Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autoexcitare alternator auto.


Recommended Posts

aici imi este mie urit cu exprimarile pe intelesul tuturora, hai sa incerc, un ceva dispozitiv suficient necesarului de turatie si putera ceruta de alternator, poate sa fie, turbine de tipul si pentrul etc. etc-uri, poate sa fie si o masina de gaurit, s-au generator de generat lucrul mecanic prin rotatie la turatia si puterea necesar ceruta progresiv s-au instantaneu de rotoru-l alternatoru-lui in funtie de cerinta consumatori-lor activi pe care ii are ca sarcina in momentul de activare si activitate al alternatorul-ui.Apropo ce credeti? In autoexcitare vedeti si alte variante fara nimic de magneti, nimic de baterie, nimic de dinam, nimic de motor cu magneti, nimic de microunde aplicate pe partea exterioara a axul rotorului, mai exzact fara alte surse generatoare de vre-o specie de energie, excluzind partea propulsoare necesara rotatiei rotorului din alternator.

Vorbesti limba romana???????? :rade:
Link to comment
  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

WOW! cred ca dl. onep este chatbot.

Chatbot check start. Shi daca iashte shatboat probabili ca nu va inshealege sheea she shcriu eu acushica peantru ca aceashte covinte nu iashte in al sau dictionario. Daca nu iashte chatboat atunshea poate scriiceste care ieshte poterile lu doi pana la poterea cea de a patra. Chatbot check end.

(Sĉŭzé de éxprímäré där däĉa nŭ ésté ĉhätbôt vä íntélegé äĉeästä éxprímäre íär däca ésté vä äpäreä ŭn téxt cŭ äcésté cŭvínté, rôg mödérätoríí sa nŭ sé supéré där ésté ö métôdä de vérífícäré)

Link to comment

Neromana sau aromana ,important e ca s-a inteles sensul mesajului sau voi nu ati inteles?Magnetizarea remanenta poate fi luata in calcul numai la generatoare de puteri mari . Solutia ,cum a fost propusa si mai inainte ,e asezarea pe acelasi ax a motorului cu magneti pemanenti si a alternatorului cu excitatie electromagnetica . Asa ceva se foloseste si in alte domenii ,pt a separa partea de forta de partea de executie.

Link to comment

Excitatrice se numeste tot ansamblul ;erau folosite (agregatele) pe locomotive dar acum sant dezafectate si folosite de uni sa-si ude gradinile .

Link to comment

Acea "excitatrice" nu exista doar pe locomotive (generator auxiliar situat in "capul generatorului principal" fiind folosit pentru excitatia acestuia si pentru incarcarea acumulatorilor (144V daca mi-aduc bine aminte) pe langa alimentarea tuturor automatizarilor de pe locomotiva mai putin iluminatul si semnalizarile acustice din sala care se alimenteaza separat dintr-un convertizor) ci si la orice contine un generator sincron cuplat la un motor termic (in speta generatorul de avarie la care m-am referit, fiind constructiv asemanator numai ca mult mai mic ca dimensiuni decat cel de pe locomotiva).Interesanta adaptarea acestui generator auxiliar pentru udat gradina, cunoasteti mai multe detalii desprea aceasta adaptare? Mie nu-mi vine in minte decat ca se putea folosi pompa de apa de pe locomotiva pentru asa ceva, fiind un ansamblu deja functional si mult mai usor de extras.

Link to comment

Tensiunea de sistem la DA060 e 170Vcc. Tensiunea nominala a bateriei (de baterii de acumulatoare) e 144Vcc. Generatorul principal (GP) furnizeaza energie pt energie pt cele 6 motoare de tractiune (6*MT) iar pt restul exista un generator pt servicii auxiliare (iluminat ,comenzi) numit GSA ;GP si GSA sant pe aceelasi ax .Pt obtinerea tensiunii de 24V se folosesc convertizoare statice (CEISA) iar mai demult dinamice -excitatrice.Pt udatul gradinii ,se folosesc pompe electrice. Aceste se alimenteaza la 220V iar daca alimentezi partea de 24V (de la doua bateri de masina) a excitatricei ,obti o tensiune de 170V la cealalta infasurare . Aceasta tensiune o poti modula modificand curentul de excitatie.Excitatrice = convertizor sinus .

Link to comment

Cred ca am intrat putin in ceata la capitolul definire termeni. Eu definisem excitatricea de pe locomotiva asa cum o stiam de acum aprox. 15 ani (eram prin zona atunci) ca fiind generatorul auxiliar situat in capatul opus al ansablului motor termic-generator (expresia "capul generatorului principal") si situat pe acelasi ax cu al generatorului principal, si este asemanatoare definitiei de aici http://www.elewatt.ro/litera-e/excitatoare , generator de excitare al generatorului principal. Ce imi descrieti dv. este convertizorul de 24V (daca tin bine minte era in partea opusa stanga jos cum vedeai dinspre generator) care era un ansamblu separat de generatorul principal si era format din ansamblul motor-generator pe acelasi ax. Tot din ce tin minte, se mentiona ca ar avea cam 60% eficienta acest convertizor.

Din descrierea dv. eu am inteles ca se alimenta convertizorul pe partea de generator (in regim de functionare invers fata de cea originala) cu 24V de la acumulatori iar la iesirea motorului convertizorului se debita 170V, tensiune cu care se alimenta o pompa de apa (cel mai probabil motor asincron clasic). Sunt doua dispozitive cu functii diferite de acceea v-am intrebat de care din ele ati mentionat.

Din ce tin minte nici unul din aceste doua dispozitive nu are autoexcitatie, ca sa fiu ontopic.

Link to comment

La noi in depou acest termen se foloseste pt convertizorul rotativ ,acum toate locomotivele sant echipate cu convertizoare statice .La automotoarele Desiro generatorul e cu un fel de autoexcitatie ... la majoritatea motocicletelor e cu autoexcitatie.Desigur ,initial se facea referire la un singur generator dar a aparul si unul cu magneti care nu are nevoie de nici un fel de excitatie externa (sau curent de excitatie din exterior) .Banuiesc ca vor fi folositi impreuna ,pe acelasi ax . La o cerere sporita de energie ,din primul (cel cu magneti) se poate folosi o parte a curentului pt excitarea celui de-al doilea (cu electromagnet) .

Link to comment

Eu discut de locomotiva 060DA si generatorul ei si nu cunosc celelalte modele. Adica aceasta http://transport-in-comun.ro/trenuri/ld ... 60-001.htm si convertizorul (acesta este denumirea pe care o cunosc) este cel ascuns dupa capacul galben al pompei de apa de aici http://transport-in-comun.ro/trenuri/ld ... 01-076.jpg. Excitatoarea sau generatorul auxiliar se vede in filmuletul de aici la minutul 1:03 cam in centrul imaginii si deasupra motorului ventilatorului cu cutia de legaturi galbena (dar in spatele lui)

. Tin minte cum aratau acum 15 ani si nu cunosc imbunatatirile aduse decat ceea ce am gasit pe net.

Toate motocicletele actuale au generator cu rotor cu magneti (autoexcitatie) si regulator cu tiristoare sau mosfet care pun in scurt infasurarile la atingerea tensiunii reglate.

Link to comment

Ca cum zici :Convertizorul e sub 'pantaloni' ,in spatele pompei de apa .Aia-i o locomotiva premianta (si piesa de muzeu) ,cele care circula arata un pic diferit... Oricum siteul are greseli de prezentare .La GTR ,Yamaha XS ,BMW seria R nu e cu magnet .

Link to comment

Aia e singura poza cu convertizorul pe care am gasit-o ca sa explic la ce ma refer plus ca amintirile mele au cam 15 ani referitor la acest subiect. Dar am senzatia ca deviem putin de la subiect pentru ca, din ce am inteles, s-a decis deja la folosirea unui motor electric cu magnet in locul alternatorului auto.La expresia cu motocicletele ai dreptate, trebuia sa folosesc expresia "la majoritatea". Am vazut ca la Yamaha XS este un alternator, principial construit ca si cel de dacie, cu excitatie prin bobina. Dar acestea sunt in minoritate fata de generatoarele cu magneti tocmai prin complexitatea mai mare si dependenta de acumulator pe care o au, din ce am observat.

Link to comment

Motivele pt care se folosesc cele cu magnet sant altele ...motocicletele enduro (hard/soft) si trial mai au pedala de pornire ,dar numai unele . Pt restul ,bateria e necesara la pornire.

Link to comment

Nu cred ca exista o legatura intre cele doua tipuri de situatii. De exemplu, un atv de 300cc are alternator cu magnet dar nu-l pornesti fara acumulator. Cred ca mai degraba are legatura cu avantajele si dezavantajele fiecaruia si cum l-a gandit proiectantul. Dezavantajul celui cu magnet este ca functioneaza tot timpul la putere maxima dar are avantajul ca e autoexcitabil indiferent de situatie. Cel cu bobina poate controla puterea debitata in circuit dar necesita circuite aditionale pentru functionare.

Link to comment

Aaaa,pai nu tocmai ;puterea maxima e la o turatie mult diferita de cea de relanti . Am verificat aceasta in felul urmator :-avand in vedere ca la relanti (1100rpm) tensiunea generata e de 17Vca ,am pus un bec halogen de 12V/65W-cu releul regulator cuplat si becul pe bornele baterie tensiunea e 12,8Vcc iar in gol (fara bec ,in gol nu se poate ) 14,2Vcc (cu semnalizare/alt consumator mic tot 14,2)-cu generatorul decuplat intre doua faze am 13Vca fata de 17Vca in gol.La turatia de 5500rpm puterea generata e de 345W .Se mai folosesc generatoare calculate astfel incat consumatorii sa realizeze reglarea tensiunii ,dar respectivele autovehicole sant uzate moral (asta e o exprimare eleganta) ; din cate tin minte ,Mobra avea asa ceva (licenta pt ea era din ani '75) .Si cel cu magnet necesita circuite pt functionare ;la testul cu becul intre faze ,cand am crescut turatia putin ,s-a ars becul (instant) .

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines