluri de 2.5 diametru, mufe microfon. Acumulatorii incap intr-o gentuta din aia din piele cu baiera si maner, ceea ce imi e practic.

Link to comment
Share on other sites

Guest onlyusp

ok. deci intr-un final nu-mi trebuie decat o masina gaurit, un cablu 5 m 2x2.5 mm si o baterie auto, fara rezistente sau alte chestii, ma gandesc ca as putea prinde cablul de pinii bateriei prin carcasa ei .... cam asta-i tot.... mnoh acuma sa-mi dea astia banii de la munk k dak nu ma duc la sefu' si :bataie vai de capu' lui :d

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines