rhythmkim Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Buna ziua. La un amplituner Technics SA-DX850, a aparut urmatorul defect: dintr-o data, absolut din senin, - semnalul in boxe a devenit puternic distorsionat, la un nivel care pare sa sparga boxele - volumul nu prea mai e eficient si se modifica cu pacaneli (pacane odata cu modificarile cifrelor de pe afisaj). - Dupa oprire si repornire, semnalul este ok pret de 5 sec-1 min, dupa care faza se repeta. - Dupa f multe -10-20- porniri si opriri repetate (aparatul "cere" ca sa ramana oprit cel putin 1 minut, pentru a nu mai porni cu acel brum puternic), functioneaza corespunzator, fara probleme. Recent, am luat un SA-DX1050, care a functionat foarte bine, pana in momentul in care mi-a facut EXACT aceeasi figura. Precizez ca defectiunea se manifesta indiferent de volum, indiferent de sursa de semnal si in orice mod de ascultare, pe toate boxele. De asemenea, aparatele nu au suferit interventii anterioare si au fost folosite decent. Pentru mine, e fara precedent sa am ACELASI defect, la 2 aparate, in aceeasi casa!!! Stie cineva care este problema, punctual, si cum se remediaza?! Mii de multumiri! Link to comment
mircea888 Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 Posibil sa fi o problema la sursa de semnal sau cablurile de semnal. Incearca macar de proba sa dai semnal din altceva si sa cumperi alte cabluri (ma refer doar la cablurile de intrare). Link to comment
rhythmkim Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 Posibil sa fi o problema la sursa de semnal sau cablurile de semnal. Incearca macar de proba sa dai semnal din altceva si sa cumperi alte cabluri (ma refer doar la cablurile de intrare).Dupa cum spuneam, defectul apare pe orice sursa (inclusiv radio, care este intern, propriu amplitunerului). De asemenea, am deconectat pe rand fiecare sursa (inclusiv TV), si e acelasi lucru. Deci, cablurile sunt excluse. Link to comment
rhythmkim Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 Am lamurit problema cu defectiunea. Nu are sens sa scriu degeaba, daca e cineva interesat, ii dau toate detaliile. Link to comment
rhythmkim Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 (edited) Am revenit... cu aceeaşi problemă! Defectul a reapărut, am senzaţia că este o chestie care apare pe fond termic... Ideea e alta: Defectul e localizat în placa digitală, care are componente miniaturale. Dintre acestea, aş vrea să schimb 4 integrate, numai că nu am uneltele necesare unor lipituri atat de fine şi controlate termic. E vorba de integrate cu 14 pini NJM2060 (perfect identice cu TL084). Se încălzesc nefiresc de mult zic eu (nu se poate ţine degetul pe ele, cred că ating 70 grade. De ce?! Având poza plăcii, se poate lansa vreo idee? In foto sunt marcate cu roşu cele în cauză, mai e unul pe verso, pe care l-am schimbat de vreo 4 ori!!! De asemenea, am observat că integratele sunt lipite de placă şi cu un fel de lac (pe burtă, cum s-ar spune). Încercarea de a desprinde lacul forţat va risca distrugerea traseelor ce trec pe sub el. Ar fi cineva în măsură să le schimbe, şi cât m-ar costa - fără piese, le asigur eu? Edited August 11, 2014 by rhythmkim Link to comment
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 (edited) Daca nu e µP defect atunci e TC9482F -IC1402_volume_control,de pe placa digitala.NJM2060 eu nu prea am gasit defecte.Uneori ai noroc si e doar cuartzul defect,dar cam rar.Itzi trebuie o lampa cu lupa ,tresa absorbanta de cositor,un letcon bun de 30W si...rabdare.Merge si cu aer cald doar daca stii cum se face. Edited August 11, 2014 by Guest Link to comment
rhythmkim Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 (edited) Mulţumesc, v-aţi mai lovit de asta? Eu aş încerca să comand integratul de care spuneţi... e a PATRA staţie care-mi face aceeaşi figură! Ce mi se pare ciudat e că, dacă într-un final "o ia", merge fără prbleme zile în şir!!! Prima oară, când am scimbat NJM de pe verso, a mers perfect vreo 5-6 luni, apoi... iar. După cum se manifestă, că face ca naiba şi nu mai simte volumul, înclin să vă dau dreptate. Precizez că am cunoştinţe minimale, dar nu mă pricep la detalii. Edited August 11, 2014 by rhythmkim Link to comment
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Uita_te atent si la lipiturile conectorilor,unde se infige placa digitala in mainboard.La modelele astea digitale daca nu sunt lipituri reci sau condensatori cazutzi (uscatzi,cursi) atunci sunt probleme cu cipurile.Cel mai nashpa defect e cand ai un cristal de cuartz defect,care oscileaza cand vrea el sau se intrerupe cand are chef.Daca se intrerupe atunci dispare semnalul de clock de pe magistrala BUS si tot ce e legat pe asta (procesor,volume_control,display,comutatoare selectzie sursa) o ia razna.Am avut multe Sony si Kenwood cu probleme asemanatoare cu Technis_ul asta.In general fiecare model are cate o boala.Sony de ex sufera de contacte imperfecte si condensatori nashpa.Ia placa la lupa ,dar fara graba ,poate gasesti ceva concret.Modelul asta nu l_am avut la reparat si nu_i stiu boala. Link to comment
rhythmkim Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 (edited) Multam de sfat. Placa digitala nu se infige in mainboard, ci are o panglica cu vreo 8 contacte (apropo, din astea se gasesc de cumparat?). Cat despre cuart - nici nu stiu ce sa fac: sa cumpar cuartul sau integratul? Din experienta, se pot gasi cuarturi cu aceiasi parametri? cu asa ceva n-am umblat ever. Integratul ma costa 130 lei - sincer, parca as da si eu vina pe el, se incalzea acceptabil, semn ca judeca, dar de cand a luat-o razna e rece. Si... ramane o intrebare: daca e busit, CE l-a busit?!! Poare fi tensiunea de alimentare, care la mine e cam 232-238 V? Stiu ca te bombardez cu intrebari, dar sper sa ma intelegi... As putea rezolva eu problema, dar nu stiu sa gasesc cauza! Edited August 11, 2014 by rhythmkim Link to comment
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Pamblici si conectoare pt ele gasesti prin CD_ROM,imprimante si scannere defecte sau vechi.Un cristal de quartz e 0,15€ mult mai ieftin decat un procesor si mai repede de gasit si schimbat.Procesoarele asa cad ele la modelele astea noi,digitale,nici eu nu stiu de ce.O cauza ar putea fi interconectarea cu alte aparate in momentul in care se afla sub tensiune.Uneori,diferentzele de potentzial intre carcase pot duce la defectarea procesorului.Am patzit si eu de cateva ori asta si m_am invatzat minte,intai interconectez toate cablurile de semnal si apoi bag stecherele in priza.Uita_te totusi la procesor sa nu aiba pinii dezlipitzi,smd_urile astea arata bine optic si totusi nu fac bine contact in placa.Eu trag cu un ac de seringa subtzire peste pinii integratului SMD,apasand usor si daca e vreun pin dezlipit il ia cu el acul de seringa.Sa nu te sperii ca se indoaie,doar se apropie de urmatorul pin.Il indreptzi inapoi si il lipesti.Zona pe unde mergi cu acul de seringa e cea unde pinul integratului coboara spre placa,unghiul format de partea lipita pe placa si cea care pleaca in sus spre cip. Link to comment
rhythmkim Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 Asa am sa fac. Cred ca ultima intrebare pe seara asta e despre cuartz. Nu stiu nimic despre ele. Cum il identific si cum aflu parametrii pentru a cere altul identic? Este cumva cel argintiu, din partea dreapta jos a placii, pe care scrie D122C1I? Link to comment
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 (edited) Da,ala e cuartzul de 12288 Hz sau 12,28 KHz .Semnalul de clock livrat de el e folosit in partea de conversie digital_analog.Verifica si IC1005 74HCU04,si astea mai cad.E posibil sa ai defect chiar in partea de convertor D/A si se manifesta aiurea ,crezi ca ar fi ceva pe partea de redlaj volum.Integratul de reglaj volum isi ia semnalul de ceas de la procesor care e pe placa cu display_ul si are alt cuartz acolo(CF901).Schimba_l intai pe asta de 12288 si vezi apoi ce zice. Cauta unul pe care sa scrie 122 sau 12,28.... nu se intampla nimic daca pui altul aiurea .doar ca nu o sa mearga . Edited August 11, 2014 by Guest Link to comment
rhythmkim Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Azi comand integratul... sper sa fie el! Cuart de 122kHZ nu am gasit, nici nu am cu ce sa masor frecventa lui... Pentru cand ma intorc din concediu: stii vreo metoda prin care pot sa dezlipesc CI de pe cablaj, fara sa distrug cablajul? Ma refer la lipitura de pe burta, cu lac, nu la pini. Link to comment
Guest Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Daca nu are smd_uri pe spatele placii in dreptul integratului incalzesti usor si fara graba pana la 150-180°C in decurs de 2-3 minute cu feonul ,asta in cazul in care ai terminalele deja dezlipite si integratul sta doar in picatura de glue de sub el.E bine sa incalzesti ambele fetze ale placii pt a nu se umfla placa sau cipul,toata stiintza sta in rabdarea cu care faci asta.E bine sa izolezi restul placii cu folie de aluminiu si lasi libere doar zonele unde lucrezi cu aer cald.Stiu tipi care cu un feon chior si un fier de calcat folosit ca masa de preincalzire schimba cipuri pe placi de laptop si arata dupa reflow exact ca originalul. Link to comment
rhythmkim Posted August 13, 2014 Author Share Posted August 13, 2014 Mda... din pacate exact sub el, pe partea cealalta, e un SMD de acelasi calibru... Cu riscul de a strica de tot CI pe care il schimb (si care nu e 100% sigur ca e busit), am sa incalzesc CI rezonabil, cu letconul, pana cedeaza lipitura. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now