Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
lory961

modificare turometru universal

Recommended Posts

salut,sun nou pe site si sper sa nu supar pe nimeni postand aici.de cateva zile ma chinui sa fac o chestie si adica sa modific un turometru universal sa mearga la scuter,el are un buton de reglaj pentru 4-6-si8 cilindndri iar scuterul saracul are doar 1,rog pe cineva sa ma ajute cu un sfat,ma gandesc ca ar fi multi care vor sa faca asta,eu am gasit turometrul la pretul de 80 de ron plus suportul 250 de ron,nu ar fi prea mult,parerea mea,astept un raspuns,multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul este in doi timpi, cum se numeste scuterul?

salut scuterul este in 4timpi,e daelim ns 125

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trebuie modificata schema, pentru 4 cilindrii/4timpi sunt 2 aprinderi pe tura, la Dvs. este o aprindere la doua ture.Aveti schema turometrului pe care doriti sa-l utilizati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai trebuie modificata schema, pentru 4 cilindrii/4timpi sunt 2 aprinderi pe tura, la Dvs. este o aprindere la doua ture.Aveti schema turometrului pe care doriti sa-l utilizati?

din pacate nu are schema,o sa incerc sa fac rost de una,imediat ce o procur postez tot aici si vreau sa-ti multumesc foarte frumos ca mi-ai raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu gasiti schema si sunteti dispus sa-l demontati si sa-i faceti cateva poze, poate incercam s-o prelevam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca nu gasiti schema si sunteti dispus sa-l demontati si sa-i faceti cateva poze, poate incercam s-o prelevam.

poate gasesc schema ca daca-l desfac si se intampla ceva cu el pierd garantia,incerc sa gasesc schema daca nu o sa-l desfac,te anunt eu imediat ce o procur sau daca-l desfac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O alta solutie, fara demontarea lui, ar fi sa multiplicati impulsurile cu un montaj exterior cu un PLL dar nu stiu cata experienta aveti in domeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest pisica matache

Ar mai fi o solutie;folosirea ca semal de comanda a turometrului,tensiunea obtinuta la iesirea magnetoului,inainte de releu.Frecventa acestei tensiuni e direct proportionala cu turatia,si nr de poli magnetici aflati pe rotor.De exemplu,daca rotorul are 12 magneti,frecventa tensiunii va fi de sase ori mai mare decat turatia motorului.Ca turometrul sa indice corect,se foloseste un divizor de frecventa,mult mai usor de realizat.Trebuie stiut deci exact nr de magneti de pe rotor,eventual tipul generatorului,monofazat sau trifazat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In schema electrica apar trei infasurari pentru incarcarea acumulatorului/alimentarea instalatiei si doua infasurari care intra in CDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ,e buna ideea asta dar de unde iau un divizor de fregventa sau cum spunea miron 1947 un montaj PLL???,as putea cere ajutorul tatalui meu a fost electronist la viata lui dar e cam batran[65 de ani]de asta nu vreau sa-l chinui,asa daca se gasesc facute le cumpar,eu o sa incerc sa desfac la scuter sa vad cati magneti are si pun niste poze aici ,multumesc inca odata pentru ca mi-ati raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ,e buna ideea asta dar de unde iau un divizor de fregventa sau cum spunea miron 1947 un montaj PLL???,as putea cere ajutorul tatalui meu a fost electronist la viata lui dar e cam batran[65 de ani]de asta nu vreau sa-l chinui,asa daca se gasesc facute le cumpar,eu o sa incerc sa desfac la scuter sa vad cati magneti are si pun niste poze aici ,multumesc inca odata pentru ca mi-ati raspuns.

am gasit ceva in cartea lui dar nu arata cati magneti are pe fulie ci cate bobine,banuiesc ca tre sa desfac magnetoul

Share this post


Link to post
Share on other sites

a fost electronist la viata lui dar e cam batran[65 de ani]de asta nu vreau sa-l chinui.

Pai este cam de aceiasi varsta cu mine(cu un an mai tanar), aratati-i aceasta schema.http://www.seekic.com/circuit_diagram/Automotive_Circuit/The_frequency_synthesizer_formed_by_CD4046.htmlO imagine mai clara post-14622-139829583887_thumb.jpg cu statorul generatorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.