Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
philiprobz

strung hobbymat md65

Recommended Posts

Durere mare in atelierul meu. De ieri strunguletul ma curenteaza ca la balamuc. nici macar cu manusa de protectie nu il mai pot atinge. Functioneaza normal motorul, cel putin asa pare, dar pe undeva se scurge curent intr-o veselie. Am demontat tabloul cu legaturi si nu am nici-un fir desprins sau care sa se atinga de altul . Pun lampa de control pe orice parte a strungului si beculetul acesteia se aprinde. Acolo sunt mai mult de 50 de volti cu siguranta. Are cineva idee ce s-ar fi putut intampla . Singura chestiune pe care o retin legat de momentul in care a inceput sa curenteze este ca am fortat pinola int timpul unei operatii de gaurire . S-ar putea totusi sa fie doar o coincidenta, adica chiar atat de mult sa-i fi pasat motorului incat sa inceapa sa piarda curent ? N-as vrea sa m-apuc de demontat motorul pt ca e un pic anevoioasa treaba. L-am curatat odata si am cam vazut ce e pe-acolo. Fiind cu dublu sens are mai multe suruburi decat unul obisnuit :nas: , cred ca si un fel de dispozitiv de franare sau ambreiaj , habar nu am. Imi pare rau ca nu imi merge aparatul de masura pt ca as fi aflat ce valoare are tensiunea in cauza si probabil ca si diagnosticarea ar fi mai usoara pt un electronist. Cert e ca nu e suportabila ba chiar pisca rau de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ar mai fi functionat in aceste conditii ? Utilajul merge bine, chiar si in sarcina . Nu se incalzeste , nu miroase .

Share this post


Link to post
Share on other sites

e destul ca sa fie strapunsa izolatia si cat un varf de ac, eu zic sa nu mai lucrezi cu el pana nu rezolvi ca te poate si electrocuta. inverseaza-l in priza si vezi daca face la fel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat fuga in atelier . am inversat stecherul si surpriza ca nu mai curenteaza . Doar la pornire se observa un impuls mic pe lampa de control dar in rest nimic. il pot atinge fara probleme. Deci ce sa fie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate fi orice de la o izolatie proasta pana la ce am zis mai sus

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ar ajuta cu ceva o impamantare. La instalatia din atelier nu am asa ceva. Preventiv ma refer, in cazul repetarii fenomenului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

...Are cineva idee ce s-ar fi putut intampla...

Undeva, pe traseul conductorilor, s-a acumulat praf industrial (continand inclusiv particule de span fin) imbibat in uleiuri si realizeaza un contact electric intre o portiune neizolata a conductorilor de alimentare si batiul strungului. Strungul ar fi trebuit din capul locului, legat la reteaua de impamantare. Poti depista locul in cauza prin control metodic, incepand de la motor si luand-o inapoi pe circuit, catre rigleta de fixare a cablului de alimentare, dupa ce intra in instalatie. Daca dupa deconectarea unui element, dispare tensiunea de pe batiu, inseamna ca la acel element este localizata cauza. Se demonteaza, se inspecteaza si se inlatura cauza. Daca ai o urgenta, poti lucra si asa pentru scurt timp. Pentru asta, se intoarce stecherul in priza, inversand in acest fel nulul si faza. Verifici cu un creion de tensiune daca mai ai tensiune pe batiu si daca nu, atunci poti folosi strungul. Totusi situatia este periculoasa si trebuie rezolvata foarte urgent cauza defectiunii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a posta am curatat temeinic toate rigletele din tabloul de legauri cu aer comprimat si am inlaturat orice urma de span , umezela si ulei ce se adunase acolo- era din belsug apropo . O iau de la capat urmand metoda descrisa de dvs si poate aflu unde-i buba. E bine ca prin inversarea stecherului pot folosi strunguletul si multumesc pt aceasta celor care au raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in fir din instalatir sau in motor vreun fir de bobinaj se atinge la carcasa atunci curenteaza ,daca carcasa este legata la pamant nu mai curenteaza dar atunci se arde in locul unde este atingerea sau sare siguranta. Cu ohmetrul este foarte usor de depistat defectul.Metoda cu inversarea stecherului este un compromis care nu se face ca nu e sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot imprumuta un aparat de la un prieten. Dar nu ma pricep la masuratori cel putin nu la resistenta . Rezistenta carui circuit trebuie sa o masor si ce valoare ar fi normala sau ce valoare ar indica un posibil defect ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un fir pe carcasa si un fir pe fiecare borna a motorului pe rand si atunci aparatul nu trebuie sa indice nici o rezistenta(sau poate una foarte mare dar peste cateva sute de Kohmi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e cu condensator de defazaj motorul si condul e cu carcasa metalica poate ai norocul sa aiba condul scurgere la caracasa.Cel mai simplu daca ai rezistenta, masurata asa cum ti`a zis Mihai desfaci condensatorul de pe motor si refaci masuratoarea pe fire.Daca e infinit ai scapat ieftin , alt condensator!Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

MD 65 mi-a placut si mie si am vrut sa-l cumpar. Ca de obicei am stat mult pe net si am adunat info despre el. Este intr-adevar o masina buna, daca se gaseau noi (se mai fabricau)nu mai stateam pe ganduri.Singurul atu al CQ-ului este ca e nou si complet(si de ce nu si pretul).Daca nu se supara philipobrz as vrea sa completez acest topic cu mai multe info despre acest strung pe care le-am adunat si acum stau nefolosite in PC. Acum pun cartea masinii,in partea 1 in pag a 3a era schema electrica a masinii .Am scos si am pus-o direct Poate foloseste in rezolvarea problemei. Dupa cum se vede motorul are intrerupator centrifugal pt condensatorul de pornire de 40 Microfarazi . Restul cartii este in RAR-urile de mai jos.

post-63486-139829571049_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt efort si apreciez efortul iar despre suparare nici nu incape vorba. . Aveam deja manualul , practic a fost prima mea grija cand l-am cumparat. Deocamdata merge bine si nu am mai avut probleme cu el. Iar la partea electrica ce-i drept sunt basca si momentan nu am rabdarea sa aflu adevarul absolut despre motivul scurgerii de curent. Sa dea un pic caldura ca sa pot bazai mai mult prin atelier si ma apuc si de motor. Pana atunci mai am multe piese de facut. Pescarii isi ureaza fir intins , noi probabil ca am putea spune la mult span !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.