Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

scuter rizzato califfone


Recommended Posts

Nu am gasit un topic legat de scutere, asa ca am deschis aici, daca nu e in regula imi cer scuze fatza de administratorii forumului.Asa cum scrie si in titlul acestui subiect, am un rizzato califfone care imi cam face probleme. Marea problema este ca pleaca greu de pe loc, mai ales daca e un pic si in rampa. Daca e drumul drept tot asa pleaca greu, doar daca e panta prinde mai repede viteza. Se aude un troncanit si nu stiu de la ce, eu ma gandesc sa fie ceva legat de ambreaj.Precizez ca nu l-am desfacut si nu sunt un bun cunascator in asa ceva.Daca cineva stie unde ar fi "buba" il rog sa imi zica :)

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Se prea poate sa fie uzar ambreiajul ;turatia motorului scade prea mult la porniri/ Daca da e motorul gata ,uzat sau stricat (un segment rupt sau ceva asemanator) .E in 2T sau 4T?

Link to comment

sincer nu ma pricep la reparat asa ceva.....cred ca o sa apelez la cineva care chiar stie ce faceam umblat eu la el un pic si am descoperit ca bobina ar fi de vina. curent in ea vine, dar sa iasa din ea....deloc sau cate o data cine stie cum.am sa o inlocuiesc sa vad daca am rezolvat problema.

Link to comment

problema a fost de la firul ce ia curent de la motor si duce spre instalatia scuterului, era intrerupt si cand facea atingere..cand nu. Acum am pus acel fir direct la bobina de inductie, nemaiavand lumina sau claxon. Am luat un bec si l-am conectat cu un fir de la firul ce intra in bobina (plusul) si cadrul scuterului (minusul), cu motorul pornit cand faceam legatura la bec, aceasta se aprindea dar motorul se oprea imediat. Nu mai are suficient curent pentru bujie daca am conectat firul la bec....Cum as putea sa fac legatura cu becul? sa mearga motorul si becul aprins in acelasi timp? fara sa mai conectez iar la instalatia lui deja existenta.

Link to comment

Sa fiu mai explicit :Sistemul de aprindere consuma prea mult ,asta considerand conditiile de generare a curentului indeplinite. Consumul exagerat se poate datora bobinei de inductie/fisei/pipei .Bobina de inductie se poate verifica cu un osciloscop sau prin inlocuire cu una buna ,cunoscuta.Fisa (cablul care merge de la bobina la bujie) poate avea pierderi de tensiune la masa sau poate fi intrerupta. Pe intuneric uneori se pot vedea (licariri albastrui intre fisa si masa) si/sau auzii . Se poate verifica prin inlocuire .Elementul de legatura dintre fisa si bujie se numeste popular pipa (are forma uneia) . Se verifica prin eliminare ,adica legi fisa direct pe bujie.Instalatia electrica a scuterului? tri lulele ,tri surcele.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines