morocanosul Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Am o problema cu termostatul unui Arctic (model vechi,1,20-1,40 cm),nu mai functioneaza ok,l-am desfacut ,am curatat contactele(f oxidate din cauza numeroaselor porniri/opriri) si intre timp am conectat compresorul direct,provizoriu,sa vad daca mai sint probleme. Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult timp! Ma intreb daca are un releu termic de protectie care decupleaza sau...? Daca stiti cumva unde gasesc un termostat,la ce pret ,deocamdata sunt nevoit sa-l reconditionez din motive financiare!Si daca puteti sa-mi spuneti cauza opririi compresorului chiar conectat direct! Mercy anticipat! Este un model cu o cuva congelator in partea superioara. Link to comment
petru_f Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 sigur ca are releu termic,dar daca se manifesta asa,sigur poate fi motorul. Link to comment
morocanosul Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 pana la urma am demontat bobina-releu de pe compresor si am curatat contactele (releului) care au fost f.oxidate si la pornire nu putea trece suficient curent pt a porni! Releul termic nu l-am desfacut pt. ca acum merge. Tot ce mai trebuie, un termostat. Link to comment
petru_f Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Am o problema cu termostatul unui Arctic (model vechi,1,20-1,40 cm),nu mai functioneaza ok,l-am desfacut ,am curatat contactele(f oxidate din cauza numeroaselor porniri/opriri) si intre timp am conectat compresorul direct,provizoriu,sa vad daca mai sint probleme. Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult timp! Ma intreb daca are un releu termic de Ma intreb daca are un releu termic de protectie care decupleaza sau...? Daca stiti cumva unde gasesc un termostat,la ce pret ,deocamdata sunt nevoit sa-l reconditionez din motive financiare!Si daca puteti sa-mi spuneti cauza opririi compresorului chiar conectat direct! Mercy anticipat! Este un model cu o cuva congelator in partea superioara.Explicatia NU a fost buna.Ca ai suntat termostatul,nici o problema:merge intr-o veselie fara sa se opreasca.Acel releu e de pornire(excitatie)da sensul de rotatie.E calculat ca la pornirea motorului cand ia un curent mare sa anclansese o fractiune de sec.sa-i dea pornirea(sensul) dupa care cade.Nu inteleg din cele scrise: Dupa aprox.1 min. se opreste si mai are tentative de pornire de 5-10 sec. dar nu merge mai mult.Asta denota ca da termicul afara.In acest caz daca spui ca acum functioneaza corect,atunci contactele releului de pornire au fost lipite si excitatia a fost conectata mai mult decat trebuie.Cand motorul are spire in scurt,ori porneste mai mult sau mai putin,ori deloc si da termicul afara.Uffffffffff. Link to comment
japan Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Buna ziua. In problema asta ......miroase :cry: a motor cu probleme, am avut si eu un frigider cu problema asta, depanatorul a schimbat motorul cu unul sh, si a inlocuit freonul (agentul de racire). Defectul a fost cauzat de fluctuatii de tensiune, care au dus la defectarea motorului. Link to comment
morocanosul Posted July 11, 2012 Author Share Posted July 11, 2012 Pentru petru_f. Explicatia dvs. este corecta,vina mea,nu am fost explicit! Desi contactele releului de pornire erau foarte oxidate(din cauza scanteilor la decuplare am avut si transfer de material de pe un contact pe altul,desigur din cauza curentului mare de rupere,f.multe cicluri de functionare),motorul avea tendinta sa porneasca cateva secunde. De aici am tras concluzia logica ca releul termic are probleme. In situatia data dupa cateva minute de repaus (se racea rel. termic) pornea dar numai cateva minute si din nou nu mai voia. Stiu ca nu rel.de pornire a fost cauza ,dar acum rel.termic nu mai declanseaza,pot sa-l bag/scot din priza (pana cumpar termostat) de cate ori este necesar! mentionez ca nu am intervenit pe rel. termic,dar totusi caut o explicatie! Rel termic doar afost dat jos de pe motor,odata cu cel de pornire dar nu am umblat la el! Cunoasteti o explicatie,chiar si in termeni tehnici mai am habar cate ceva din electrotehnica! Ms. Link to comment
gica70 Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Releul termic trebuie prins la fel cum a fost demontat (adica cu presiune de contact, apasat pe suprafata carcasei motorului); el, releul controleaza temperatura carcasei motorului si, daca apare o rezistenta termica nu-si mai face treaba corect!. Link to comment
morocanosul Posted July 12, 2012 Author Share Posted July 12, 2012 Pentru gica 70. Releul termic actioneaza la supracurent (suprasarcina-creste curentul,creste temp.bimetalului din care este construit si se "curbeaza" in sensul ca deschide contactele si intrerupe alimentarea ,pt. protectia motorului,nu are legatura cu temp.motorului! (decat daca are probleme,care face curentul sa creasca). Link to comment
gica70 Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Tot ce se poate, eu am desfacut un asemenea releu si am constatat ca acel releu nu avea infasurarea de rezistenta peste bimetal. Este adevarat ca sunt si relee termice care isi "iau" caldura din propria rezistenta a bimetalului; dar e vorba de curenti f. mari. Aici eu cred ca rolul rezistentei de incalzire e luat de carcasa motorului; posibil sa fie ambele efecte atat a carcasei cat si a bimetalului. Link to comment
petru_f Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Pentru gica 70. Releul termic actioneaza la supracurent (suprasarcina-creste curentul,creste temp.bimetalului din care este construit si se "curbeaza" in sensul ca deschide contactele si intrerupe alimentarea ,pt. protectia motorului,nu are legatura cu temp.motorului! (decat daca are probleme,care face curentul sa creasca).Corect,dar spui ca:intrerupe alimentarea pt.protectia motorului.Ce sa mai protejeze? daca motorul are spire in scurt? protejeaza reteaua ca altfel se incinge capsula pina ea foc cablaraia sau ceva textil din jur. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now