Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

strung hobbymat md65


Postări Recomandate

Durere mare in atelierul meu. De ieri strunguletul ma curenteaza ca la balamuc. nici macar cu manusa de protectie nu il mai pot atinge. Functioneaza normal motorul, cel putin asa pare, dar pe undeva se scurge curent intr-o veselie. Am demontat tabloul cu legaturi si nu am nici-un fir desprins sau care sa se atinga de altul . Pun lampa de control pe orice parte a strungului si beculetul acesteia se aprinde. Acolo sunt mai mult de 50 de volti cu siguranta. Are cineva idee ce s-ar fi putut intampla . Singura chestiune pe care o retin legat de momentul in care a inceput sa curenteze este ca am fortat pinola int timpul unei operatii de gaurire . S-ar putea totusi sa fie doar o coincidenta, adica chiar atat de mult sa-i fi pasat motorului incat sa inceapa sa piarda curent ? N-as vrea sa m-apuc de demontat motorul pt ca e un pic anevoioasa treaba. L-am curatat odata si am cam vazut ce e pe-acolo. Fiind cu dublu sens are mai multe suruburi decat unul obisnuit :nas: , cred ca si un fel de dispozitiv de franare sau ambreiaj , habar nu am. Imi pare rau ca nu imi merge aparatul de masura pt ca as fi aflat ce valoare are tensiunea in cauza si probabil ca si diagnosticarea ar fi mai usoara pt un electronist. Cert e ca nu e suportabila ba chiar pisca rau de tot.

Link spre comentariu

...Are cineva idee ce s-ar fi putut intampla...

Undeva, pe traseul conductorilor, s-a acumulat praf industrial (continand inclusiv particule de span fin) imbibat in uleiuri si realizeaza un contact electric intre o portiune neizolata a conductorilor de alimentare si batiul strungului. Strungul ar fi trebuit din capul locului, legat la reteaua de impamantare. Poti depista locul in cauza prin control metodic, incepand de la motor si luand-o inapoi pe circuit, catre rigleta de fixare a cablului de alimentare, dupa ce intra in instalatie. Daca dupa deconectarea unui element, dispare tensiunea de pe batiu, inseamna ca la acel element este localizata cauza. Se demonteaza, se inspecteaza si se inlatura cauza. Daca ai o urgenta, poti lucra si asa pentru scurt timp. Pentru asta, se intoarce stecherul in priza, inversand in acest fel nulul si faza. Verifici cu un creion de tensiune daca mai ai tensiune pe batiu si daca nu, atunci poti folosi strungul. Totusi situatia este periculoasa si trebuie rezolvata foarte urgent cauza defectiunii.
Link spre comentariu

Inainte de a posta am curatat temeinic toate rigletele din tabloul de legauri cu aer comprimat si am inlaturat orice urma de span , umezela si ulei ce se adunase acolo- era din belsug apropo . O iau de la capat urmand metoda descrisa de dvs si poate aflu unde-i buba. E bine ca prin inversarea stecherului pot folosi strunguletul si multumesc pt aceasta celor care au raspuns.

Link spre comentariu

Daca in fir din instalatir sau in motor vreun fir de bobinaj se atinge la carcasa atunci curenteaza ,daca carcasa este legata la pamant nu mai curenteaza dar atunci se arde in locul unde este atingerea sau sare siguranta. Cu ohmetrul este foarte usor de depistat defectul.Metoda cu inversarea stecherului este un compromis care nu se face ca nu e sigur.

Link spre comentariu

MD 65 mi-a placut si mie si am vrut sa-l cumpar. Ca de obicei am stat mult pe net si am adunat info despre el. Este intr-adevar o masina buna, daca se gaseau noi (se mai fabricau)nu mai stateam pe ganduri.Singurul atu al CQ-ului este ca e nou si complet(si de ce nu si pretul).Daca nu se supara philipobrz as vrea sa completez acest topic cu mai multe info despre acest strung pe care le-am adunat si acum stau nefolosite in PC. Acum pun cartea masinii,in partea 1 in pag a 3a era schema electrica a masinii .Am scos si am pus-o direct Poate foloseste in rezolvarea problemei. Dupa cum se vede motorul are intrerupator centrifugal pt condensatorul de pornire de 40 Microfarazi . Restul cartii este in RAR-urile de mai jos.

post-63486-139829571049_thumb.jpg

Link spre comentariu

Multumesc pt efort si apreciez efortul iar despre suparare nici nu incape vorba. . Aveam deja manualul , practic a fost prima mea grija cand l-am cumparat. Deocamdata merge bine si nu am mai avut probleme cu el. Iar la partea electrica ce-i drept sunt basca si momentan nu am rabdarea sa aflu adevarul absolut despre motivul scurgerii de curent. Sa dea un pic caldura ca sa pot bazai mai mult prin atelier si ma apuc si de motor. Pana atunci mai am multe piese de facut. Pescarii isi ureaza fir intins , noi probabil ca am putea spune la mult span !

Link spre comentariu

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.
Notă: Postarea ta va necesita aprobare moderator înainte de a fi vizibilă.

Vizitator
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Răspunde la acest subiect...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări