Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

balast BVA 400


Guest ieducs

Recommended Posts

salut,am o problema cu un balast,l-am cumparat online impreuna cu un bec de 250 w vapori mercur,zilele astea m-am gandit sa iau alt bec mai mare pe vapori de sodiu,am luat de 400 de w,l-am montat cum am stiut eu si nu mergea,am cumparat si igniter de 400w pt becuri metal halide si hps,tot nu mergea,am cumparat bec de 250 de wati,am legat totul cum trebuie si tot nu merge,dar becul de 250 w pe vapori de mercur merge,(balastul e deala comunsit de prin 60 cred)sa nu fie balastul compatibil cu becurile pe vapori de sodiu?ca altfel nu imi explic..multumesc

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zal

    2

  • nicusor1961

    1

  • str8klaw

    1

Nu cumva e defect becul de 400W? :nas:Dacă ar fi avut droselul spire în scc, ar fi avut un efect mult mai mic şi curentul mare ar fi ars becul la pornire... ori din descriere, acel bec nu merge nici cu ignitor.

Link to comment

Igniterul, are rol de initiere a arcului electric, pentru becuri in vapori de sodiu (peste 1kV amorsare) sau becuri cu halide metalice(peste 2,5kV amorsare), vorbesc de tensiuni MINIME pentru amorsarea arcului intern, fata de becurile cu vapori de mercur (mult mai dense si mai joase ca rezistenta electrica in momentul amorsarii), becuri ce se amorseaza de pe la 90-130Volti, uzual.

 

Verifica legatura corecta intre igniter+ballast+bec!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Exista doua sisteme de aprindere a becurilor cu sodiu sau MH si implicit doua tipuri de igniter . Unul , cel folosit la noi in mod frecvent , foloseste un igniter mai simplu dar functioneaza numai cu un droser special care are 3 borne . Acest tip de igniter nu functioneaza cu droserele clasice . Sunt niste cutiute dreptunghiulare din plastic care au in interior un mic cablaj cu un triac si cateva piese . Tensiunea de aprindere se obtine prin descarcarea unui condensator pe o mica parte din bobinajul droserului folosit ca un autotransformator . Al doilea sistem , foloseste un igniter mai complicat si cu dimensiuni ceva mai mari dar poate functiona cu un droser clasic . De obicei este cilindric , din aluminiu si ceva mai greu . In interior are un oscilator si o bara de ferita pe care sunt niste bobine . Tensiunea de aprindere se obtine in interiorul igniterului droserul avand doar rol de limitare a curentului . Presupun ca igniterul folosit , cel care nu aprinde becul , este de primul tip .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines