Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Jules00

Strungul SNB 400

Recommended Posts

SNA 400 este primul strung fabricat de Fabrica de strunguri Arad ,având ca model strungul IOSIV RANGHEȚ ,cu care se aseamănă foarte bine .Sa fabricat până în 1974 aprox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face diferenta forte usor SNA si SNB La SNB ai Treapte de viteze pe butone 1si 2 ,este dotat cu motor cu 2 trepte de turatie 1500/300rot/min ;la SNA se face mecanic prn maneta 1;2 si este dotat cu motor co singura treapta de turatie dar au pornirea stea triunghi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Hai sa lamurim chestiunea! Iata o imagine prelucrata in Paint, dupa unul dintre linkurile atasate de DanuAl in postarea #10

 

Am incercuit cu galben locul unde exista marca "ARIS" a Intreprinderii de Strunguri Arad si cu rosu, locul unde este marcat in clar tipul strungului "snb 400". Trebuie sa fii orb, sau imbecil, ca sa scrii in titlu ca ai de vanzare un strung SNA 400, cand de fapt el este SNB 400. Adaug si un atasament cu imaginea unui strung SN400 - fostul Iosif Ranghet, care initial (in anii '50) a fost codificat cu SN360.

 

Am mai spus odata si repet: Ca sa demonstrati existenta strungului SNA400, atasati pe acest topic cartea tehnica a acestui strung. Altminteri chestiunea din titlu este una falsa, fara obiect si postarile se vor face in continuare (in functie de situatie) fie pe topicul SN400, fie pe acest topic, caruia ii voi schimba titlul in "Strungul SNB400" si il voi uni cu un topic mai vechi avand acelasi nume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 :))) ma tin ca raia...

Nea' Nicu, inca o dovada, de data asta clara, ca exista SNA 400 - http://www.stankoservice.com/catalog/product/details/330/ si se pare ca are pret ...3800euro si s-a vandut! 

 Manuale nu stiu cate mai exista la ora actuala. Era putin cam ciudat sa nu existe SNA 400 din moment ce s-or fabricat SNA 350, 450, 560, etc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

OK. Daca ai si un manual de utilizare, atunci deschide un nou topic. Eu unul, cred ca este un caz similar cu cel al strungului SNB320, unde practic nu exista nici-o referinta pe Internet, iar problemele legate de schema electrica au fost rezolvate pe topicul corespunzator prin relevare directa de catre un utilizator avand un strung in buna stare functionala. De regula au fost codificate cu SNAxxx in majoritatea cazurilor vechile variante SNxxx pentru care s-au facut doar batiuri cu  olinie constructiva modernizata. Deci, daca s-au construit 5... 10 strunguri de acest tip in toata istoria uzinei din arad, neurmate de comenzi ferme in cantitati care sa justifice cheltuielile cu pregatirea fabricatiei, atunci producatorul nu s-a mai obosit nici macar sa realizeze o carte tehnica. Asadar poti sa ma uimesti, doar atunci cand vei demonstra contrariul si vei veni cu aceasta carte tehnica. Poti sa o atasezi la topicul Documentatie, sau sa deschizi asa dupa cum am spus un subiect distinct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest Віталій BVT

Hello! I'm from Ukraine.I bought lathe SNB400. However, i can't find the manual for him. In the free access is available only for SNA400 manual (in Russian). What is the difference between SNB400 and SNA400? Maybe someone has a manual for SNB400?

Vitaliy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. Mi-am cumparat si eu un strung SNB400 si am gasit prin cineva Cartea Tehnica pentru el, scanata, pe care am aranjat-o putin (era scanata foarte urat). Prin linkul urmator de google drive puteti descarca PDF-urile, singurul dezavantaj este ca sunt in engleza.

GoogleDrive  

Edited by FLorin Veliciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florine,bine ai venit! Eu am un SN320,dar vreau sa te felicit pentru a initiativa de a posta material folositor colegilor de pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus poza cu SNA400 si SNB400 exista ambele. Diferenta la prima vedere este ca la turatie SNA are 2 manete si SNB 1 maneta 

 

post-246610-0-57451000-1476296376_thumb.jpg

post-246610-0-27748200-1476296385_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si se facu' lumina'n sat!!! Multumesc Emil ptr poze!!! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

DIn putina mea experianta de pana acum pot sa va spun ca difereanta majora dintre un SNA si un SNB este ca SNA-ul are ambreaje comandate electric si SNB-ul are ambreaje comandate mecanic.Stiu sigur ( ca am unul) ca SNB-ul este pe rulmenti Gamet ( cred ca si SNA-ul) care sunt foarte precisi si foarte scumpi daca trebuie sa ii inlocuiesti.

Din cate stiu din gama strungurilor 400 au fost fabricate la noi strungurile Iosif Ranghet cu , cutie Norton , SN 400 ,SNA400 , SNB 400, SN 401 si SN402 ( care nu au carcasa rotunjita ca la SN 400 ci o au patratoasa ca la SNA si SNB ).

Am si un strung SN401 si as vrea , daca stie cineva , care este diferenta intre 401 si 402. SN401 pe care-l am, este echipat din fabrica cu universal de 315 , fata de universal de 250 cum au fost echipate celelalte modele din gama 400 , are alezajul arborelui sau cum ii zice(gaura pe care se baga bara lunga in universal) de peste 100 mm ;partea de ghidaje de langa universal se poate da jos pentru a lucra un diametru mai mare si are avans rapid pe carucior.Este fabricat in anul 1982 .

 

 

Numai bine,

Cata

Hello! I'm from Ukraine.I bought lathe SNB400. However, i can't find the manual for him. In the free access is available only for SNA400 manual (in Russian). What is the difference between SNB400 and SNA400? Maybe someone has a manual for SNB400?

Vitaliy.

If you are still looking the manual for SNB400 , I have it in english language.

Just e-mail me at cata.cranganu at gmail.com

 

Regarding the diference betwin SNB and SNA , SNB has machanical cluch and SNA has electrical cluch. In my opinion SNB is much beter the SNA. SNA is good when you have to make big quantities single parts.

 

Regards,

Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

SNB-ul are ambreiaje si mecanice si electromagnetice, depinde de versiune (M sau E - vezi in manual) ;) . Eu detin SNB 400x1000 cu ambreiaje electromagnetice, actionate de la un joystick.

 

109598814_5_644x461_vand-strung-snb-400-

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnilor am cîteva bare de oțel rapid ,pot face un cuțit de debitat de tăiat ?? are proprietățile necesare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus poza cu SNA400 si SNB400 exista ambele. Diferenta la prima vedere este ca la turatie SNA are 2 manete si SNB 1 maneta 

 

post-246610-0-57451000-1476296376_thumb.jpg

post-246610-0-27748200-1476296385_thumb.jpg

Salut,

Atat SNA400 cat si SNB400 are o maneta dubla de selectare a turatiilor axului principal.

Manetele cutiei SNA400,cele situate ca si la SNB400,au urmatoarele functii:

Maneta 1,dinspre cutie,care are 3 pozitii selecteaza 3 viteze.

Maneta 2,deasupra manetei 1,are 3 pozitii:

-pozitia 1-gama mica de turatii,realizata prin transmisie interna in cutie;

-pozitia 2-cutia este pe liber;

-pozitia 3-gama mare de turatii,realizata prin transmisia cu cureaua lata;

La SNB400,maneta 1 are 6 pozitii,nu 3,ca si la SNA400.

Cele 2 manete din stanga manetelor descrise mai sus,la SNA400,respectiv cele 2 manete de sub cele descrise mai sus,la SNB400,au rolul de inversare a sensului de rotatie(stanga-dreapta),respectiv de multiplicare(1:1-8:1)a axului de antrenare a cutiei de avansuri.

Teoretic si conform manualului,SNA400 are 24 de viteze,care se compun din:2 viteze din motor x 2 viteze din cuplajele electromagnetice (mic-mare) x 3 viteze din maneta 1 x2 viteze din maneta 2.Marea surpriza am avut-o zilele trecute,cu ocazia interventiei la un SNA400.

Am constatat ca motorul este cu o singura turatie,stea 380V,triunghi 220V.Am presupus ca a fost inlocuit motorul original.

Automatizarea strungului prezenta probleme,adica nu mai mergea nimic.Am decis impreuna cu proprietarul,sa refac tabloul electric.Zis si facut.Am refacut tabloul conform schemelor electrice din manualul strunguluiDoar ca la probe am avut o mare surpriza............dupa probele care in prima faza m-au nedumerit,respectiv cupland cuplajul electromagnetic de mers inapoi,axul principal se invartea tot inainte.

Am demontat capacul cutiei de viteze si timoneria de schimbare cu distributia de ungere si.........surpriza!Nema pinion de reversare.Si nu ca lipsea dintr-o reparatie anterioara,ci pur si simplu nu are,din fabricatie,asa ceva.Rotile dintate ale celor 3 cuplaje,dispuse pe axul antrenat de motor,angreneaza cu alte 3 roti,dispuse pe un alt ax.Fara nici un pinion reversor.

Mentionez ca in schema cinematica apare pinionul de inversare.Dupa ce am tot belit ochii prin cutie,am ajuns la concluzia ca asa a fost construit strungul.Mersul inapoi se poate realiza doar reversand sensul de rotatie al motorului.

Dupa toate astea,m-am uitat mai atent pe diagrama de turatii de pe cutie,unde,spre surprinderea mea,apar 18 turatii.

Pe scurt,trebuie sa "reconfigurez" tabloul electric pt. configuratia reala.

Voi reveni cu amanunte.

 

Alex

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.