Jump to content
ELFORUM - Forumul Electronistilor
ARICIU2009

defect ciudat esab lhn

Recommended Posts

am un esab care are un defect ciudat zic eu.atunci cind il alimentez o data cu arderea rezistentei care vine in paralel cu tiristorul de alimentare sare si siguranta.mentionez ca functioneaza la 380.placa de comanda am schimbat-o am 7vv pe porti mosfet,mosfetii par buni, si puntea redresoare la fel,condensatorii de cuplaj au 1000uf. am facut un soft start ca la carte si am alimentat cu 30v apoi cu 70 v pe si am la iesire 7v dc respectiv 17 vdc.frecventa este de 48khz. am verificat tiristorul cuplind si decuplind rez de pornire e ok ramine amorsat .am pus mica intre diodele de conductie inversa de putere plus tiristor si tot a fel....se duce rezistenta si instataneu sare siguranta. am eliminat placuta care are rol de protectie dinaintea puntii cu varistori cu tot la fel...artificii :101 a mai ramas sa inlocuiesc puntile cu toate ca par ok,condensatorii de putere si sa-i dau o tensiune crescatoare de la 70v in sus printr-un traf de putere mica ..... alte idei nu mai am.intrebarea care vine acum... daca sa presupunem ca mosfeturile sunt duse sau exista un scurt grosolan pe care eu nu am reusit sa-l identific de ce nu s-a dus puntea redresoare?? pur si simplu nu mai stiu ce sa-i fac tinind cont ca nu are 2 sau 4 mosuri ci are 15 ...si ca sa ma pronunt ca sunt duse trebuie sa gindesc de vreo ...15 ori :da schema nu o pot atasa deoarece e prea mare dar se poate lua de pe siteul electrotanya modelul esab lhn 130,140,200 caddy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai e cam putin 7 v amplitudine pe grila...in manual este data ca fiind 14 volti(si este corect asa).verifica la sange driverele(de acolo pleaca defectul).masuratorile in driver nu se fac direct pe componentele lipite in circuit.de preferat sa se dezlipeasca cate un terminal de la diode,rezistori...iar masuratoarea tranzistorilor sa se faca la urma,dupa ce s-a dezlipit tot in jur(componentele din jur au un terminal in aer...).mai citeste inca o data cu atentie tot ce se scrie in manualul de reparatie,ca explica destul de bine cum se fac masuratorile+probe. si inca ceva:cand il alimentezi cu 380v pt probe inseriaza cu + care pleaca de la puntile redresoare un feon.te scuteste de multe pocnituri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms.dupa cum am scris placa de comanda este de la un aparat care functioneaza.....u grila nici nu trebuia sa mai masor.14Vvv masurat pe dc mi_a dat 7v.am sa inseriez un bec de 1kw.in rest am verificat diodele pe partea forta si mosurile si par ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

A facut procedura de softstart data de ESAB.In esenta alimenteaza chopperul cu tensiune redusa.A masurat inainte de diodele redresoare.Si daca tot a venit vorba despre ESAB , nu are cineva manualul servicede la LHL 315?Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact ..am facut procedura standard data in manual si am mers mai departe aplicind o tensiune de 60 v dc partii de forta si am masurat pe iesirea diodelor din sec 17vdc.7vdc dc am masurat fara osciloscop caci nu dispun ,pe cele doua iesiri parte comanda montiind un circuit rc cum scrie la manual.pt lhl 315 uitati un link poate gasiti ce va trebuie http://www.welding.org.uk/esabmanuals/I ... anuals.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi am alimentat printr-un bec de 1000w si sau auzit citeva pocnituri un miros de ars plus becul s-a aprins de vreo citeva ori apoi au incetat .acest defect a fost cu rezistenta de pornire arsa.este curios faptul ca am alimentat forta fara comanda tot cu reziztenta de pornire arsa neintimplindu-se nimic.am pus o noua rezistenta de pornire ,lasind becul iar la iesire evrika ...am 60 vdc.bineinteles ca bucuria este una cam pe sfert nestiind ce s-a putut intimpla.am izolat si puntile redresoare cu mica fata de radiator ...ramine miine sa ma uit la cele doua placi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astfel de "pocnituri" pot aparea si in condensator sau pe linga, dar probabil ca ai incercat deja sa-l inlocuiesti, chiar daca "da bine" la masurare......

Share this post


Link to post
Share on other sites

A facut procedura de softstart data de ESAB.In esenta alimenteaza chopperul cu tensiune redusa.A masurat inainte de diodele redresoare.Si daca tot a venit vorba despre ESAB , nu are cineva manualul servicede la LHL 315?Grig

stiu de procedura de soft start recomandata de esab....dar nu intelesesem cum a masurat tensiunea dupa drivere?cu multimetrul pe cc?acolo fara osciloscop nu ai ce vedea....si inca ceva...e posibil ca pocniturile sa fie din cauza unui electrolitic defect(cum a zis si nickrvl),care se strapunge cand este alimentat de la retea....am patit-o in cateva aparate(masurat cu multimetrul pe capacimetru da bine).verifica bine electroliticii,ii desfaci din aparat si alimenteaza-i la 300v printr-un bec si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca stii de ea , nu m`am indoit de asta ca altfel ar fi cam scumpa depanarea :speriat .Ce n`am priceput eu din prima a fost ca nu foloseste osciloscopul.Apropo de LHL315 a aparut manualul pe elektrotanya :101 .M`am uitat dupa el cam acum o luna si nu era .....Grig

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi am alimentat printr-un bec de 1000w si sau auzit citeva pocnituri un miros de ars plus becul s-a aprins de vreo citeva ori apoi au incetat .acest defect a fost cu rezistenta de pornire arsa.este curios faptul ca am alimentat forta fara comanda tot cu reziztenta de pornire arsa neintimplindu-se nimic.am pus o noua rezistenta de pornire ,lasind becul iar la iesire evrika ...am 60 vdc.bineinteles ca bucuria este una cam pe sfert nestiind ce s-a putut intimpla.am izolat si puntile redresoare cu mica fata de radiator ...ramine miine sa ma uit la cele doua placi.

ai rezolvat aparatul?ce-ai gasit defect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-adevar un condensator era strapuns lucru care l-am aflat dupa ce i-am verificat si schimbat.condensatorul avea o capacitate mai mica si mi s-a parut ca nu da bine in tensiune..se aprindea becul de 60w.greseala mare am facut deoarece condensatorul care l-am verificat si am zis ca e bun s-a impuscat si a gaurit putin radiatorul luind cu el cele doua punti si tiristorul..Deci ca o concluzie daca mai intilneste cineva acest defect sa schimbe toti condensatorii si nu ii mai masoara :da . scuze pt postarea tirzie... :jytuiyu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ca să nu mai deschid alt topic, am primit la reparat ieri un invertor Esab LHN 140, cu aceeaşi problemă descrisă in primul post de initiatorul topicului.

Propietarul a primit "verdict" din partea unei firme de reparatii, că nu se mai poate repara, ca are nu ştiu ce placa defecta, etc, etc....asa ca nu am nimic de pierdut.

La prima vedere, rezistenta de soft start 12/10W care este in paralel cu tiristorul intrerupta.

Din cauza lacului izolator impregnat pe cablaj şi tranzistori, am dat foarte greu placile jos, insa la masuratoare totul pare ok,  triacul l-am scos din cablaj si testat simplu cu o sursa si un bec de 12v auto. 

Masurat primarul transformatorului de putere are 1,63 mH, semnalele driver de pe placa AP01 (F01,F02 si E01,E02) sunt identice si conforme cu schema de service:

 

Capture.jpg

 

20190313-190805.jpg

 

Capture-3.jpg

 

Am zis ca "scap ieftin" asa ca am montat o alta rezistenta si l-am alimentat printr-un traf separator cu bec inseriat...si nu stiu de unde sa auzit un "poc" !, dupa care am dat iar placile jos si masurat insa nu am gasit nimic defect.

In seara voi incerca soft startul descris in manualul de service, si voi revenii cu alte detalii, insa fiind primul invertor de genul asta de care ma "lovesc", rog pe cei care au mai avut de-a face cu acest tip de invertor, sa-si spuna parerea.

Am masurat si condensatorul dă bine, insa pentru siguranta il voi schimba !.

Multumesc !.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Jhn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica toate piesele foarte bine din circuitul de comanda a tiristorului de softstart.... eventual înlocuiește mufa care e pe firele ce vin de la trafo putere și alimentează softstartul, sau taie mufa și lipește firele direct pe mufa de pe placa. Am avut o problema de genul asta, am tăiat mufa si am lipit firele direct pe pinii de pe placa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...