Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

Arduino

Guest madfalcon81

Recommended Posts

Guest madfalcon81

Prima mea postare pe acest forum, sunt destul de incepator (ca sa zic asa in acest domeniu), deci aveti mila :speriat

Avem asa:

1 bucata arduino uno: http://arduino.cc/

1 bucata motor stepper: Nema17, 4 fire (deci bipolar..sper:P), 0,4 A

1 bucata L298n driver: http://www.magazin_online

Cum le conectez intre ele ???

Din cate am inteles cele 4 fire de la motor se duc 2 cate 2 in OUTPUT A, respectiv B (vezi poza driverului), in 12 V si 5 V intra curent de la o sursa (in cazul meu una de calculator). Ce fire "trag"de la arduino ??? Presupun ca trebuie 4 (?!?!) fire trase in cele 4 intrari logice ?! Si daca da, atunci cum controlez directia, si stepul motorului..?

• Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• yo9hnf

2

• MatyC

1

• 2 months later...

Intreb si eu aici...Trebuie sa afisez pe un LCD o turatie.Problema este ca din algoritm turatia imi este afisata cu doua zecimale (cu 3 zecimala daca rpm < 1000).Mie imi trebuie sa vad, pentru comoditate, turatie ca numar intreg sau rotunjit (fara virgula). (Ex: 3400 in loc de 3400,22). Am incercat diverse metode de rotunjire a variabilei, care functionau, dar daca cresteam (brusc) turatia de la 600rpm la 3000rpm iar apoi o scadeam brusc, rezultatul "intreg" era de 10 ori mai mare decat realitatea , de exemplu pentru 600,20 , imi arata 6000. Am incercat asa :lcd.print(int(rpm) Am incercat si asa :if (rpm<1000){rpm=rpm/10;} Nicio varianta nu merge. Aveti vreo idee ?

Si inca o chestie...

Codul intreg (momentan) este :