Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

motocositoare electrica Boch Rotak 320


todorovicm
 Share

Recommended Posts

Salut.Am pt. gazonul din curte, o motocositoare de 1000w,Boch Rotak 320,de vreo 4 ani.Anul acesta,adica recent,am auzit ca face un zgomot mai aparte.L-am desfacut si am vazut ca rulmentii erau deja uscati,fara vaselina.Am pus vaselina cam la toti rulmentii,insa cel de la rotorul motorului(cel dinspre fulia canelata+aripioarele de racire)nu stiu cum se desface.Adica fulia este montata prin infiletare(st.sau dr.filet)sau presare.Am observat ca acel rulment si are un joc"de schimbare"(inlocuire).Daca cineva a desfacut asa ceva,il rog sa-mi spuna ce am de facut...multumesc.Cu stima Aurel... :cry:
Link to comment
Share on other sites

Fulia aia pare montata prin fretare(cel putin la cat se poate vedea din "claritatea" pozelor),daca era cu canal de pana,trebuia siguranta pe axul mai lung si umar de reazem in partea cealalta...nu se mai practica la bunurile de larg consum asa ceva,de regula jucariile din ziua de azi sunt de "unica intrebuintare",nu sunt facute pt service in sensul schimbarii pe componente,ci in cel mai bun caz,a motorului cu totul.Probabil de scos o vei putea scoate cu un extractor,dar nu prea cred ca modelul asta...mai dificil va fi la montarea dupa inlocuirea rulmentului,abia atunci e posibil sa nu reuseasca operatiunea,dar merita incercat,oricum in forma asta nu mai poate merge.

Link to comment
Share on other sites

Fulia aia pare montata prin fretare(cel putin la cat se poate vedea din "claritatea" pozelor),daca era cu canal de pana,trebuia siguranta pe axul mai lung si umar de reazem in partea cealalta...nu se mai practica la bunurile de larg consum asa ceva,de regula jucariile din ziua de azi sunt de "unica intrebuintare",nu sunt facute pt service in sensul schimbarii pe componente,ci in cel mai bun caz,a motorului cu totul.

Probabil de scos o vei putea scoate cu un extractor,dar nu prea cred ca modelul asta...mai dificil va fi la montarea dupa inlocuirea rulmentului,abia atunci e posibil sa nu reuseasca operatiunea,dar merita incercat,oricum in forma asta nu mai poate merge.

Salut doru3160.Multumesc pt.raspuns.Am totusi doua intrebari la tine(nu am prea inteles)1)ce inseamna de fapt"fretare"(daca e un termen tehnic, eu nu le prea am cu acesti termeni)si 2)a-si dori sa-mi spui mai exact cum pot sa scot acea fulie...cu un extractor de genul ala pt.rulmenti(nu prea cred),sau totusi prin infiletare->dr.sau st....multumesc si astept un sfat de nota 10 de la tine si altii "forumisti"... :aplauze
Link to comment
Share on other sites

Salut.Multumesc de raspuns robert230,cu privire la http://www.youtube.com/watch?v=XCk-A_Z7BEg->am urmarit clipul.Cred ca acolo era si o pana.Fulia sa fie pusa prin inclazire :pandaci (posibil),dar elicea de racire e din plastic.Ma gandesc sa scot rulmentul din capatul celalalt.Apoi sa o fixez in menghina si totusi sa incerc, fie spre dr. fie spre st. si daca nu merge, voi incerca prin extractie, asa cum ati spus voi... :cry:
Link to comment
Share on other sites

De regula,la imbinarile fixe cu pana sunt alte tolerante de prelucrare(mai lejere)decat la cele prin fretare,si sunt demontabile.La imbinarile prin fretare cotele/tolerantele sunt mult mai stranse,si de regula o imbinare astfel facuta,la dezasamblare,se considera ca acea cota e compromisa prin frecare la extragere,deci chiar daca acea fulie va fi remontata prin incalzire pe ax,cota interioara cel putin teoretic e considerata compromisa...ca la noi merge si asa,e alta treaba,multi incearca,si cativa chiar reusesc,dar imbinarea nu mai are aceleasi calitati(un exemplu in acest sens pe care posibil sa-l stie mai multa lume,erau pompele de apa de la vechile dacii,am reconditionat de cateva ori,si fulia era montata prin acelasi procedeu...dupa schimbarea elementelor din chitul de reparatie,si o noua remontare pe acelasi ax,tot prin incalzire,deci nu presata la rece,fulia in timp avea tendinta sa iese de pe ax,din aceasta cauza,trebuia sigurantata,altfel te trezeai cu elicea in radiator)Presa aia(extractorul) cu gheare e frumos prezentata pe net,unde toate chestiile sunt ideale,in realitate,o sa trebuiasca blocate acele gheare,pt ca din cauza efortului in mod sigur se vor desface,mai ales ca diametrul fuliei e mult mai mic decat al pinionului din exemplul din clip.Pt astfel de cazuri,sunt extractoare dedicate,cilindrice,din 2 jumatati,cu filet,si blocate cu inel exterior,alea prind pe toata circumferinta piesei de depresat,si odata fixate,ori se rupe surubul,ori cedeaza imbinarea...cu hidraulice n-am lucrat.Nu le am cu net-ul asa tare ca sa gasesc un exemplu,in schimb am mai pus mana pe cate unele,si stiu ce spun...extractorul cu gheare e mai bun decat nimic,si face treaba,dar nu in toate situatiile,posibil si aici sa faca fata cu ceva chin,dar tot asa e posibil sa nu mearga.Daca ar fi cu imbinare filetata,cu filet invers decat sensul de rotatie,ar trebui sa gasesti pe ax macar un loc unde sa poti bloca(cap imbus,cap surubelnita,profil hexagonal,etc)Si modelele astea de extractor cred ca sunt mai bune decat cel cu gheare,daca nu ai posibilitate sa-ti faci ceva special pt dimensiunea aia.

post-20793-139829486069_thumb.jpg

post-20793-139829486074_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines