stefanstudio Posted October 28, 2012 Share Posted October 28, 2012 salut azi miam tot batut capul cu 1 mulineta si nu mia ramas decat sa va intreb si pe voi am 2 mulineta identice (diamantalb 5 rulmenti baytrunder ) problema e urmatoarea una cumparata in primavara merge exeptional de frumos si usor iar alta noua merge ceva mai greu intrebarea e dece? nu cred ca e din cauza ca prima e putin mai uzata , am desfacuto am unso degeaba,am desfacuto iar am spalat pinioanele si am unso tot degeaba parca prezinta putina frecare intre axul ce tine tamburul si pinionul melc (trece unu prin altul) leam scos leam spalat totul ok dar daca il ung sa se pune un fir de praf mizerie etc pe ax freaca de pinion aaaa am uitat sa mentionez am unso cu ulei dacie totusi mise pare umpic cam vascos era bun ceva mai fin oare asta sa fie problema ? voi ce ziceti? tinand cont ca de noua in ea a avut vaselina siliconica dinaia fina Link to comment
CIBY2 Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 La ungerea mulinetelor am folosit intotdeauna vaselina alba, procurata in prima faza, pe vremea lui ceasca, de la fabrica de conserve (o foloseau la protejat cutiile de conserve pe dinafara) si pe urma de la farmacie. Nu mi-a creat probleme niciodata.In farmacii se foloseste ca excipient pentru diferite alifii.Uleiul, oricat de vascos este, tot se scurge.Cat despre mersul greu al mulinetei, incearca sa inlocuiesti axul cu cel de la a doua mulineta. Daca merge bine inseamna ca primul ori este stramb ori nu este la cotele care trebuie.Ar mai fi si rulmentii de schimbat. Si ei pot creea probleme. Link to comment
CIBY2 Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Apropos de rulmenti.In Hard-disk-urile vechi se gaseau rulmenti de dimensiuni mici, fie pe la axul platourilor, fie prin motoarele pas cu pas.Unii dintre ei se potrivesc la mulinete si, cu toate ca au functionat o buna perioada de timp, sunt cu mult mai buni decat marea parte a celor ce pot fi cumparati din comert.Ii recomand cu incredere! Link to comment
stefanstudio Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 am si nu se potrivesc (cel putin la mine) dar .....am fost la magazinul deunde am luat mulinetele si am cerut sa vad inca una la fel si tot asa greu merge am mai cerut una si la fel.acu nu va imaginati ca merge chiar greu dar merge ok dar eu vreu si mai usor sa mearga pentru ca la una se poate zic ca ser putea si la altele Link to comment
morocanosul Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 O solutie ar fi sa slefuiesti putin axul cu un smirgel,granulatie mica.Prin incercari,ajungi unde vrei.Daca iei prea mult,va ajunge ca si cea uzata! Metoda(nerecomandata) este de fapt o uzura indusa prematur. Mai bine utilizeazo cat mai frecvent si se va lasa singura(uzura normala). Daca folosesti ulei de motor,in timp se va ingrosa si va merge din ce in ce mai greu! Daca nu ai o vaselina adecvata,poti incerca cu ulei de mecanisme fine(de in),desi vaselina este recomandata! Bafta. Link to comment
stefanstudio Posted December 7, 2012 Author Share Posted December 7, 2012 am scos axul lam bagat in mandrina la bormasina si am dat cu smilgher pe el.nu am dat mult si mare lucru nam facut ba chiar mai rau axul era supus unei opeatii ce se numeste rectificare si capata la exterior un luciu adica a fost slefuit foarte fin eu lam zgariat cu acel smilgher adica nu mai are acel luciu dar cred ca osa repet operatiunea poate il mai uzez umpic si va merge mai usor Link to comment
morocanosul Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 am scos axul lam bagat in mandrina la bormasina si am dat cu smilgher pe el.nu am dat mult si mare lucru nam facut ba chiar mai rau axul era supus unei opeatii ce se numeste rectificare si capata la exterior un luciu adica a fost slefuit foarte fin eu lam zgariat cu acel smilgher adica nu mai are acel luciu dar cred ca osa repet operatiunea poate il mai uzez umpic si va merge mai usorCu ce smirghel ai inceput? Eu nu stiu cam care este marja(diferenta,care trebuie luata) de aceea nu pot sa-ti spun cu ce sa incepi! Daca incepi cu granulatie 50(de ex.) lasa urme foarte adanci si ai sa iei mai mult decat trebuie(depinde si de cat de tare apesi,de aceea incepe cu 150>200>250 etc,dar totul depinde de forta de apasare care o aplici si de incarcarea cu material a smirghelului,trebuie schimbat smirghelul,nu tot cu aceeasi bucata,se incarca cu material si nu faci nimic! La final,desigur, ca dupa fiecare operatiune,trebuie verificat daca merge(cum vrei tu),se lustruieste cu 400>! Cel mai bine era daca aveai un micrometru,asa puteai sa ai controlul slefuirii la sutime! Deci, dupa prima slefuire,a scazut diametrul cu x sutimi,la a doua a mai scazut cu y sutimi etc. Dar asa trebuie sa o iei pas cu pas,prin incercari si sa nu uiti: Daca te grabesti si ai luat prea mult,poti sa consideri ca ai rebutat piesa! Trebuie un ax nou,cel vechi nu se poate incarca,prelucra etc. Nu merita banii!! Link to comment
stefanstudio Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 lam slefuit iar sa mai subtiat putin nu foarte tare dar sufucient ,oricum el nu prea aluneca pentru ca nu mai are luciul de alta data 2 am spalat pinioanele si leam montat asa fara lubrifiant si ma suprins cat de usor merge fara ulei ,dar face umpic zgomot ca un harait,oricum nu ollas fara ulei sunt constient ca nu poate merge asa dar trebuie neaparat ulei fin nu dinala de motor care am bagat eu(e prea vascos) deci pana gasesc ulei fin o las asa am pus numai o picatura pe pinioane si pe ax casa nu mearga chiar fier pe fier dar problema e ca nu am deunde sa gasesc ulei dasta fin Link to comment
morocanosul Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Ca sa ai suprafata cit mai fina,da cu niste smirghel f.fin,600>800> gasesti o bucatica la orice service auto care au tinichigerie.Cu cat lustruiesti mai bine(indepartezi asperitatile ramase),cu atat ai frecarea mai mica,deci merge mai usor! Nu lasa mecanismul fara ungere! Cum am mai zis,daca nu ai vaselina,pune macar niste ulei de mecanisme fine(ulei de in),chiar daca nu o folosesti acuma! Link to comment
CIBY2 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 lam slefuit iar sa mai subtiat putin nu foarte tare dar sufucient ,oricum el nu prea aluneca pentru ca nu mai are luciul de alta data 2 am spalat pinioanele si leam montat asa fara lubrifiant si ma suprins cat de usor merge fara ulei ,dar face umpic zgomot ca un harait,oricum nu ollas fara ulei sunt constient ca nu poate merge asa dar trebuie neaparat ulei fin nu dinala de motor care am bagat eu(e prea vascos) deci pana gasesc ulei fin o las asa am pus numai o picatura pe pinioane si pe ax casa nu mearga chiar fier pe fier dar problema e ca nu am deunde sa gasesc ulei dasta fin Nu se foloseste ulei! Uleiul se foloseste de obicei in dispozitivele cu baie de ulei, altfel se scurge.Foloseste vaselina cu incredere. Cauta la magazinele de piese auto o vaselina de calitate, mai putin vascoasa, care sa-si pastreze caracteristicile la orice temperatura si foloseste-o cu incredere. Ai verificat si interiorul melcului, prin care trece acel ax? Este posibil sa aiba grad din prelucrare si sa-ti ingreuneze mecanismul. Link to comment
stefanstudio Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 a avut in ea de noua vaselina siliconica dinaia alba si mergea greu ca daca era ok o lasam asa Link to comment
CIBY2 Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Trebuiesc verificate si celelalte elemente din angrenajul mulinetei. Este posibil ca la montarea in fabrica, omuletii cu ochii oblici sa fi uitat sa puna vreo saiba, ceva, sau sa fi montat ceva aiurea. Ar fi trebuit ca la cumparare, in cutie sa gasesti schema "explodata" sau chiar pe cutie, cum am gasit la unele mulinete cumparate dupa ce mi-au fost furate sculele de pescuit din portbagajul fostei Dacii, din care iti vei putea da seama de montajul corect.Apropos de mersul usor si rotund al mulinetei. Am avut un Sun God, cumparat de la AGVPS, care, daca o tineam vertical cu tamburul in sus si ii dam o manivela, se invartea ca nebuna, iar la oprire manivela isi schimba sensul datorita greutatii tamburului (bineinteles, cu antireturul decuplat). N-am mai intalnit o alta mulineta care sa mearga asa de usor.Referitor la uns, un prieten cu care ieseam in Delta nu isi gresase niciodata sculele si cand incepeau sa scartaie sau sa caraie, le scufunda cu tot cu bat in apa. I-am promis ca i le desfac si i le pun eu la punct, doar sa mearga la farmacia de la spitalul unde lucra si sa faca rost de vaselina. Toate bune si frumoase, pana anul urmator cand m-a rugat sa i le ung din nou. Cand ne-am intalnit, m-a intrebat daca nu merge si vaselina auto, ca de la farmacia spitalului nu mai cere. Farmacistul a crezut ca era pe "invers" si ca de asta ii cerea vaselina alba, iar treaba cu unsul mulinetelor era doar un "pretext"! Link to comment
stefanstudio Posted December 12, 2012 Author Share Posted December 12, 2012 treaba cu tamburul in sus se intampla si la mine pentru ca era frecarea pea mare intre axu ce tine tamburu si pinionul prin care trece acel ax si nu nu era nimic gresit din montaj in ea mulinetele de genu ala le stiu pe dinafara treaba era ca nu era bun uleiul care lam bagat euaaa dupa cum am spus am 2 buc una merge greu una usor cea care merge usor face acelas lucru dar nu e nevoie sa o tin cu tamburul in sus prur si simplu daca dau drumu la manivela ea coboara in jos ba chiar face umpic de balans adica se invarte odata inainte si revine putin in napoi Link to comment
player4 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 dupa curatare/degresare foloseste vaselina speciala pt mulinete, gen cormoran, mikado, balzer, care au vascozitate mica si aderenta mare. Nu recomand vaselina siliconica decat in cazul in care ai multe roti dintate din material plastic in interior. Personal folosesc cu rezultate deosebite in timp vaselina DAM pt mulinetele usoare si o vaselina pentru rulmenti de biciclete cu PTFE (teflon) pentru mulinetele de crap.Daca nu ai rezolvat-o cu mulineta, iti platesti transortul dus-intors prin posta si de restul ma ocup eu.. Link to comment
stefanstudio Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 multumesc mult dar am gasit problema nui dela ulei am mai spus pe axu care tine tamburu intrase putin praf si acel ax intra la fix prin melc avand praf mergea umpic mai greu prostu de mine am crezut ca nu a fost suficient prelucrat axu ala si zic hai cal rezolv euasa ca lam bagat in madrina la bormasina si am dat cu smilgher pe el si lam facut praf chiar daca am dat cu smilgher fin lam zgariat pe el avea un strat de nichel lucios care aluneca perfect prin pinionul melc ea acum merge ok dar nu se compara cu sora ei geamana care aluneca ca pe gheata las maneru liber si el coboara din pripria greutate si anvarte mulineta asa de usor merge am mai luat una cu 10 rulmenti la fel de frumos merge dar nu miam mai bagat nasu in ea axu ala trebuie umblat cu mare grija cu el nu trebuie tinut strans cu patentu sau alte deastea ca cele mai fine zgarieturi il fac sa devina un rebut Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now