nelutuPO Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Buna seara, am un boiler Ariston model SG80R care nu mai incalzea apa decit foarte putin. Am scos rezistenta si am verificat-o la priza si in 10 sec se incalzeste foarte puternic, am inlocuit termostatul, dar apa nu trece de cel mult 30-35 grade. Am pus rezistenta pe direct fara temostat si la fel. Am inlocuit rezistenta cu o alta noua originala dar la fel. Nu stiu de ce sa ma mai leg. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Cu stima Nelu G Link to comment
Ghiurcuta Bogdan Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 Masoara tensiunea la bornele rezistentei in timpul funtionarii.Masoara si cu si fara termostat. Link to comment
nelutuPO Posted March 8, 2012 Author Share Posted March 8, 2012 Tensiunea este 220 V , asa cum am precizat scoasa din boiler se incazeste imediat , boilerul este curat pe interior, nu stiu ce sa mai fac. Link to comment
realconstruct Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Nu exista si un termostat de siguranta la supratemperatura ? Poate el este problema - el face decuplarea peste cel normal. Link to comment
Guest maamulos Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Rezistenta pare ok, termostatul zici ca l-ai schimbat ...este posibil sa ai pe instalatie o pierdere de la apa calda si apa nu are timp sa se incalzeasca ! ....zic si eu ) Link to comment
blazeu Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Omu' parca spunea ca a alimentat pe direct (eu am inteles ca a aplicat direct 220 volti pe rezistenta.Faptul ca rezistenta se incalzeste neimersata nu e relevant. Eu as imparti in 2 categorii: 1) nu se incalzesteMasurati curentul im functionare (atentie, va trebuie ampermetru de minim 10 Amperi ALTERNATIV!) Sau puteti incerca sa masurati valoarea rezistentei (ohmi) si apoi verificati ca uXu/r=P. Practic e posibil ca puterea rezistentei sa fie micsorata prin marirea rezistentei. Sau se intrerupe la incalzire (masurarea curentului poate evidentia asta) Sau poate rezistenta e pentru 380? (se leaga intre faze in circuite trifazice; exista boilere cu cate 3 asemenea rezistente, pentru trifazic)2) exista pierderi foarte mari, care nu pot fi acoperite:Verificat daca supapa aia de admisie, care impiedica golirea boilerului inapoi in instalatie e in regula?Sau aveti consum si apa nu apuca sa se incalzeasca? (cum a sugerat si colegul inaintea mea?)(nu mi-e clar cat ati asteptat cu apa oprita sa se incalzeasca; oricum, incalzirea de la rece dureaza si cateva ore daca ati umplut boilerul cu apa rece (in acest anotimp poate fi la doar cateva grade de zero).Depanarile la distanta sunt dificile pentru ca utilizatorul da o descriere interpretata; cand ajunge la fata locului, depanatorul "vede" altceva! Link to comment
nelutuPO Posted March 8, 2012 Author Share Posted March 8, 2012 Cred ca am fost inteles gresit: rezistenta este cea originala (are 30 ohmi ) , am inlocuit cu o alta originala noua si la fel , se incalzeste cca 30-35 gr C , nu are alte elemente de siguranta in afara termostatului care este postat sub boiler, nu am consum necomandat de apa , deci toti consumatorii de apa calda sunt opriti, am scos rezistenta si am pus-o intr-un vas mare cu apa( cca 20 L ) si in 30 min era aproape fiarta , am inlocuit termostat , rezistenta, bara de magneziu care era cam consumata dar nu ridica temperatura cu ea montata in boiler. Stima Link to comment
nelutuPO Posted March 8, 2012 Author Share Posted March 8, 2012 Si dupa 12 ore de functionare temperatura apei este la fel, am inlocuit si supapa de sens , nu am nici macar un litru de apa consum , daca era sa se intrerupa rezistenta in functionare facea cu cea veche ,dar si cu cea noua la fel face. Link to comment
Guest maamulos Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Tot pe ideea mea merg ....ai pe undeva o pierdere pe instalatie si este ascunsa si apa nu are timp sa se incalzeasca !!! Link to comment
validae Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Daca boilerul are ledul rosu legat direct la bornele rezistentei, verifica cat timp sta rezistenta alimentata pentru un anumit reglaj de temperatura.Regleaza temperatura mai mare si verifica iar.Daca senzorul temostatului nu e plasat bine, el va vedea temperatura rezistentei, nu pe a apei.Eventual sunteaza contactele termostatului timp de 30min. si verifica temperatura apei, ar trebui sa fie mult mai mare, daca ce am spus se confirma. Link to comment
raileanu florin Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 nai sa vezi sa urce temperatura in acel bazin peste 35 g in veci te las sa iti dai seama din ce cauza Link to comment
validae Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Daca rezistenta nu intra direct in contact cu apa, cum era la boilerele vechi romanesti, si tubul de metal care cedeaza caldura s-a acoperit cu calcar, asta ar fi o explicatie. Link to comment
raileanu florin Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 apa di el nu o sa clocoteasca daca ar clocoti ar sari in aer e facute sa piarda din caldura in caz de defec al termicului sa nu sara in aer pierde singur caldura daia ati ajuns la 100 g cind ati pus rezistenta in acel vas a avut unde sa se duca presiunea pentru ca nu avea acel vas capac Link to comment
doru3160 Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Daca e s-o luam logic,singura diferenta intre o incinta deschisa si una inchisa,e ca apa fierbe in cea inchisa la temperatura mai mare decat 97-98grade,cum o face in mod uzual apa de la robinet(probabil daca era distilata,fierbea si asta la 100).Nu prea tine chestia cu capacul,pt ca in mod curent un boiler trebuie sa poti sa-l aduci lejer la 60 grade fara probleme(daca doresti asta),iar ca protectie pt cazul cand se duce termostatul,mai are unul fix,fara rearmare automata,care decupleaza in situatiile anormale(de crestere anormala a temperaturii)fara sa mai amintim ca in cartea tehnica se indica folosirea unei supape de siguranta,care sa elibereze presiunea de peste 3 bari.As inclina ca variantele lui @blazeu sunt mai de luat in seama,am intalnit si eu la masini de spalat astfel de rezistente,care erau ok la masuratoare ohmetrica,dar cand erau puse la treaba nu reuseau sa incalzeasca apa din bazin peste 30 grade nici in 2 zile,si acolo nu mai era vorba de pierderi.O alta cauza ar putea fi depunerile de calcar de pe teaca rezistentei,dar si aici e discutabila treaba,ar trebui sa fie groaznic de colmatat ca acel strat de calcar sa fie asa de eficient izolator...altfel doar voodoo mai poate fi Link to comment
validae Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Ar mai fi o chestie de verificat. Masoara cu rezistenta alimentata in boiler tensiunea la bornele ei, sa nu ai cadere semnificativa de tensiune pe traseul de alimentare, contacte imperfecte, etc. Desi nici asta nu e sigur, tot ar fi trebuit sa se incalzeasca apa intr-un timp mai indelungat, ca si cum ar fi fost rezistenta de putere mai redusa. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now