Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Red and Blue Chair, Gerrit Rietveld...


Vizitator

Postări Recomandate

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_and_Blue_Chair

Posted Image

 

Scaunul costa in "original" 3500 euro (ma refer la cel produs de Cassina, originalul din muzeu e mai scump... muult mai scump), este o piesa de exceptie, extrem de rara in casele din Romania. Este un scaun relativ usor de facut, spectaculos, si foarte comod. Pentru cei care vor sa se aventureze, aveti mai jos proiectul.

 

http://www.epab.bme.hu/hallg/CADalk-AC/ ... ension.png

 

Spor!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

interesant si usor de construit dar nu stiu cat de comod este mai ales cand vrei sa te asezi/ridiciAcum mi-am adus aminte de un scaun multifunctional care putea fi folosit in diverse activitati.A fost conceput de un roman. nu mai stiu unde l-am vazut in ce revista, almanah din mileniul trecut.Poate cineva de pe forum stie despre ce este vorba.

Link spre comentariu

am downloadar schita. cand am timp o sa-l fac. Va mai dura ca acum sunt ocupat cu alte proiecte.ca lemn pentru schelet voi folosi fag.ar merge si ca mobilier de gradina construit din teava rectangulara 20x20mai greu cu sezutul si spatarulreferitor la scaunul multifunctional depre care am zis mai sus nu cred ca l-am vazut in tehnium.in orice caz a fost publicat prin anii '88-'93.

Link spre comentariu

e greu de gasit si prelucrat lemnul de salcam.dar am cativa salcami undeva la tara. sper sa-i mai gasesc ca acum cu iarna asta asa rece poate s-au facut leme de foc.Bunicul meu facea gardurile in gradina din salcam, inclusiv pilonii care ii baga in pamant.Pot spune ca si dupa 30 de ani stalpii rezista dar gardul nefiind protejat a cedat dupa aproximativ 12-15 ani.

Link spre comentariu

Salcamul nu se utilizeaza la mobila. Intradevar este rezistent la putrezire. In timp lemnul de salcam se crapa (se vantuieste) sau (in functie de cum a fost taiat) isi modifica forma la uscare. Nu uitati ca lemnul este puternic influientat de mediu - absoarbe unitditate pe timp ploios si se usuca pe timp calduros - adica lemnul "lucreaza". In plus lemnul de salcam nu are o textura frumoasa. Eu din lemn de salcam am vazut garduri, piloti, spalieri si butoaie.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Este un scaun celebru si exista o piata specifica pentru el chiar si in varianta repro. Nu este atit de usor de realizat cum pare. Daca doriti sa il confectionati pentru uz personal, poate fi usor de realizat deoarece se pot reduce pretentiile. In cazul unei reproduceri, situatia devine complicata. Daca taierea materialului e simpla, si oarecum si asamblarea, dificultatea apare la obtinerea perfecta a formelor (chiar daca aparent sint simple prisme paralelipipedice) si a finisajului (vopsire).

Pentru varianta hoby: scheletul , daca alegeti lemn masiv poate fi dupa posibilitati: artar, cires (lemn tare fara pori evidenti greu de taiat dar usor de finisat), nuc sau mahon (lemn perfect asemanator ca duritate , densitate poroasa si aspect), sau varianta ieftina MDF - material de proasta calitate aparent, dar care, uimitor are proprietati excelente (se taie usor, se finiseaza usor neavind pori, desi absoarbe mult in prima faza, nu se deformeaza ). MDF are problema imbinarii. Eu am reusit imbinari foarte bune combinind clei, diblu si surub ascuns. Daca lipseste una din componente, imbinarea cedeaza datorita "exfolierii". MDF este ....hirtie.

Spatarul si sezutul sint evident realizate din lemn stratificat (placaj).  Puteti cumpara placaj de buna calitate sau realiza personal prin lipirea unor placi subtiri de lemn .

 

  O lucrare pretentioasa accesibila in RO este: schelet din cires sau nuc si sezut din placaj realizat personal din placi de cires sau nuc, subtiate in abricht la cca 4mm si lipite pe directii diferite ale fibrei pentru eliminarea posibilitatii de deformare . Pentru taiere, utilizati cutite cu multi dinti si e bine sa fie noi. In felul acesta usurati munca de slefuire. Reglati bine masina inainte pentru obtinerea unui unghi perfect de 90 grade.

  Greselile iremediabile apar la slefuire. Un timplar are tendinta de a slefui muchiile , un novice inclina masina sau calupul cu hirtie abraziva si "rade" muchiile. Trebuie sa obtineti colturi perfecte de 90 grade  si foarte ascutite. Cind slefuitul suprafetelor e gata, "stergeti" de citeva ori, foarte gentil, muchia, cu hirtie abraziva cu sau fara calup de lemn. Nu utilizati masina decit daca aveti o experienta serioasa. Acest model se bazeaza pe obtinerea prismelor perfecte. Dupa slefuirea fetelor, muchiile trebuie sa fie ascutite ca lama unui cutit ( scuzati paralela, dar trebuie sa va taiati in acele muchii). Le slefuiti usor cum am spus mai sus sau chiar intr-o freza bine reglata care sa dea un "colt slefuit" uniform, perfect.

La finisaj. intii aplicati 3-4 straturi de grund fara slefuire. Apoi slefuiti cu hirtie umeda pastrind atent colturile pe care le tratati la fel ca mai inainte. Incercati sa nu radeti grundul pina la lemn. Daca s-a intimplat, trebuie aplicat din nou grund. In final doua straturi maxim 3 de vopsea fara slefuire sau cu slefuire minima, ar trebui sa fie suficient.

Tehnica este aceeasi pentru aproape orice lemn si include si MDF sau placaj. Densitatea mai mica a lemnului (nuc sau placaj industrial) arata porii si absoarbe mai mult finisaj, creind necesitatea aplicarilor extra.

  Cleiul cel mai bun in RO experimentat de mine, este cleiul pentru parchet laminat. Daca m-i se va permite pot indica marca si locul unde il puteti gasi, in principiu la orice magazin mare de materiale de constructii. Aracetul e cel mai prost clei. Nu folositi. Cleiul de oase sau intestine e bun, in special cel de peste, dar daca imi puteti indica un loc in RO , unde se gaseste , voi fi recunoscator. 

  Suruburile pentru MDF: cu rezultate foarte bune- suruburi pentru rigips (acelea negre cu virf ascutit).

  Hirtia abraziva: 100-150 uscat. Umeziti lemnul si lasati sa se usuce pentru o ultima slefuire cu 220 sau 330 uscat. Slefuire grund : 220, 330 sau chiar 400 umed (cu apa ) si vopsea: 400 umed.

  Vopsit: dati timp de uscarei 4 zile( iarna 7-10zile) intre straturi. Nu va lasati inselati de aparenta. Pare uscat dupa 20-30minute, dar nu e. Daca va grabiti veti avea reactii chimice care va vor face lucrarea un cosmar.

  Va doresc succes si nu uitati: acest model se bazeaza pe calitatea perfecta a executiei.

Editat de harfa
Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.




×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări