Jump to content
Sign in to follow this  
Adio76

Placa centrala Ariston Uno 24 Mffi defecta

Recommended Posts

Salut! Am si eu o mare problema pt.care va cer ajutorul.Am o centrala Ariston Uno 24 Mffi din 2006 si de atunci este a treia placa electronica care se defecteaza.Fiecare a tinut in medie 1 an si jumatate de cand a fost inlocuita.Prima a fost in garantie si nu afost o problema,a doua insa m-a costat 710 ron cu manopera,in noiembtie 2010.Acum cea de-a treia placa are acleasi simptome si as dori sa o repar decat sa mai dau atatia bani pe una noua.Fenomenul care apare este urmatorul:Chiar daca dau drumul la apa calda sau la caldura,se aude cum se aprinde flacara,dar ledul verde clipeste in continuare ca si cum ar fi in stand-by,se aude un tacanit ca de magneto si dupa aprox.10 sec.se aprinde ledul rosu de lipsa flacara,se mai aude ventilatorul mergand,dupa care se opreste.Care ar putea fi piesa defecta de pe placa care duce la acest fenomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie vazut daca electrodul de ionizare are o distanta corespunzatoare fata de arzator.daca aceasta nu sa modificat in timp atunci trebuie urmarita partea de sesizare a flacarii.in general acolo am gasit probleme(condensatori uscati sau chiar un optocuplor defect).atasez o schema aproximativa de control flacara.aceasta difera de la model la model dar ramane ca principiu

 

http://imageshack.us/photo/my-images/20 ... acara.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult.Nu cred ca este electrodul de vina ,fiindca la fel s-a comportat si cand mi-a inlocuit prima si a doua placa(aceleasi simptome).Dupa ce mi-a pus placa noua , un an si jumatate nu am mai avut probleme.Mentionez ca dupa ce am schimbat doua placi mi-am achizitionat si un stabilizator de tensiune AVR 600W Apollo si tot degeaba.La a doua placa defecta am avut 267V in priza si a prins-o in timp ce spala sotia vasele.Cand a dat drumul la apa calda a sfarait priza.Acum nu eram acasa dar cand am venit am constatat ca fusese curentul oprit(ceasul de pe combina muzicala era sters,iar mobilul lasat la incarcat dupa patru ora era tot descarcat,mai precis nu incarca nimic desi aveam curent).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa revin asupra subiectului,am omis sa va spun ca uitandu-ma astazi pe cea de-a doua placa schimbata in nov.2010,fiindca mi-a lasat-o cel de la firma autorizata,am observat deasupra condensatorului C 903,o rezistenta maro deschis,notata in codul culorilor cu urma de arsura pe placa chiar sub ea, pe partea cu piesele, nu cu lipituri.Ea sa fie oare defectul pt. care am dat 710 ron pe o placa noua?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langa tr. de alimentare exista un condensator electrolitic de 1000uF/35vcc;pune un condensator nou(de preferat 2200uF/50vcc)si refa lipiturile la cele doua stabilizatoare de tensiune,de 12v si 5v.Eventual poti schimba preventiv si c-ul de 100nf care asigura functionarea circuitului de ionizare.Dupa aceste operatii placa ar trebui sa functioneze normal.LE.tot preventiv este bine sa se inlocuiasca si releul care comada ventilatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. IGBT 1971 : Daca este vorba de acel condensator care este cel mai mare de pe placa,notat cu C 300 si situat in spatele tranzistorului cu radiator C 300,al meu este de 1000 microF/50V.Te rog mult spune-mi si mie cum sa identific acele stabilizatoare de 5V si 12V pe placa. Multumesc anticipat!Ai idee daca se gasesc in comert relee de comanda ventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Tin sa va spun ca am rezolvat problema.Cum am banuit era o rezistenta de 100 ohmi/1W,situata intre tr.de alimentare si condensatorul C903,cea despre care am spus anterior ca era cu urma de arsura pe placa.Am inlocuit-o si totul este ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As sugera sa pui una de putere mai mare (3w) si sa o lasi la o inaltime mai mare fata de placa. Astfel nu se va mai incalzi asa tare si se va arde semnificativ mai greuFelicitari pt rezolvare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo!acum ai una de rezerva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar trebuie sa o repar si pe aceea.Rezistenta am luat-o de la ea,insa ea are alta hiba.Oricum acum am vazut si eu ceea ce fac firmele de service.Mi-au inlocuit placa contra sumei de 710 ron, in nov.2010 cand defectul ar fi costat probabil 0,50 ron cat costa o rezistenta si max.10 minute de munca.Si in incheiere sa ne traiasca si Enel-ul pentru socurile si fluctuatiile de tens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BunaAm o problema cu centrala termica Ariston Uno. Dupa circa 5-10 minute de functionare se aprinde ledul rosu. Inainte sa aprinda ledul nu se aude sunet de scanteie, pompa de apa invarte si ventilatorul merge. Resetez si porneste iarasi. Dupa un timp na mai pornit decat dupa ce am demontat carcasa si asa mergea fara probleme. Dupa un timp a reaparut problema chiar daca era demontat carcasa. Am constatat ca daca ating vreun fir aproape de placa de comanda porneste. Dupa care nici asa nu functiona. Am depistat niste releuri pe placa si in momentul in care aud ca nu mai reporneste, apas usor releul pt. gas si imediat aud scanteia. Asa reporneste 100 din 100, dar nu pot sa stau toata noaptea langa centrala :( Am mai constatat ca degeaba reglez temperatura la 20,30,40 grade, tot incalzeste la 60 de grade si e indiferent daca deschid robinetul s-au e pe incalzire, cum ajunge la 60-65 grade se opreste gazul, doar pompa de apa functioneaza si cum cade inapoi la 40 grade reporneste ( dupa cum stiu la robinet n-ar trebuii sa faca asa ). Cateodata pompa de apa nu vrea sa se opreasca, centrala se opreste dar pompa de apa nu, si invarte in gol aproximativ 2-3 minute, dar nu mai suport si scot mufa din priza. Am sunat la Ariston service si mi-au zis ca trebuie schimbat placa de comanda. Eu cred ca se poate repara, ori e releul de pornit gas ori e vreun contact prost pe placa s-au la mufe. Ce parere aveti? A mai pacit cineva asa? Multumesc pt. sfaturi, raspunsuri.Cu stimaAndras

Share this post


Link to post
Share on other sites

demonteaza placa si uita-te dupa lipituri reci in zona care ti se pare suspecta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit ceva asemanator la o centrala ferolli. Pornea flacara, functiona 10 minute apoi se oprea si intra in avarie. Am scos capacul si a functionat bine o vreme, apoi aceleasi simtome....cand pornea flacara, cand incerca aprinderea si apoi intra in avarie.S-a dovedit a fi de vina tubul venturi, nu mai sesiza diferentele de presiune (asa se explica faptul ca atunci cand am scos capacul centrala a functionat)Acesta (la ferolli este din ceramica, care in timp se coace) se afla situat deasupra ventilatorului de evacuare a gezelor si se leaga de presostat prin 2 tuburi subtiri.Daca tubul este deteriorat (spart, ciupit) aceasta este o posibila cauza sa nu-ti functioneze centrala.Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,Verificati releele. Acum 3 ani am avut o problema asemanatoare si se defectase releul care alimenta ventilatorul de evacuare a gazelor.Daca acel ventilator nu porneste , centrala intra in avarie.Pe moment n-am gasit releu de acel tip la noi si am mutat pe placa intre ele releul pentru ventilatie cu cel pentru supapa cu trei cai. Supapa cu trei cai consuma un curent mai mic si contactele il suporta mai usor.Ulterior, pana cand am gasit sa cumpar releele la o firma din Polonia, am decapsulat releul si i-am curatat contactele cu smirghel foarte fin.Am mers asa fara probleme inca vreo doua luni pana cand le-am primit.Inca un sfat este de a proteja centrala cu un stabilizator de retea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×