Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor
Guest selinger

Motor lini magnetice inchise -Nicolae Moraru

Recommended Posts

Guest selinger

Salutare tuturor ,

dupa ce m-am caznit să inţeleg toate piesele motorului magnetic brevetat de N.Morarul o singura piesă pare şi cea mai complicata dar si esentiala.

 

Rog pe cine este priceput la desen tehnic să imi explice piesa 12 din figura 2 pe cât este posibil a explica ,aceasta piesă inchide liniile de câmp electromagnetice ,

 

http://www.rexresearch.com/moraru/moraru.htm

 

Vă mulţumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Sper ca stii fapul ca un brevet de inventie nu implica si garantia ca acea inventie functioneaza, doar apara dreptul de a revendica proprietatea asupra ideii sau conceptului respectiv. Incercarea de a construi prototipuri dupa brevete de inventii poate fi doar o pierdere de timp si bani.Ai vazut un asemenea motor construit vreodata ?

Link to comment
Share on other sites

Guest selinger

Ar trebui sa intelegem ca se poate un astfel de motor ,macar pe baza detaliilor specifice ;dar cum nici acestea nu le intelegem atunci la ce să sperăm. Este un motor fara perii colectoare etc etc..cred ca nu este o minciuna a românului N.Moraru care a lucrat cu N.Tesla. Nu înerc să sparg brevete ,mie mi se pare ca totul este ok descriptiv-functional până la piesa 12 din figra 1 si 2 .

Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai, ca desenul acela intentionat nu are detalii constructive amanuntite.Tot respectul pentru savanti ca Nikola Tesla, inventiile sale stau la baza lumii moderne, dar nu puteti descifra totul doar din schitele brevetului de inventie, e doar o schema de principiu. Eu as vrea sa vad asemenea motoare in viata reala, daca nu le-a adoptat nimeni pana acum poate insemna si ca sunt de fapt niste utopii.

Credeti ca marile firme nu sunt la curent cu asemenea inventii ?, ar avea tot interesul sa faca ceva de genul acestor motoare. Poate ca e realizabil dar nu si eficient ca randament.

Link to comment
Share on other sites

Guest selinger

Aici lumea se imparte in cei care cred in faptul ca lumea este condusă din umbra de cineva care are interesul si tot interesul sa manipuleze populatia (prin organizatii secrete şi discrete ,să nu spunem care sunt).Şi cei care sunt manipulaţi de această de ce să nu-i zicem ,ocultă ,care detine controlul mass-mediei şi care face să credem că totul este spre binele umanitatii de la aşa zisa revoluţie franceza...Nu sunt formator de conceptii crestine ,dar lumea este una iluzorie in care unii chiar cred ca sunt companii care ne vor binele !!.Recomand sa spicuiţi cartea PRO-TORON .

Link to comment
Share on other sites

Guest selinger

Mă luaţi cu daca nu-ai văzut noi de ce să credem ca ar fi,cea mai buna hula.

Să zic că am lucrat cu N. Morarul la proiect ,la ce ar fi de folos .Motorul este aşa simplu ,doar piesa 12 prin care se inchid liniile de câmp mi-e greu s-o percep din tot ansamblu.

 

Eu altceva ce pot să zic ,cred ca am greşit forumul de discutie:de unde stii de randament ..ca exista motorul etc etc

 

Apoi se ştie ca este clasificată esenţa inventiei:

 

http://www.worldwideinvention.com/artic ... nergy.html

Link to comment
Share on other sites

Un brevet de inventie nu garanteaza functionalitatea continutului , nici aplicatii practice doveditoare , ci doar prioritatea cererii de brevetare consfintind faptul ca posesorul este primul care revendica paternitatea ideii , a se studia ghidul de brevetare al OSIM . Exista milioane de patente ( exprimarea americana ... ) , aplicatii curente de milioane de ori mai putine ...

Link to comment
Share on other sites

Piesa cu pricina se poate realiza in multe feluri (turnare, frezare, rabotare, pilire manuala, etc.) dar nu are rost. Se stie ca un rotor nu se poate invarti vesnic intr-un camp magnetic static si ca un generator nu poate da curent continuu fara comutatie. Brevetul este rezultatul ignorantei examinatorului si a autorului. Autorul, cu rea credinta, a evitat in descriere termenii "motor" si "perpetuum mobile", inlocuindu-i cu "masina electrica", iar "magnet permanent" cu "electromagnet". Avem de a face cu unul dintre multele brevete de perpetuum mobile cu magneti acordate abuziv (le este interzis in mod expres) de catre O.S.I.M. Probabil ca toate au nimerit la acelasi examinator ignorant sau corupt.

Link to comment
Share on other sites

Guest ionitamarval1

Buna ziua!

 

Ma refer la acest articol (motorul magnetic al lui Nicolae Moraru).

http://www.inventatori.ro/view_article.php?id=1653

 

Din cate am inteles eu pe scurt este vorba despre un jug magnetic care prinde rotorul iar jugul magnetic este magnetizat pe interior.

Ca si principiu avem urmatoarea actiune fizica:

 

Daca asezam un disc metalic (rotor) pe cant deasupra unui magnet plan (statorul), discul (rotorul) se va rostogoli sub actiunea campului magnetic intotdeauna spre jumatatea magnetului, acolo unde liniile de camp se orienteaza spre sud si nord.

Am inteles sau mai bine zis presupun ca magnetizarea magnetului jugului se face pe interior neechilibrat adica unul din poli este mai slab magnetizat, sau se face o magnetizare unipolara a magnetului (la magnetizarea unipolara liniile campului magnetic sunt continue,fara punct de inceput sau sfarsit,sunt curbe inchise unidirectionale).

 

In aceste conditii rotorul (care este un simplu ax metalic) se va rostogoli magnetic spre polul mai puternic magnetizat acesta fiind si sensul de rotatie al motorului.

Mai departe patentul acestui motor magnetic consta in a aseza geometric magnetii (cand avem magneti magnetizati dezechilibrat) in interiorul celor 360 de grade, astfel incat sa obtinem o excitatie si un vector de putere unidirectional ce reprezinta suma fortei magnetice dintr-un jug inmultita cu numarul jugurilor (daca puterea magnetica a fiecarui jug este egala).

 

La magnetii unipolari nu mai avem problema de geometrie, oricum am aseza jugul rotorul se va invartii.

A se vedea si:

 

Rezumat - Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi, MAŞINA CU RELUCTANŢĂ VARIABILĂ UNIPOLARĂ, MONOFAZATĂ CU CÂMP AXIAL

 

Daca avem un motor electromagnetic infasurarile statorului vor respecta acleasi cerinte mai sus mentionate.

 

Eu asa vad mai clar acest motor. Dupa cum s-a mai spus desenele din brevet sunt generale.

Link to comment
Share on other sites

Guest ionitamarval1

Conform brevetului piesa cu Nr. 12 reprezinta conductoare magnetice adica ferite. Dupa mine piesa cu Nr. 12 seamana cu niste magheti taiati intr-o forma care ar determina rotatia acestor magneti (un fel de rulment magnetic unde bilele sunt magnetii iar camasa rulmentului este tot un magnet cu polaritate inversa polului magnetului in miscare).O sa imi reprosati ca acest lucru intra in contradictie cu ce am spus mai sus insa scopul nostru aici este de a discuta, invata si prin incercari ale tuturor posibilitatilor sa vedem acest motor functionand.Pe youtube o sa gasiti o teorie cu privire la acesti magneti taiati in forma ce apare in figura 2, piesa 12 din patentul lui Nicolae Moraru.Astept criticile constructive si postari ale celor ce au incercat diverse aranjamente ale pieselor polare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines