Xaby Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Buna. Daca la o dacie 1300 am incarcare 13V iar daca pornesc faza scurta imi scade voltajul pana la 12v. La fel daca apas frana imi scade la 12v. Ce ar putea fi? Am un scurt undeva? Link to comment
crispus Posted June 28, 2012 Share Posted June 28, 2012 Din cate se mai plangeau si altii de problema asta, e posibil sa fie dusa o dioda din puntea de diode... Link to comment
dancostea2002 Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 diode intrerupte in puntea de diode.daca era releul fie nu va incarca deloc (intrerupt) fie va supraincarca (ars,strapuns).puneti si bateria pe redresor pt a o incarca la capacitate maxima cand reparati alternatorul. Link to comment
doru3160 Posted June 29, 2012 Share Posted June 29, 2012 Uzual dioda (una sau mai multe) defecte,asa cum se spunea mai inainte,si nu in mod obligat intrerupte sau strapunse,trebuie verificate cu un analogic,si pe scala de x1000 in sens invers ideal ar trebui sa nu se miste acul,dar acelasi "defect"il da si legatura proasta a motorului cu caroseria masinii,deci nu e rau de verificat si refacut aceasta conexiune,pana se desface alternatorul. Link to comment
Guest tyc Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Masuratorile/testele nu se fac cu motorul la relanti ;1500 rpm e ok. Problema persista si la turati peste cea de relanti? Link to comment
crispus Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 Intreb si eu tot aici: La un electromotor cu releu electronic, daca la relanti e 14.7, iar cu consumatorii porniti sunt vreo ~14 V, banuiesc ca bateriei nu-i prea place 14.7... Trebuie sa schimb releul ? Link to comment
dancostea2002 Posted June 30, 2012 Share Posted June 30, 2012 @crispus:cu siguranta trebuie sa-l inlocuiti,altfel la un drum lung va fierbe bateria!@xaby:masuratorile se fac la relati,considerand ca relantiul dvs este 900rpm si ca turometrul va indica bine.nu am inteles de ce vi s-a recomandat un ohmetru digital,este suficient si unul analogic,dar ma rog fiecare cu experienta lui.in privinta legaturii la masa da,este o precizare corecta.si ,credeti-ma,demontatil de pe masina,dureaza 5 minute.sunt curios cum verifici rulmentii,cum se verifica rotorul pe masina 9trebuie sa aiba aproximativ 4 ohmi. Link to comment
Guest tyc Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Drum lung inseamna inafara localitatii ,unde se circula cu faza de intalnire aprinsa (un consumator) ,iar in oras se fac multe porniri (care descarca bateria) si distanta parcursa/timpul e mica/mic .Oricum ,tensiunea de incarcare data in manual e 13,8...14,4V. Pt 10...15 lei merita schimbat releul . Link to comment
Ion_Bumbu Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Intreb si eu tot aici: La un electromotor cu releu electronic, daca la relanti e 14.7, iar cu consumatorii porniti sunt vreo ~14 V, banuiesc ca bateriei nu-i prea place 14.7... Trebuie sa schimb releul ?Daca aparatul de masura e bun ar fi de preferat un releu care sa nu depaseasca 14.4Vdc mai ales pe caldura . Oricum verificati si ap de masura prima data.Grig Link to comment
Xaby Posted July 1, 2012 Author Share Posted July 1, 2012 Masuratorile/testele nu se fac cu motorul la relanti ;1500 rpm e ok. Problema persista si la turati peste cea de relanti?Da problema persista si la turatii.@xaby:masuratorile se fac la relati,considerand ca relantiul dvs este 900rpm si ca turometrul va indica bine.nu am inteles de ce vi s-a recomandat un ohmetru digital,este suficient si unul analogic,dar ma rog fiecare cu experienta lui.in privinta legaturii la masa da,este o precizare corecta.si ,credeti-ma,demontatil de pe masina,dureaza 5 minute.sunt curios cum verifici rulmentii,cum se verifica rotorul pe masina 9trebuie sa aiba aproximativ 4 ohmi.Am pus cablu pentru masa intre motor si caroserie / caroserie si baterie dar tot asa face. ramane sa verific puntea de diode. se verifica ca si diodele normale? intr-o parte conduc iar invers nu?Ce trebuie sa aiba 4 ohmi? Link to comment
petru_f Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 se verifica ca si diodele normale ?Da. Link to comment
Guest tyc Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 4 ohmi?Rotorul ;se scot periile de carbune si se masoara rotorul. Link to comment
petru_f Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 4 ohmi?Rotorul ;se scot periile de carbune si se masoara rotorul.CUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment
stefan94stefan Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 Drum lung inseamna inafara localitatii ,unde se circula cu faza de intalnire aprinsa (un consumator) ,iar in oras se fac multe porniri (care descarca bateria) si distanta parcursa/timpul e mica/mic .Oricum ,tensiunea de incarcare data in manual e 13,8...14,4V. Pt 10...15 lei merita schimbat releul .Daca este vorba de releul de pe alternator te inseli cu 15 lei ,am cumparat eu releul nou original si este 65 lei si un releu tot nou dar nu original 30 lei Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now