Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
Marian

Awelco Micro164

Recommended Posts

Salutari tuturor.

 

Deranjez si eu cu niste probleme legate de un invertor Awelco Micro164 defect, proprietarul spune ca i-a busit din mers dupa o perioada mai lunga de utilizare fara pauze semnificative, verificandu-l am gasit probleme atat in partea de comanda cat si pe placa de forta dupa cum urmeaza:

 

-Partea de comanda pare a avea driverul ars, un L6386ED, doar una din iesiri livreaza semnalul de comanda si aceasta destul de distorsionat, am verificat intrarile sale si implicit pwm-ul UC3845 pe osciloscop si semnalul de la acesta arata ok, ei bine as fi gasit driver insa as dori sfaturile domniilor voastre mai experimentati in depanari de acest tip despre ce altceva este bine sa mai verific in partea de comanda.

 

-Placa de forta are tranzistorii arsi, G15N06HS, 8 asemenea bucati, din cate observ si rezistentele din grila sunt arse-33R0 ceea ce banuiesc ca ar fi 33Ohm, si cele din emitor cate 5 in paralel pe acestea pare a scrie R100 ceea ce ar insemna 0,1Ohm insa nu sunt sigur de aceea am nevoie de confirmarea sau infirmarea ca valorile mentionate de mine pentru aceste rezistente sunt ok?

 

Am mai gasit si 4 diode redresoare ( una din ramuri ) arse, STTH2003CG, in rest celelalte componente de pe placa de forta par ok, diodele n-ar fi o problema, le am, cu IGBT-urile insa altfel sta treaba, as fi gasit IRGB15B60KDPBF, VCE 600-la fel ca la cei originali; IC 31A fata de cei 27A cat au cei arsi; capacitatea de intrare pare a fi aproximativ aceeasi, putin peste 800pF, nu sunt sigur de frecventa maxima la care pot lucra insa cred ca ar trebui sa fie ok, asadar ce spuneti se pot folosi acestia?

 

Atasez si linkul catre o imagine AICI cu placa de putere si-mi cer scuze pentru calitatea slaba, este facuta cu mobilul. As dori suport constand in orice sfaturi considerati ca ar fi utile in depanarea acestui invertor, motivatia mea este ca el apartine celui mai bun prieten al meu din viata de zi cu zi si n-as dori sa-l dezamagesc.

 

Va multumesc anticipat si va doresc toate cele bune.

Marian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest pisica matache

Ce curent maxim scoate invertorul?Vad ca foloseste pe iesire cate patru diode de 20A,in paralel...deci maxim 80A,ceea ce mi se pare putin.

Presupun ca acestea au cedat primele,tragand dupa ele restul,tranzistori si driver.Ar fi poate mai bine,sa maresti nr lor ,sau sa folosesti diode de curent mai mare,pt o fiabilitate sporita .

Rezistentele sunt corect identificate, zic eu...Inlocuind driverul,ar trebui sa obtii semnal corect de comanda pentru finali,abia dupa aceea ar trebui mers mai departe.

 

Despre acelasi model s-a discutat aici viewtopic.php?f=210&t=108655&p=1023371&hilit=Awelco+Micro164#p1023371

 

Vezi poate se potriveste la modelul tau,schema de aici;pare a fi doar partea de comanda.

http://elektrotanya.com/files/forum/200 ... ___616.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

El specifica un curent maxim de 140A din cate observ insa probabil doar teoretic deoarece gandindu-ma la capacitatea diodelor intr-adevar e cam putin 80A, sa vad ce gasesc, nu cred ca as putea face loc pe placa la diode suplimentare dar caut diode mai puternice.

 

Am gasit pana la urma ( de fapt prietenul meu a gasit ) si niste poze mai detaliate/clare cu placa de forta si intr-adevar rezistentele par ok identificate:

http://zakatayrukava.ru/images/stories/Remont-Awelco-Ondulix-140/vnutri-07.jpg

http://zakatayrukava.ru/images/stories/Remont-Awelco-Ondulix-140/vnutri-08.jpg

http://zakatayrukava.ru/images/stories/Remont-Awelco-Ondulix-140/vnutri-09.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai pot edita mesajul precedent asa ca imi cer scuze pentru post dublu.Abea acum am observat schema adaugata de tine @pisica matache pentru care iti multumesc, din cate vad se pare ca circuitul de comanda ar corespunde cu schema asta ceea ce este o veste cat se poate de buna devreme ce am un punct de pornire mai ales ca am identificat si acele rezistoare de pe placa de putere.O sa caut aici pe forum la bazar niste diode mai puternice sper in aceeasi capsula, si revin la problema IGBT-urilor, si la intrebarea daca IRGB15B60KDPBF ar fi potriviti in locul celor arsi, date despre ei am prezentat mai sus, si dupa logica mea cred ca ar trebui sa fie ok insa ar ajuta mult mai mult o confirmare din partea voastra.Si ca tot veni vorba de placa de forta, din cate vad este destul de lipsita de cooperare, mai bine zis conponentele de pe ea, in sensul ca pistolul meueste complet inutil in inlaturarea componentelor arse de pe ea, aceeasi poveste si cu letconul, ma gandeam sa ma ajut de un fier de calcat, il incalzesc bine si pun placa cu partea metalica pe talpa fierului de calcat si in felul asta imi va tine placa la o temperatura suficient de ridicata incat pistolul sa poata topi cositorul dar nu atat de mare incat sa avarieze componentele sau si mai rau, circuitele, sau cel putin asa gandesc eu, e buna logica mea sau aberez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai placa aia e prinsa de radiator,deci evacueaza caldura rapid (cum altfel s-ar raci componentele de putere?).Vezi daca se poate detasa de radiator.Cel mai bine ar fi sa te documentezi in legatura cu tehnica pe putere smd (componente lipite pe mcpcb),sa nu strici ceva p-acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crezi c-as fi venit cu intrebarea/ideea aia daca nu m-as fi documentat macar un pic? Normal ca placa metalica ce serveste drept suport pentru partea de forta, se poate desprinde de radiator, este de aluminiu din cate am observat si de o grosime aprox 2mm ( ochiometric, n-am masurat exact ), ideea nu este de la mine ci am vazut pe youtube ceva de genul asta si cum sunt destui la sectiunea asta care s-au ocupat cu asa ceva am gandit ca este bine sa intreb inainte, ca ar fi singura solutie la care ma pot gandi, statie de lipit iese din discutie categoric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca-ti trebuie o plita (termostatata) in cazul asta,ca placa aia de aluminiu se cam incalzeste cu totul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pisica matache

E buna ideea cu fierul de calcat;ar trebui unul cu termostat,sau masurata temperatura,sa nu depaseasca 100-150 grade.Restul ar urma sa faca pistolul sau letconul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu asta, insa pot controla suficient de bine temperatura talpii fierului de calcat ( logic ca are termostat ) si nu il voi lasa sa ajunga la punctul de topire al cositorului ci doar sa incalzeasca si apoi sa mentina placa de aluminiu suficient de calda incat ansa pistolului sa poata topi cositorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pisica matache

Citeste si aici,chiar daca e vorba de lipirea ledurilor,poate gasesti ceva folositor..viewtopic.php?f=209&t=87519&start=30Fierul de calcat l-am folosit si eu,sa lipesc cateva mosfeturi,pe o placa de cupru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu separati cablajul de aluminiu de radiator nu veti reusi sa dezlipiti tranzistorii si cu atat mai putin sa lipiti altii la loc . Intre cablajul de al si radiator este pasta siliconica , va trebui sa puneti alta dupa ce lipiti alti tranzistori , trebuie o cantitate destul de mare , pe toata suprafata radiatorului . Trebuie sa folositi un letcon de min. 300W si sa incalziti cablajul de al la 80-90grade pe un resou electric sau chiar pe o placa metalica , pe aragaz . Am si tranzistori (Infineon) daca va intereseaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Daca nu separati cablajul de aluminiu de radiator nu veti reusi sa dezlipiti tranzistorii si cu atat mai putin sa lipiti altii la loc...

Am impresia ca nu ai citit tot ce am scris, altfel nu pricep rostul acestei afirmatii devreme ce am spus deja ca intentionez sa pun placa cu partea metalica ( deci implicit desfacuta de pe radiator ) pe plita unui fier de calcat cu termostat pentru a mentine temperatura la un nivel controlat, exclud categoric varianta resoului care ar distruge practic traseele, sau oricum ar incalzi mult prea tare, Am si pasta si stiu ca trebuie si cata trebuie, nu asta este problema, tranzistori voi folosi pe cei ce i-am sugerat mai sus, mai ramane sa rezolv problema procurarii driverului si a unor diode mai puternice in aceeasi capsula preferabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Atasez si linkul catre o imagine AICI cu placa de putere si-mi cer scuze pentru calitatea slaba, este facuta cu mobilul. As dori suport constand in orice sfaturi considerati ca ar fi utile in depanarea acestui invertor, motivatia mea este ca el apartine celui mai bun prieten al meu din viata de zi cu zi si n-as dori sa-l dezamagesc."Asta ai spus in primul post . Daca totusi nu accepti niciun fel de sfaturi nu inteleg rostul acestor discutii . Din cele scrise mai sus nu poate trage nimeni concluzia ca ai desfacut placa de pe radiator , este vorba doar de o intentie . Daca ai fi citit mai bine , temperatura la care trebuie incalzita placa este asa cum am spus max. 90 de grade . Daca vei ajunge la punctul de topire al cositorului vei avea nevoie de multe maini ca sa tii pe loc toate piesele care se vor misca de la locul lor . Distantierele prin care se fac si legaturile electrice cu placa de baza sunt si ele cositorite . Daca temperatura va fi aproape de punctul de topire al cositorului se pot misca de pe pozitie si va fi destul de greu sa le repozitionezi . In afara de asta , daca te uiti in datasheet-ul componentelor SMD ai sa vezi ca timpul maxim de mentinere a capsulelor la 250grade este de obicei sub 10s . Ma indoiesc ca vei reusi sa schimbi in 10 s toate componentele arse. In afara de asta , sunt curios cum o sa lucrezi deasupra unei placi care are 250 grade fara sa-ti frigi mainile .Temperatura maxima a jonctiunilor este 150 Grade altfel risti sa distrugi tranzistorii chiar inainte de a alimenta schema . Trebuie doar sa mentii placa calda si sa incalzesti local cu un letcon de putere mare . Cu un pistol de lipit vei obtine in cel mai bun caz niste lipituri reci .Pentru mine este clar ca nu ai lucrat niciodata cu cablaje de Al si nu stii ce probleme sunt . Eu nu "imi dau cu parerea " , am depanat astfel de invertoare . Am chiar acum la reparat un Fronius TransPocket 1400 care are aceeasi placa de forta . Dupa ce schimbi componentele arse sunt niste pasi de urmat pana la alimentarea cu 220V . Va trebui sa fii sigur ca ai eliminat cauza care a dus la arderea componentelor de forta si ca partea de comanda functioneaza corect , altfel , vei obtine doar un "bum" si poate putin fum . As putea sa-ti spun mai multe dar odata ce nu accepti sfaturile altora (pe care chiar tu le ceri) mi se pare o pierdere de timp . Imi cer scuze daca postul meu de mai sus te-a deranjat , promit sa n-o mai fac .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nicusor1961 iertare dar unde am zis eu ca nu accept sfaturile voastre, iarasi nu citesti decat pe sarite ceea ce spun eu si nu e bine asa, normal ca aveam de gand sa desprind placa de aluminiu de pe radiator ( lucru pe care l-am si facut de altfel ), ar fi fost culmea sa incerc sa deslipesc componentele cu placa inca atasata pe radiator, oare cat de idiot sa fi fost? :rade:

 

Pe de alta parte nu inteleg de unde scoti cifra aia de 250 de grade? de unde ideea ca as incalzi placa pana intr-acolo incat sa ajung la punctul de topire al cositorului? nici gand de asa ceva si nu e tocmai ok sa-mi pui cuvinte in gura si sa ma mai si caracterizezi, nu-s un incepator care pune prima oara mana pe pistolul de lipit totusi... :nas:

 

Am spus deja ( si @pisica matache a fost de acord cu ideea ), placa de aluminiu indepartata de pe radiator si curatata de pasta o voi pune pe plita unui fier de calcat cu termostatul reglat la nivel mic, suficient de mic incat sa nu topeasca cositorul ci doar sa mentina placa la o temperatura undeva sub 100 de grade, pistoul este modificat de mine cu ceva ani in urma sa aiba o putere de incalzire marita deci daca il ajut cu fierul de calcat cred ca va fi suficient, si logic ca am grija sa nu supraincalzesc componentele, stiu prea bine ca le fac rau, oricum detaliul asta deja l-am lamurit cu ajutorul lui @pisica matache caruia ii multumesc, am deschis tema asta deoarece aveam unele indoieli dar mi-au fost lamurite in mare parte, acum ramane sa pun la punct partea de comanda si abea apoi ma apuc de cea de putere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

, pistoul este modificat de mine cu ceva ani in urma sa aiba o putere de incalzire marita deci daca il ajut cu fierul de calcat cred ca va fi suficient

Daca ai modificat un pistol Radioprogres nu ajunge.Spun asta deoarece mai demult pentru niste aplicatii mai pretentioase am folosit un pistol de lipit confectionat care avea ansa de 3,5mm.Poate cu ala ai fi avut o sansa dar cu unu din comert .....Asa ca idee avea vreo 3-4 Kg pistolul ala .Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.