andreidaniel Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Buna seara.. As dori si eu sa mi se spuna cum sau mai bine zis ce trebuie facut la motorul pick-upului TESLA NC430 pt ca cam freaca.. A trebuit sa reglez putin furca ce schimba cureaua pe 33/45 si cand l-am lasat putin fara curea cam freaca uneori..de ce? Trebuie uns? Se desface? Stie cineva ceva legat de asta. Inca ceva..uneori se ”ridica”cand e lasat in gol fara curea.. Chestia aia..de pe axul lui cu doua marimi se scoate? Cum e prinsa? Link to comment
george291046 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Chestia aia de pe axul motorului se cheama "con in trepte" si este fixat pe axul motorului fie prin presare, fie printr-un surub lateral cu capul ingropat. Motorul, de regula, este gresat pe viata dar se poate sa fi intrat in el un corp strain sau mizerie. Desfacutul acestui motor este o chestie de finete si nu-ti pot spune decat ca daca nu ai oleaca de indemanare, risti sa-l paradesti ! Mai bine adreseaza-te unui amic care are 2 maini drepte ! Link to comment
andreidaniel Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 Alte detalii: nu am vazut sa fie vreun surub la acel con. Conul are un "ac" care se roteste mereu. E normal sa aiba unpic de joc poate in sus/jos axul motorului? Ma gandesc nu neaparat sa-l desfac dar poate se poate insera putin ulei tehnic intr-o laterala spre miez sau sufla cu ceva poate a intrat praf,ceva? faza e ca a trebuit reglata furca aia ca la 45 batea cureaua si cand am dat jos si am pornit pentru ca s-a miscat putin acel con prima data s-a vazut ca a luat-o mai incet,avea o poticneala,dar se si aude cand merge in gol uneori ca bate putin,daca il salti putin de exemplu nu mai bate. Nu am dintr-astia care sa se priceapa.. Va rog pe voi sa ma ajutati in vreun fel,ceva..cu cat mai multe detalii, eventual pot reveni cu poze si voi sa imi schitati cu markaj rosu "aici poti umbla,aici nu".. Link to comment
miron1947 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Motorul este cu lagare grafitate care nu se ung, daca faceti aceasta operatie de ungere, contrar asteptarilor va merge mai prost.Acel "ac" ajuta la trecerea curelei de pe un galet de viteza pe altul.Daca are joc radial mare axul motorului inseamna ca s-au uzat lagarele(in acest caz zgomotul provine de la contactul rotorului cu statorul), daca nu aveti acces la un strungar bun si bronz grafitat, nu puteti remedia acest defect, trebuie inlocuit tot motorul. Link to comment
andreidaniel Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 Dupa cca 3h de indecizie "sa-l desfac sa nu-l desfac", de migala in care mi-au fost pusi nervii la incercare si rabdarea totodata l-am desfacut cu grija,relativ usor.Am curatat tot ce era..vaselina uscata,jos in lagaru inferior unde e si bila care se intepenise era ca un soi de pulbere facuta..neagra.ziceai ca-i sare..Am degresat cu alcool izopropelic si apoi in final cu multa migala am pus lagaru inferior..cat m-am chinuit ca prima data statea sui,apoi daca il centrai si apasai mai tare sarea conu ala cu bila din inelu care incerca sa il tina strans..pan la urma i-am dat de capat si am pus cu seringa putin ulei tehnic la bila si apoi in lagaru superior.Am strans bine bobinele si am facut un test manual apoi electric.a mers tun.Am si centrat nitel axu ca era cred putin in sus si cred ca si de aia mai freca cand ajungea "la fund"si apoi am asamblat. Din pacate cele 3 cleme de suprata..una din ele s-a rupt..cu toata migala..de au si ele o viata asa ca am pus cate o bucata de sarma cam de dimensiunea lor insa ca sa poata acoperi toata suprafata sa nu stea sui,le-am indoit in forma de "S".Merge tun,nu freaca n-atinge,nu huruie. Ms pt sfaturi:) Mai am de montat in interior un traf mic si un preamplificator ca sa il pot racorda la orice. Merge f bine. icon_jook Toate bune si o seara faina la toti! Link to comment
george291046 Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Felicitari !!!! Doamneee, cat va iubesc pe voi, cei ce duceti steagul mai departe ! Link to comment
zal Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Uneori e suficient să rotiţi motorul din şuruburi, ptr a nu mai freca axul în partea uzată a bucşei superioare. Link to comment
andreidaniel Posted November 27, 2012 Author Share Posted November 27, 2012 Cautand pe internet diverse informatii am gasit ca a mai existat pe langa pick-upurile cu transmisie prin rola de frictiune, curea, direct drive si un model cu transmisie mixta: de la motor pleaca o curea ce invarte un tambur,care tambur are la randul lui un ax cu un diametru dat si de la acel ax miscarea se transmite catre platan cu ajutorul unei role de frictiune. Intrebare de nota 10: oare de ce asa complicat cand se putea mai simplu?? De altfel se mai zice ca primul patent al direct drive a existat inca din 1928, iar abia din anii '70 pick-up direct drive au devenit din ce in ce mai populare. Sursa: http://www.soundfountain.com/amb/td124page.html Link to comment
zal Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Ptr demultiplicare, folosesc un motor cu turaţie mare, care nu mai suferă de zgomotul celor cu turaţie mică, iar cureaua mai anulează şi ea restul de oscilaţii ale rotaţiei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now