Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema curent dupa siguranta


Recommended Posts

Buna ziua. Am un motor pe care il folosesc de mult timp pe post de polizor (montat pe un sasiu), pe care il porneam pana acum manual (trageam de cureaua de transmisie pt. a-i da impulsul de pornire). Am adunat ceva informatii de pe forumuri de specialitate si m-am hotarat sa-l pornesc direct de la buton, cu ajutorul unui condensator. Am ales o solutie cu 2 intrerupatoare (de fapt 2 sigurante bipolare Moeller 25A C 10kA), in ideea ca dupa pornirea motorului, sa scot condensatorul din circuit (am inteles ca in cazul in care condensatorul nu este corespunzator, se poate incalzi ori el prea tare, ori motorul). Nu cunosc caracteristicile motorului(fisa cu specificatiile tehnice s-a sters in timp).Am realizat montajul astfel:La bornele 1 si 3 ale primei sigurante am legat L si N de la retea. Bornele 2 si 4 la bobina de lucru a motorului. Tot la bornele 2 si 4 doi conductori catre bornele 1 si 3 ale celei de-a 2-a sigurante.Bornele 2 si 4 (siguranta 2) la bobina de pornire a motorului. In circuitul bobinei de pornire este inseriat un condensator de 40 uF.Acum cand pornesc cele 2 sigurante, motorul porneste fara probleme. Dupa pornire, opresc siguranta 2 (pt. a opri bobina de pornire). PROBLEMA este ca imi apare un curent de cca 120V la bornele 2 si 4 ale sigurantei 2, deci dupa siguranta (curent semnalat de lampa de control si masurat cu multimetrul).De ce apare fenomenul si cum se poate remedia ? (adica lipsa tensiune la bornele 2 si 4 dupa oprirea sigurantei).Ma intereseaza pt. ca la bornele 2 si 4 ale fiecarei sigurante am montat cate o lampa de control cu led. Ideea era ca dupa pornirea motorului sa nu uit bobina de pornire alimentata (lampa de control ar trebui sa se stinga, la oprirea sigurantei).

Link to comment
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mai mult ca sigur e vorba de inducţie în acea bobină rămasă separat după deschiderea siguranţei. Atîta timp cît tensiunea nu ajunge pe carcasa motorului (sper că are împămîntare), nu e nici o problemă.

Link to comment

incercati sa montati lampa de control intre bornele 1 si 4 sau 2 si 3 (siguranta nr 2), teoretic astfel se va stinge si lampa cand opriti siguranta nr 2, inteleg ca asta doriti... sau incercati cu o rezistenta in paralel cu lampa...

Da, intre timp am mai analizat montajul si am rezolvat cum a zis si lucione_cip. Am legat lampa la bornele 2 si3 si gata povestea. M-am gandit si la treaba cu rezistenta, dar nu cred ca merge, pt.ca exista o tensiune permanenta la bornele 2 si 4, deci probabil rezistenta n-ar fi supravietuit.Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines