Jump to content
ELFORUM - Forumul electronistilor

+


Recommended Posts

de unde iau plus de la motor ca sa stiu sigur ca motorul a pornit imi trebuie acest plus ptr. o alarma cu pornire motor , am inteles ca ar trebui sa iau de la alternator dar nu stiu exact de pe care fir , mentionez ca masina este oltcit , ca se mai intampla ca masina sa nu porneasca iar pagerul o arata ca merge , desi motorul este oprit

Link to comment
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poti incerca de pe platina (chiar daca sunt impulsuri). Depinde ce faci cu semnalul. Pe alternator - de pe excitatie (ala cu papuc, nu cu piulita). De pe plusul bobinei de inductie (se alimenteaza numai cand merge motorul). De pe contactul de cheie (dar e aceeasi treaba cu bobina, numai ca demontezi mai mult pana ajungi la el).

Link to comment

platina nu are delcoul . iar la bobina este plus tot timpul cat cheia este la ACC. SAU LA M. DECI MAI RAMINE DE LA alternator o sa incerc de la alternator .iar la aternator am acces decit la doua fire car vin la o mufa desupra lui este un fir verde si unul galben acolo osa incerc deci la bobina este plus tot timpul nu trebuie sa fie neaparat pornit motorul atita timp cat cheia este la acc sau la m. la bobina este plus

Link to comment

@yo9hrbPe DF ai + cind pui contactul. Pentru ca orice baterie dupa 1-2 minute nu mai are 14,4 V sau cit e reglat releul ci mai putin.@fwfw Ai turometru pe masina? daca da, pe "excitatia" lui gasesti informatia care arata sigur ca motorul a pornit; o preiei, [o divizezi daca e tensiune mare-recte daca se preia de pe "-" bobina, daca nu poate fi semnal mic, de citiva volti], o integrezi si ai o tensiune cvasicontinua, de nivel proportional cu turatia. Asta e cam singurul loc unde ai semnal motor destul de comod. Acuma nu stiu ce alternator ai, unele au un fir de control, de la o a doua punte care e cumva comparata cu cea a bateriei alimentind sau nu un bec din bord.

Link to comment

ok, mersi o sa incerc. de la alternator practic imi trebuie un plus dupa ce a pornit motorul si stiu ca se ia de la alternator iar in momentul cand alternatorul nu se ma-i invarte sa-i taie acel plus , ca sa poate sa imi indice mie pe pager ca motorul s-a oprit deocamdata am acel fir legat la plus permanent si daca motorul nu porneste din prima pe pager imi arata ca merge , ok mersi o sa incerc sa iau de la alternator de la una din puntile redresoare si cred ca cel mai sigur de la cea mica

Link to comment

datorita unei probleme cu netul nu am apucat sa pun tot.. era vorba de folosirea unei parti din schema..si punerea inca unui etaj cu tranzistor drept inversor..sa fie semnal + cand e pornit motorul, acum este un fel de zero, deci trebuie negat

Link to comment

Niq, atata daravela pentru un plus fabricat prin redresare de pe o infasurare a alternatorului de Oltcit?FwFw, nu ai la Oltcit asa ceva, dar s-a spus aici ca daca depistezi o infasurare a alternatorului, tragi din ea o dioda (anod), pui un cond rezonabil (in catod) si ai obtinut ce vrei. Daca ai mai multe pretentii, fie iei din toate infasurarile (trei?), fie (sau in plus) stabilizezi rezultatul.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Terms of Use si Guidelines