Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Sign in to follow this  
adi_0106

Fazarea difuzoarelor in masina

Recommended Posts

mi-am montat pe masina un pui de sistem de sunet:

 

HU: un mp3 ELTA - 4 x 25 W

Difuri portiere: 150 mm diametru, Frecventa=70Hz-18KHz, SPL = 91dB/W

 

Posted Image

 

Difuri spate: 2 x 200 lpp de la KON

 

Posted Image

 

Masina - Dacia 1410

 

toate difuzoarele sunt fazate la fel - adica plus de la player la plus la difuzoare si minus la fel

 

la tot acest sistem se mai adauga cate un TW in paralel cu fiecare difuzor

Posted Image

 

momentan - imi place cum suna chiar daca difurile din spate le cam acopera pe cele din fata (asta cu FADING la 0)

 

vreau sa imi spuneti din experiente proprii - daca e bine sa mai schimb fazarea la unul/unele din difuzoare pt un sunet mai bun (eu nu prea am timp sa ma joc cu firele pe sub bord :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu prea ai ce sa schimbi pe la sistem. daca ai legat toate firele cum trebuie + la + si - la - este perfect si de ajuns... parerea mea este ca mai bine ca spatele se aude mai tare ca fata... cel putin mie asa mi se pare normal.. pentru ca pe spate totusi ai putere mai mare..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complet eronat. Cel mai bine ar fi sa-se auda de la fata, iar daca instalezi difuzoare si in spate atunci faderul trebuie reglat in asa fel incat abia sa se auda difuzorul din spate (si sa folosest filtre LP, pt ca daca auzi si frecventele inalte peste 3000-3500 Hz atunci adio sunet stereo adevarat). Desigur daca folosesti si un sub atunci nu prea ai multe variante pt instalarea acestuia, dar fiindca "lucreaza" sub 80-140 Hz nu prea conteaza, si oricum este pe mono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complet eronat. Cel mai bine ar fi sa-se auda de la fata, iar daca instalezi difuzoare si in spate atunci faderul trebuie reglat in asa fel incat abia sa se auda difuzorul din spate (si sa folosest filtre LP, pt ca daca auzi si frecventele inalte peste 3000-3500 Hz atunci adio sunet stereo adevarat). Desigur daca folosesti si un sub atunci nu prea ai multe variante pt instalarea acestuia, dar fiindca "lucreaza" sub 80-140 Hz nu prea conteaza, si oricum este pe mono.

difurile din spate urla adevarat - cei din spate au de suferit :crazy: iar in fata (in locul soferului) se aud destul cat sa le acopere pe cele din fata - problema nu este chiar asa de grava pt ca daca le inchid pe cele din fata - se aude naspa tare ..... ca sa fie un sunet egal - faderul trebuie dat la 2 pe fata (pe o scala de la - 10 la 10)

 

cu referire la sub - cred ca o sa imi iau asa ceva sa pun in portbagaj :)

 

Posted Image

 

# difuzor de 30 cm

# putere nominala: 240 W RMS

# putere maxima: 480 W

# impedanta: 4 Ohm

# raspuns in frecventa: 20 - 200 Hz

# SPL: 91 dB

 

 

PS: deja numarul imi vibreaza putin cu cele 2 x 200 lpp care le am pe spate - asa ca daca pun si sub-ul ..... cred ca va fi de ajuns :smt003

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus daca vrei sa ai "oracaiala tare" sau un sunet cat de cat de calitate.Ceea ce ai pus deocamdata e destul de... hibrid:- "scula" nu duce cine stie ce si e perfect... indiferenta la ce difuri conectezi pe fiecare canal.- nu exista nici-un "echilibru" intre fata si spate- montarea "in paralel" a unor tweetere e un fel de abtibild pus pe un AudiOricum, s-ar putea sa se... auda bine.Daca e asa, nu-i... rau, dar oricum ar trebui sa te gandesti la:- o scula mai... potrivita (depinde ce vrei)- echilibrul fata spate in nivel si gama de frecvente- "echilibrul" componentelor pe care le folosesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complet eronat. Cel mai bine ar fi sa-se auda de la fata, iar daca instalezi difuzoare si in spate atunci faderul trebuie reglat in asa fel incat abia sa se auda difuzorul din spate (si sa folosest filtre LP, pt ca daca auzi si frecventele inalte peste 3000-3500 Hz atunci adio sunet stereo adevarat). Desigur daca folosesti si un sub atunci nu prea ai multe variante pt instalarea acestuia, dar fiindca "lucreaza" sub 80-140 Hz nu prea conteaza, si oricum este pe mono.

Ai dreptate pe jumatate dar din cate am inteles eu boxele de pe spate sunt ceva mai puternice. Daca ar fi avut pe toata masina aceeasi putere la boxe ar fi putut ca faderul sa fie la 0 pentru ca era un sunet echilibrat. Asa cum are el acum... si ar trebui sa incerce, o sa vada daca pe fata se aude mai tare, din boxele spate se va auzi un bass sec din ele. daca ar fi avut subwoofer era alta poveste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus daca vrei sa ai "oracaiala tare" sau un sunet cat de cat de calitate.Ceea ce ai pus deocamdata e destul de... hibrid:- "scula" nu duce cine stie ce si e perfect... indiferenta la ce difuri conectezi pe fiecare canal.- nu exista nici-un "echilibru" intre fata si spate- montarea "in paralel" a unor tweetere e un fel de abtibild pus pe un AudiOricum, s-ar putea sa se... auda bine.Daca e asa, nu-i... rau, dar oricum ar trebui sa te gandesti la:- o scula mai... potrivita (depinde ce vrei)- echilibrul fata spate in nivel si gama de frecvente- "echilibrul" componentelor pe care le folosesti

- calitatea este mai presus de "cantitate" (adica harmalaie)- "scula" e suficienta pt ce vreau eu - daca vroiam mai mult bagam 2 statii si rupeam masina bucati (figurativ vorbind)- echilibrul nu exista cu faderul la 0 - dar pot sa il fac modificand putin din fader .... dar conteaza si de locul din masina din care asculti muzica - de ex cei din spate nu au cum sa auda difurile din fata - ele fiind "mascate" fonic de scaunele din fata - ceea ce aud sunt tw-erele puse pe bord- tw-erele nu sunt montate definitiv - urmeaza sa fie filtrate pt ca se ard repede daca sunt legate direct (am ars 2 perechi pana acum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate pe jumatate dar din cate am inteles eu boxele de pe spate sunt ceva mai puternice. Daca ar fi avut pe toata masina aceeasi putere la boxe ar fi putut ca faderul sa fie la 0 pentru ca era un sunet echilibrat. Asa cum are el acum... si ar trebui sa incerce, o sa vada daca pe fata se aude mai tare, din boxele spate se va auzi un bass sec din ele. daca ar fi avut subwoofer era alta poveste

la boxele din spate - problema nu este ca sunt mai puternice - problema este ca au SPL mai mare si "ajutate" de rezonanta port-bagajului - pur si simplu urla mai tareplayerul scoate aceeasi putere pe cele 4 canale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand aveam si eu tweetere legate direc (filtrul fiind doar un condensator, adica -6dB/octava sub frecventa de taiere) se ardeau destul de des, dar am desfacut tweeterul si am constatat ca se ardea bobina la capat unde era usor sa le lipesc inapoi (cateodata trebuia sa scot o spira ca sa le pot lipii la loc) si am "reparat" tweeterele acelea de vre-o 4-5 ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am jucat zilele trecute cu firele care duc la difuzoarele din spate si le-am pus in anti-faza - concluzia: difuzoarele fac curse nebune iar bass-ul se lipseste cu desavarsiremai ramane sa ma joc si cu difuzoarele din portiere

Share this post


Link to post
Share on other sites

am demontat zilele astea un TW auto sa vad de curiozitate ce are in el

 

vedeti si voi .....

 

Posted Image

 

Posted Image

 

se poate vedea in interior un cond de 4.7 micro - are rol de filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Condu', ca, condu', dar eu vad acolo doua bobine (1-3 si 2-3) si inca o piesa (2-3).Banuiesc ca tweeterele astea nu sunt din vreun kit cu mai multe cai.Oricum, treaba e naspa, daca n-ai specificatii si nici nu sti ce e pe partea cealalta a cablajului.Oricum, nu generaliza chestia cu "TW auto". Nu toate cutiutele rotunde denumite asa au chestii asemanatoare in ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iata cum "lucreaza" diful din fata la mine.

frumos - dar sa nu uitam un aspect - eu am dat 10 RON pe un dif pt fata :smt003 ........ asa ca nu am ce sa ii cer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kostica

Tema de lucru : CD original Logan 4x45 Pholips, boxe fata, spate originale Blaupunkt. Vreau sa-i fac prima etapa de uprade, as schimba doua boxe cu altele de 16 cm, intrebarea este pe care? Fata sau spate. Unde vor fi rezultatele imediate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.