Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Autoexcitare alternator auto.


Recommended Posts

Salut asa dupa cum spune si titlul vreau sa va intreb daca este posibil ca un alternator auto sa se autoexcite pentru a produce curent. Vreau sa il folosesc pentyro aplicatie hidro. Am un,,parau " care trece la 20M de casa mea curge destul de repede, am facut baraj nivelul actual este cu 2 m mai sus fata de cum era mai inainte. Vreau sa va intreb daca este posibil ca alternatorul sa se autoexcite si sa produca curent fara baterie. Este posibil ? Dupa calculele mele alternatorul o sa se invarta cam cu 300 RPM.

Link to comment
  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu merge iti trebuie neaparat baterie si releu regulator, daca scoti bateria in mers tensiunea creste este motivul pentru care se ard regulatoarele electronice atunci cand scoti borna la baterie cu motorul pornit.Dar nu este neaparat necesar sa folosesti o baterie auto, poti folosii una mai mica dintr-un UPS de exemplu numai ca o sa ai variatii de tensiune in functie de consum.

Link to comment

Fara curent de excitatie alternatorul nu da tensiune. Cu curent de excitatie constant si fara regulator tensiunea e proportionala cu turatia. Bateria este necesara doar la pornire, dupa care excitatia este asigurata din curentul debitat, iar bateria este tinuta in regim de tampon de catre regulator. In principiu bateria se poate inlocui cu un condensator de capacitate mare (zeci de milifarazi), dar regulatorul este indispensabil. La pornire condensatorul trebuie sa fie, desigur, incarcat la tensiunea bateriei pe care o inlocuieste. Mai sigur este, totusi, folosirea unei baterii de orice capacitate, chiar si una veche.

Link to comment

sunt multe generatoare(de fapt motogeneratoare,fiind antrenate de motor termic) care se autoexcita.dar pot face asta deoarece au 2 magneti fixati pe rotor(in tole).la un alternator auto nu ai asa ceva(si nici nu vad cum ai putea adapta).poti cumpara o saracie de generator ieftin de la care scoti alternatorul(trebuie totusi in plus multiplicare de turatie),dar scapi de grija acumulatorilor.

Link to comment

O mica remarca. Un alternator auto este proiectat ca sa intre in regim de incarcare a acumulatorului pe la 2000-2500 ture si are turatia maxima de 10000 ture. Pana nu "intra in turatie" nu debiteaza pe acumulator orice exitatie i-ai face. Recomandarea este ca sa folosesti un multiplicator cu 10, cu curea, ca sa-l aduci la aproximativ 3000 ture.

Link to comment

Solutia e un alternator auto cu magnet permanent.Daca vrei sa faci asta cu un alternator de masina ii atasezi atasezi magneti permanenti (neodim) pe rotor iar pornirea se face in gol.

Link to comment

@puriuControlul tensiui de iesire se poate face in mai multe feluri ,deci sa crezi.@crispusUn convertizor DC-DC care sa accepte la intrare o plaja de tensiune de 100V e cam complicat (pt varianta in comutatie) iar liniar a realizat userul Pisica Matache o versiune .Versiunea comerciala a regulatorului pt acest tip de generator e de tip crowbar.In cazul de fata,acei magneti de pe rotor erau ganditi sa genereze tensiunea de excitatie la pornire ,o tensiune la un curent mic ;ulterior procesul de generare se desfasoara cum a prevazut fabricantul generatorului .In acest fel devine un generator cu autoexcitatie.

Link to comment

1 Alternatorul auto e impropriu pentru aplicatie (multiplicatorul e complicat, scump si va reduce si mai mult randamentul nu foarte stralucit al alternatorului auto)2 Alternatoarele eoliene au excitatia cu magneti permanenti; insa acelea au o caracteristica mai puternic "cazatoare", adica au impedanta proprie mare si se utilizeaza NUMAI cu baterii de acumulatori, care preiau functia unui regulator "primar", urmat de un regulator paralel, care preia rolul in situatia bateriilor incarcate. O alta "variabila" posibil de realizat la aceste alternatoare e coborarea turatiei utile prin marirea numarului de poli (ceea ce complica si scumpeste constructia, insa la un unicat e tolerabil)3 Chiar daca regimul hidro poate fi mult mai constant decat cel eolian, tot va trebuie un element de acumulare, consumul energiei electrice fiind prin natura lui unul destul de variabil.In concluzie, din pacate, in momentul acesta nu exista solutie simpla si ieftina pentru generarea eco a energiei electrice...Succes!

Link to comment

Multiplicatorul de turatie nu e neaparat complicat ;la puterea asta se foloseste multiplicarea pe curea . Pana la 2kW pe curea trapezoidala simpla iar peste ,curea trapezoidala crestata multipla .De ex. alternatorul de 10kW (28V@360A) e antrenat de o curea trapezoidala crestata tripla (1400x3) .Alternatorul trebuie sa se invarta cu turatia la care motorul de pe care e luat ,are viteza economica (la Dacia 1300 -3000rpm ,la diesel 2000rpm) si corelata cu raportul de transmisie motor-alternator .

Link to comment

Solutia e un alternator auto cu magnet permanent.Daca vrei sa faci asta cu un alternator de masina ii atasezi atasezi magneti permanenti (neodim) pe rotor iar pornirea se face in gol.

In cazul asta nu mai este alternator ci devine dinam si iti trebuie pentru reglare un releu conjunctor-disjunctor altfel ai variatii mari de tensiune si distrugi bateria.
Link to comment

Solutia e un alternator auto cu magnet permanent.Daca vrei sa faci asta cu un alternator de masina ii atasezi atasezi magneti permanenti (neodim) pe rotor iar pornirea se face in gol.

In cazul asta nu mai este alternator ci devine dinam si iti trebuie pentru reglare un releu conjunctor-disjunctor altfel ai variatii mari de tensiune si distrugi bateria.
Este alternator cu excitatie fixa.Dinamul are dispozitiv de redresare mecanic, colectorul si periile.Releul conjunctor disjunctor deconecta dinamul de pe baterie in momentul in care tensiunea generata de dinam ajungea cit cea de pe baterie.Rolul era ca sa nu transformi dinamul in motor de CC si sa descarci bateria.La alternator ai puntea de diode care impiedica descarcarea bateriei prin infasurari in cazul in care alternatorul debiteaza tensiune mai mica decit a bateriei.Solutia simpla e aia ce a descris`o@tyc , iar ca regulator pui unu gen moto si gata.Grig
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines